W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Struktura organizacyjna

Struktura organizacyjna Stacji

W skład Stacji wchodzą: Olkuska Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna oraz komórki organizacyjne, oznaczone symbolami literowymi, stosowanymi do znakowania pism:
1) Olkuska Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna, w skład której wchodzą:
    a) Oddział Nadzoru Sanitarnego (N),
        aa) Sekcja Nadzoru Epidemiologii (NE),
        ab) Sekcja Nadzoru Higieny Żywności i Żywienia (NZ),
        ac) Sekcja Nadzoru Higieny Pracy (NP),
        ad) Sekcja Nadzoru Higieny Komunalnej (NK),
        ae) Samodzielne Stanowisko Pracy ds.  Nadzoru Higieny Dzieci i Młodzieży (ND),
        af) Samodzielne Stanowisko Pracy ds.  Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego (NS);
    b) Sekcja Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia (Z);
2) Sekcja Administracyjno-Techniczna (A);
3) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ekonomicznych (BE);
4) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr (APK);
5) Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego (RP);
6) Samodzielne Stanowisko Pracy Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IOD);
7) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (BHP);
8) Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ochrony Przeciwpożarowej (PPŻ).

W skład Oddziału wchodzą Sekcje.
W Stacji tworzy się sekcje i samodzielne stanowiska pracy wchodzące w skład innych komórek organizacyjnych lub jako komórki organizacyjne podlegające bezpośrednio Dyrektorowi Stacji.

Sekcja Nadzoru Epidemiologii

Sekcja Nadzoru Epidemiologii prowadzi działalność zapobiegającą szerzeniu się chorób zakaźnych i przeciwdziałającą powstawaniu zakażeń oraz sprawuje nadzór nad uodpornieniem populacji w ramach obowiązkowych szczepień ochronnych, w szczególności poprzez:

  1. monitorowanie i analizowanie bieżącą sytuację epidemiologiczną na terenie powiatu, w tym w zakresie drobnoustrojów wielolekoopornych w podmiotach leczniczych;
  2. nadzór nad warunkami higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne oraz procesem dekontaminacji, a także działalnością zespołu do spraw zakażeń;
  3. podejmowanie działań oraz sporządzanie analizy z ognisk epidemicznych, w szczególności w podmiotach leczniczych;
  4. nadzór i opracowanie ognisk chorób przenoszonych drogą pokarmową;
  5. analizy, planowanie, organizację i nadzór nad realizacją szczepień ochronnych, w szczególności w ramach Programu Szczepień Ochronnych;
  6. weryfikację i działania w zakresie zgłoszeń zachorowań na choroby zakaźne w oparciu o definicje chorób i kryteria kwalifikacyjne przypadków, opracowane dla potrzeb nadzoru epidemiologicznego w krajach UE;
  7. realizację i koordynowanie programów WHO, w szczególności z zakresu eliminacji odry i eradykacji poliomyelitis oraz realizuje inne programy m.in. nadzór nad grypą SENTINEL i I-Move;
  8. współpracę z innymi organami administracji i instytucjami w zakresie realizowanych zadań.

Sekcja Nadzoru Higieny Żywności i Żywienia

Sekcja Nadzoru Higieny Żywności i Żywienia prowadzi nadzór nad przestrzeganiem przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w zakresie warunków produkcji, transportu, przechowywania i obrotu żywnością oraz żywienia zbiorowego, a także produkcji i obrotu materiałami i wyrobami do kontaktu z żywnością, w szczególności poprzez:

  1. kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących żywnością, żywieniem, materiałami i wyrobami do kontaktu z żywnością oraz oceny stopnia wdrażania i skuteczności funkcjonowania zasad GHP, GMP i systemu HACCP;
  2. weryfikację bezpieczeństwa i jakości żywności w oparciu o badania laboratoryjne prowadzone w ramach urzędowej kontroli żywności;
  3. działania w ramach systemów szybkiego ostrzegania o niebezpiecznych produktach żywnościowych i nieżywnościowych RASFF oraz systemu ACC;
  4. kontrolę przestrzegania przepisów w obszarze suplementów diety i żywnością wzbogacaną, a także żywności dla wybranych grup, określonych obowiązującymi przepisami;
  5. ocenę spełnienia wymagań dotyczących znakowania, prezentacji i reklamy żywności;
  6. nadzór nad importem żywności oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, w tym stosowaniem systemu TRACES-NT;
  7. teoretyczną ocenę sposobu żywienia w zakładach żywienia zbiorowego zamkniętego;
  8. współpracuje z innymi organami, w tym organami urzędowej kontroli żywności, w zakresie realizowanych zadań.

