Skargi i wnioski
Przyjęcia skarg i wniosków
Przyjmowanie obywateli w sprawach dotyczących skarg i wniosków odbywają się we wtorki oraz piątki w godz. 1000 - 1300.
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Opolu, dalej PPIS, właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Opolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w Opolu - dr n. med. Anna Matejuk, 45-367 Opole, ul. Mickiewicza 1.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym lub innej osoby za jej zgodą, a także w interesie publicznym.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
- adres wnoszącego.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.
Przedmiot skargi
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Forma skargi/wniosku
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie - na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Opolu, ul. Krakowska 51, 45-018 OPOLE
- faksem - na nr: +48 77 44 28 505,
- pocztą elektroniczną - na adres: sekretariat.psse.opole@sanepid.gov.pl
- poprzez platformę ePUAP - /PSSE Opole/skrytka,
- ustnie do protokołu - w siedzibie PPIS w Opolu - pod adresem - ul. Krakowska 51,
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opolu są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekretariat Stacji, a rozpatrywane wg decyzji PPIS przez komórki merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot skargi/wniosku.
Terminy załatwiania skarg i wniosków
Skargi i wnioski Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu załatwia bez zbędnej zwłoki jednakże, gdy skarga/wniosek wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
Tryb odwoławczy
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Opolu może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Podstawa prawna
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego Dz.U. 2020 poz. 256