Polityka Jakości
06.03.2023
POLITYKA JAKOŚCI
PAŃSTWOWEGO POWIATOWEGO
INSPEKTORA SANITARNEGO W PABIANICACH
Jakość jest podstawowym kryterium działań podejmowanych przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Pabianicach, realizującej zadania nałożone ustawą z dnia 14.03.1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a w szczególności:
- sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych,
- sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych,
- prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej.
Dążąc do publicznego podkreślenia kompetencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej woj. łódzkiego, umacniając jej wiarygodność i rzetelność działania, deklaruję:
- udokumentowany i wdrożony System Zarządzania oraz kompetencje pracowników komórek organizacyjnych wykonujących czynności kontrolne, są zgodne z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Ocena zgodności – Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję”,
- działania pracowników są wykonywane z zagwarantowaniem:
-
- bezstronności - tzn. z zachowaniem obiektywności, otwartości, brakiem konfliktów interesów, brakiem uprzedzeń i negatywnego nastawienia, z zachowaniem wyważonego podejścia;
- niezależności – tzn. z zachowaniem odrębności od zainteresowanych stron, brakiem zaangażowania w jakiekolwiek działania mogące kolidować z obiektywnością osądów;
- rzetelności – tzn. zgodnie z dobrą praktyką profesjonalną, zachowując dokładność, precyzyjność, poprawność i terminowość wykonywanych działań;
- poufności – tzn. z zachowaniem ochrony wszystkich informacji otrzymywanych lub wytworzonych podczas realizacji działalności kontrolnej, w tym ochrony danych osobowych (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa).
-
Główne cele jakościowe:
- poprawa stanu sanitarnego powiatu pabianickiego poprzez realizację zadań wynikających z bieżącego i zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
- utrzymanie i ciągłe doskonalenie wdrożonego Systemu Zarządzania,
- podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez systematyczne uczestnictwo w szkoleniach,
- podnoszenie poziomu jakości wykonywanych działań.
06.05.2024 r. Piotr Szczepaniak
(data i podpis PPIS)