Sekcja Nadzoru Higieny Komunalnej

Sekcja Nadzoru Higieny Komunalnej realizuje zadania z zakresu przestrzegania wymagań sanitarnohigienicznych w obiektach użyteczności publicznej oraz bezpieczeństwa zdrowotnego wody i innych elementów oddziałujących na zdrowie ludzi, w szczególności poprzez:

  1. kontrolę przestrzegania przepisów w zakresie utrzymania należytego stanu sanitarno-higienicznego nieruchomości, instytucji i innych obiektów użyteczności publicznej oraz środków osobowego transportu kolejowego, drogowego, lotniczego i wodnego;
  2. nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie jakości wody do spożycia przez ludzi, ciepłej wody użytkowej, a także miejsc rekreacji wodnej;
  3. sporządzanie ocen jakości wody, prowadzenie działań informacyjnych oraz szacowanie ryzyka zdrowotnego w tym zakresie;
  4. kontrolę przestrzegania przepisów w zakresie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi;
  5. ocenę zabezpieczenia warunków higienicznych i zdrowotnych imprez masowych, a także nadzór sanitarny przy masowych przemieszczeniach ludności, zjazdach i zgromadzeniach;
  6. współpracę z innymi organami administracji i instytucjami w zakresie realizowanych zadań.

 

Sekcja Nadzoru Higieny Pracy

Sekcja Nadzoru Higieny Pracy realizuje zadania z zakresu przestrzegania wymagań sanitarnohigienicznych w zakładach pracy i chorób związanych z warunkami pracy, a także przepisów regulujących zasady produkcji, obrotu i stosowania szeroko rozumianych produktów chemicznych oraz kosmetyków, w szczególności poprzez:

  1. kontrolę przestrzeganiem przepisów dotyczących warunków higienicznych i zdrowotnych na stanowiskach pracy w zakładach pracy;
  2. prowadzenie postępowań w zakresie rozpoznania i stwierdzenia choroby zawodowej;
  3. kontrolę przestrzegania przepisów dotyczących substancji chemicznych, ich mieszanin, detergentów i produktów biobójczych oraz czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym;
  4. kontrolę przestrzegania przepisów w zakresie produktów kosmetycznych;
  5. nadzór nad przestrzegania przepisów dotyczących prekursorów narkotyków kat. 2 i 3;
  6. nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii w zakresie środków zastępczych oraz działania informacyjne w tym zakresie;
  7. prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie zgłoszeń dokonanych w ramach systemu RAPEX;
  8. współpracuje z ośrodkami medycyny pracy oraz innymi organami, instytucjami i jednostkami w zakresie realizowanych zadań.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży

Samodzielne Stanowisko Pracy ds.  Higieny Dzieci i Młodzieży realizuje zadania z zakresu oceny przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych w placówkach nauczania i wychowania, a w szczególności poprzez:

  1. kontrolę warunków sanitarnohigienicznych w placówkach nauczania i wychowania;
  2. działania w ramach nadzoru i oceny higieny procesów nauczania;
  3. kontrolę warunki sanitarnohigieniczne w obiektach wypoczynku dzieci i młodzieży;
  4. współpracuje z innymi organami, w zakresie prowadzonego nadzoru oraz instytucjami mającymi wpływ na bezpieczeństwo oraz ochronę zdrowia dzieci i młodzieży.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego ocenia oddziaływania przedsięwzięć i ustaleń planistycznych, a także rozwiązań projektowych w budynkach, pod kątem spełnienia warunków higienicznych
i zdrowotnych, w szczególności poprzez:

  1. opiniowanie i uzgadnianie dokumentacji w ramach postępowań dotyczących oceny oddziaływania na środowisko inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko, projektów studium uwarunkowań i planów zagospodarowania przestrzennego, a także warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
  2. uzgadnianie dokumentacji projektowej obiektów budowlanych, również w przypadku zmiany sposobu ich użytkowania;
  3. udzielanie zgód na odstępstwa od warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie;
  4. uczestniczenie w dopuszczeniu do użytkowania obiektów budowlanych.

