W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Przyjęcia skarg i wniosków

Przyjmowanie obywateli w sprawach dotyczących skarg i wniosków odbywają się we wtorki oraz piątki w godz. 1000 - 1300.

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Opolu, dalej PPIS, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Opolu - dr n. med. Anna Matejuk, 45-367 Opole, ul. Mickiewicza 1.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym lub innej osoby za jej zgodą, a także w interesie publicznym.

Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
  • adres wnoszącego.

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

Przedmiot skargi

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Forma skargi/wniosku

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie - na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu, ul. Krakowska 51, 45-018 OPOLE
  • faksem - na nr: +48 77 44 28 505,
  • pocztą elektroniczną - na adres: sekretariat.psse.opole@sanepid.gov.pl
  • poprzez platformę ePUAP - /PSSE Opole/skrytka,
  • ustnie do protokołu - w siedzibie PPIS w Opolu - pod adresem - ul. Krakowska 51,

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Stacji, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.

Terminy załatwiania skarg i wniosków

Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu załatwia bez zbędnej zwłoki jednakże, gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.

Tryb odwoławczy

  1. Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym. 
  2. Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
  3. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
{"register":{"columns":[]}}