Sekcja Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia

Sekcja Zdrowia Publicznego i Promocji Zdrowia prowadzi działalność
w zakresie inicjowania, organizowania, koordynowania działalności oświatowo-zdrowotnej, promocji zdrowia, profilaktyki chorób zakaźnych i niezakaźnych. Do zakresu tej komórki  należy w szczególności:

  1. opracowanie kierunków działań prozdrowotnych wynikających z zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, Ministerstwa Zdrowia oraz potrzeb i sytuacji epidemiologicznej społeczności lokalnej;
  2. realizacja i koordynacja programów zdrowotnych, kampanii społecznych w zakresie profilaktyki chorób zakaźnych i niezakaźnych inicjowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny, Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie;
  3. uczestnictwo w badaniach w celu określenia poziomu wiedzy i zachowań prozdrowotnych różnych grup społecznych;
  4. współpraca z innymi podmiotami w ramach wdrażania i realizacji programów edukacyjno-profilaktycznych oraz innych przedsięwzięć prozdrowotnych;
  5. inicjacja i koordynacja własnych lub we współpracy z podmiotami zewnętrznymi programów zdrowotnych, kampanii społecznych w zakresie profilaktyki chorób zakaźnych i niezakaźnych oraz chorób cywilizacyjnych;
  6. realizacja zadań wynikających z prac problemowych koordynowanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego, Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego;
  7. działania edukacyjno-informacyjne adresowane do środowisk szkolnych i innych placówek oświatowo-wychowawczych;
  8. działania edukacyjno-informacyjne adresowane do ogółu społeczeństwa;
  9. organizowanie i prowadzenie szkoleń dotyczących realizowanych programów zdrowotnych;
  10. współpraca z instytucjami zewnętrznymi nakierowana na organizowanie i uczestniczenie przez pracowników w seminariach, sympozjach, kongresach, konferencjach naukowych w szkoleniach i kursach;
  11. ocena działalności oświatowo-zdrowotnej prowadzonej przez szkoły i inne placówki oświatowo-wychowawcze a także udzielanie wsparcia w prowadzeniu tej działalności;
  12. redakcja i aktualizacja portalu internetowego Stacji oraz dbałość o utrzymywanie roli  portalu jako narzędzia promocji działalności Stacji.

Sekcja Administracyjno-Techniczna

Do zakresu działania Sekcji Administracyjno-Technicznej należy w szczególności obsługa w zakresie spraw związanych z przyjmowaniem i rejestracją korespondencji, gospodarowaniem mieniem, gospodarką magazynową, gospodarką transportową, planowaniem i realizacją remontów i napraw oraz obsługa organizacyjna Powiatowego Inspektora Sanitarnego, do zadań której należy:

  1. obsługa w zakresie spraw związanych z przyjmowaniem i rejestracją korespondencji, a w szczególności:
  • prowadzenie Archiwum Zakładowego Stacji,
  • sprawowanie nadzoru i współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
  • prowadzenie dziennika podawczego i punktu informacyjnego,
  • przyjmowanie, rejestrowanie oraz wysyłka korespondencji i paczek,
  • dokonywanie rozliczeń usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym na podstawie zestawienia ilościowo-wartościowego przesyłek listowych nierejestrowanych,  biletów komunikacyjnych,
  • prowadzenie ewidencji pieczątek i stempli używanych w Stacji,
  • prowadzenie składu chronologicznego Stacji;
  1. obsługa w zakresie spraw związanych z gospodarowaniem mieniem i gospodarką magazynową, a w szczególności:
  • gospodarowanie mieniem oraz prowadzenie ewidencji majątku Stacji zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w szczególności związanych z przyjmowaniem, ewidencjonowaniem, przemieszczaniem, przekazaniem, likwidacją składników i prawidłowym ich oznakowaniem,
  • prowadzenie bieżącego zaopatrzenia w materiały i urządzenia niezbędne do zabezpieczenia działalności Stacji,
  • prowadzenie reklamacji,
  • prowadzenie obsługi magazynowej w zakresie materiałów, środków do dezynfekcji oraz szczepionek dla powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych,
  • nadawanie i odbiór przesyłek kurierskich,
  • przyjęcia dostaw materiałów do Stacji;
  1. obsługa w zakresie spraw związanych z planowaniem i realizacją remontów a w szczególności:
  • przygotowywanie rocznych planów remontów, konserwacji i przeglądów,
  • prowadzenie remontów bieżących, prac konserwacyjno-remontowych, robót budowlanych związanych z należytym utrzymanie obiektów i urządzeń,
  • przygotowanie i nadzór nad realizacją zleceń, umów z wykonawcami w zakresie świadczonych dla Stacji usług dotyczących zapewnienia sprawności technicznej     obiektów i utrzymania infrastruktury technicznej oraz ich realizacja,
  • naprawa, wzorcowanie i legalizacja sprzętu,
  • prowadzenie książki budynku i obiektu budowlanego,
  • realizacja zadań wynikających z pełnienia funkcji administratora obiektów Stacji,
  • prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Skarbu Państwa w odniesieniu do nieruchomości będących w zarządzie Stacji;
  • realizacja napraw infrastruktury technicznej w budynkach Stacji,
  • kontrola poprawności funkcjonowania instalacji CO, CWU, EE, gazów w tym gazów technicznych, wodnej i kanalizacyjnej,
  • ocena stanu technicznego wyposażenia;
  1. obsługa w zakresie spraw związanych z gospodarką transportową, a w szczególności:
  • prowadzenie gospodarki samochodami służbowymi,
  • prowadzenie bieżącej kontroli oraz koordynacji w zakresie bezpiecznego gospodarowania odpadami;
  1. obsługa w zakresie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, a w szczególności:
  • prowadzenie procedur zamówień publicznych o wartości wymagającej stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych zgodnie z regulacjami prawnymi i procedurami wewnętrznymi obowiązującymi w tym zakresie,
  • przygotowanie planu zamówień publicznych udzielanych przez Stację w danym roku;
  1. planowanie i realizacja zadań w zakresie informatyki, a w szczególności:
  • tworzenie, aktualizacja oraz wdrażanie instrukcji bezpieczeństwa systemów komputerowych,
  • realizacja współpracy z komórką informatyczną Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie;
  • koordynowanie i udział we wdrażaniu projektów systemów informatycznych oraz ocena ich realizacji w Stacji,
  • administrowanie serwerem pocztowym oraz lokalną siecią komputerową,
  • aktualizowanie licencji na oprogramowanie komputerowe wykorzystywane w Stacji,
  • bieżąca konserwacja, naprawy sprzętu informatycznego oraz wsparcie typu „serwis desk” pracowników Stacji,
  • administracja techniczna serwisu WWW Stacji,
  • wsparcie oraz aktualizacja oprogramowania stworzonego w ramach prac zleconych Sekcji,
  • udział w opracowywaniu dokumentacji na potrzeby postępowań przetargowych związanych z działalnością Sekcji,
  • udział w naradach, szkoleniach, warsztatach, posiedzeniach związanych z wdrażaniem systemów informatycznych,
  • administracja i zabezpieczenie sieci informatycznej oraz baz danych w Stacji, a także infrastruktury informatycznej realizującej zadania wewnętrzne i zewnętrzne;
  1. udział w planowaniu i realizacji kontroli wewnętrznych w Stacji;
  2. prowadzenie książki kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Stacji oraz zbioru protokołów, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi udzielanych na wystąpienia dotyczące tych kontroli;
  3. prowadzenie Centralnego Rejestru:
  • zarządzeń,
  • umów i porozumień,
  • petycji i interpelacji,
  • kontroli zewnętrznych.
  1. dostęp do centralnego rejestru skarg i wniosków prowadzonych w systemie EZD RP.

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Ekonomicznych

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Ekonomicznych należy obsługa finansowa Stacji, a w szczególności:

  1. dokonywanie operacji bankowych i sporządzanie raportów;
  2. sprawdzanie dokumentów pod względem formalnym i rachunkowym i przedkładanie do zatwierdzenia do wypłaty;
  3. dekretowanie dokumentów księgowych i księgowanie w układzie syntetycznym i analitycznym;
  4. chronologiczne rejestrowanie zdarzeń gospodarczych i finansowych w księgach rachunkowych;
  5. sporządzanie informacji finansowych, sprawozdań budżetowych oraz przeprowadzanie okresowych analiz z przebiegu wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych;
  6. księgowanie pożyczek mieszkaniowych udzielanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  7. opracowywanie planu w zakresie dochodów i wydatków dla Stacji;
  8. windykacja należności;
  9. uzgadnianie stanu należności z kontrahentami;
  10. naliczanie wynagrodzeń dla pracowników i zleceniobiorców, obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek na ubezpieczenia społeczne oraz terminowe ich przekazywanie do właściwych organów;
  11. sporządzanie sprawozdań statystycznych;
  12. prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i urzędami skarbowymi;
  13. dokonywanie rocznych rozliczeń podatkowych i współpraca w tym zakresie z urzędami skarbowymi.

Wieloosobowym Samodzielnym Stanowiskiem Pracy ds. ekonomicznych kieruje Główny księgowy, do zadań którego, należy w szczególności:

  1. koordynacja pracy;
  2. prowadzenie spraw administracyjnych w tym zaopatrzenia w środki i materiały niezbędne do wykonywania pracy (np. materiały biurowe).

Samodzielne Stanowisko Pracy ds. Kadr

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy ds. Kadr należy w szczególności:

  1. prowadzenie akt osobowych i ewidencji w sprawach osobowych;
  2. przygotowywanie projektów dokumentów dotyczących przyjmowania, zwalniania, przenoszenia i przeszeregowania pracowników;
  3. ewidencja i rozliczenie czasu pracy oraz utrzymanie dyscypliny pracy;
  4. prowadzenie rejestrów legitymacji służbowych i upoważnień;
  5. prowadzenie rejestru szkoleń zewnętrznych i podnoszenia kwalifikacji pracowników Stacji oraz administracyjna obsługa spraw z nimi związanych;
  6. kompletowanie wniosków dla pracowników przechodzących na emeryturę lub rentę;
  7. sporządzanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych, resortowych;
  8. opracowanie okresowych i doraźnych sprawozdań do GUS zgodnie z kompetencją;
  9. opracowanie sprawozdań do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  10. uaktualnianie danych do programu komputerowego „Płatnik” oraz „Kadry i Płace”;
  11. obsługa administracyjna Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  12. przygotowywanie list obecności dla pracowników nie objętych elektroniczną rejestracją czasu pracy;
  13. prowadzenie spraw w zakresie:
  • współpracy z instytucjami zewnętrznymi w zakresie zatrudnienia,
  • prowadzonych w Stacji praktyk i staży,
  • prowadzenie spraw udzielania zgód pracownikom Stacji na wykonywanie dodatkowych zajęć zarobkowych w trybie ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;
  1. prowadzenie zagadnień dotyczących organizacji Stacji oraz analizowanie w tym zakresie jej funkcjonowania;
  2. prowadzenie i koordynowanie spraw związanych z opracowywaniem i opiniowaniem:
  • statutu i regulaminu organizacyjnego Stacji,
  • dokumentów rejestrowych;
  1. opracowywanie projektów upoważnień udzielanych pracownikom Stacji;
  2. prowadzenie Centralnego Rejestru:
  • wydanych zgód na dodatkową działalność zarobkową państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu i  zastępcy oraz pracownikom Stacji;
  • upoważnień i pełnomocnictw,
  • upoważnień do czynności kontrolnych,
  • upoważnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego,
  • upoważnień i pełnomocnictw udzielonych Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu przez inne organy lub podmioty.

Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy Radcy Prawnego należy w szczególności:

  1. koordynowanie, opracowywanie i opiniowanie projektów aktów wewnętrznych a w szczególności zarządzeń, regulaminów i instrukcji oraz wytycznych w zakresie merytorycznej działalności pod względem ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa;
  2. opiniowanie pod względem formalno-prawnym decyzji i postanowień wydawanych w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji, w tym czynności podejmowanych w ramach tych postępowań w zakresie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego, zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych i innych chorób powodowanych warunkami środowiska, w celu ustalenia stanu faktycznego i jego zgodności z obowiązującymi wymaganiami higienicznymi i zdrowotnymi w tym opracowywanie dokumentacji z dokonanych czynności związanych z przeprowadzoną kontrolą;
  3. udzielanie porad prawnych i sporządzanie opinii, oraz udzielanie wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
  4. opiniowanie i sporządzanie projektów umów zawieranych przez Stację a w szczególności umów nietypowych oraz dotyczących przedmiotu o znacznej wartości;
  5. występowanie przed sądami i urzędami, na podstawie udzielonych pełnomocnictw lub upoważnień oraz przygotowywanie pism procesowych;
  6. współdziałanie z Prokuratorią Generalną Skarbu Państwa przy wykonywaniu zastępstwa procesowego Skarbu Państwa;
  7. współpraca z radcami prawnymi w powiatowych stacjach sanitarno-epidemiologicznych;
  8. sporządzanie informacji o nowych aktach prawnych i ich zmianach i informowanie o tym właściwe komórki;
  9. koordynacja procesu udostępniania informacji publicznej na wniosek, w tym prowadzenie zbiorczego wykazu wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
  10. opracowywanie projektów umów i porozumień;
  11. rozpatrywanie skarg i wniosków w zakresie określonym dekretacją Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
  12. sporządzanie opinii, wniosków, planów, sprawozdań;
  13. prowadzenie Centralnego Rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej.

Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Ochrony Przeciwpożarowej

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do spraw Ochrony Przeciwpożarowej należy w szczególności:

  1. sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi Stacji co najmniej raz w roku analizy bezpieczeństwa pożarowego;
  2. udział w opracowywaniu zarządzeń i instrukcji dotyczących zabezpieczenia pożarowego;
  3. nadzór nad wyposażeniem obiektów Stacji w odpowiednie tablice informacyjno – ostrzegawcze, napisy i znaki, instrukcje alarmowe, wykazy numerów alarmowych oznaczenia wyjść i dróg ewakuacyjnych, wyłączników prądu, gazu i hydrantów;
  4. nadzór nad stanem bezpieczeństwa pożarowego obiektów Stacji i bezzwłoczne wnioskowanie o usunięcie dostrzeżonych usterek mogących wywołać pożar lub utrudnienia w jego zwalczaniu lub ewakuacji;
  5. nadzór nad bezwzględnym zakazem palenia tytoniu w miejscach objętych zakazem oraz ewentualnego wyznaczenia miejsca, w którym dopuszcza się palenie tytoniu i używania otwartego ognia;
  6. gromadzenie i przechowywanie akt i materiałów dotyczących ochrony przeciwpożarowej;
  7. zaznajomienie pracowników z zagrożeniami pożarowymi występującymi na terenie obiektów Stacji;
  8. nadzorowanie konserwacji sprzętu przeciwpożarowego i urządzeń przeciwpożarowych.

Samodzielne Stanowisko Pracy do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy

Do zakresu działania Samodzielnego Stanowiska Pracy do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności:

  1. sporządzanie i przedstawianie Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu, co najmniej raz w roku, analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawy warunków pracy;
  2. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy;
  3. udział w opracowywaniu zarządzeń, regulaminów i instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  4. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
  5. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań środowiska pracy;
  6. udział w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowywaniu wniosków;
  7. udzielanie informacji o ryzyku dla zdrowia oraz doradztwo w sprawie doboru najwłaściwszych środków ochrony indywidualnej i zbiorowej;
  8. opracowywanie zasad gospodarowania odzieżą ochronną, roboczą oraz środkami ochrony indywidualnej;
  9. współpraca z zakładami opieki zdrowotnej w zakresie profilaktyki zdrowotnej i organizacjami związków zawodowych.
{"register":{"columns":[]}}