W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

W Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Pabianicach przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:05.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach 12:00 – 14:00.

Skargi i wnioski przyjmowane są w formie:
- pisemnej,
- telegraficznej,
- faksu,
- poczty elektronicznej,
- ustnie do protokołu.

Protokół przyjęcia ustnej skargi lub wniosku zawiera:
- datę przyjęcia skargi lub wniosku,
- imię i nazwisko bądź nazwę wnoszącego,
- adres zgłaszającego,
- zwięzły opis treści sprawy,
- podpisy wnoszącego skargę lub wniosek i przyjmującego zgłoszenie.

Na żądanie wnoszącego przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku.

Skargi i wnioski bez imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimy) pozostawia się bez rozpoznania.

Jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pabianicach nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, odpis skargi lub wniosku przesyła w ciągu 7 dni właściwemu organowi i zawiadamia o tym wnoszącego skargę lub wniosek.

Skargi lub wniosku nie rozpoznaje się, jeżeli wnoszący nie uzupełni skargi lub wniosku bądź nie złoży wyjaśnień, w terminie 7 dni od otrzymania wezwania.

Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, w sprawie zbiera się niezbędne materiały.

Skargę i wniosek załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

O sposobie załatwienia skargi i wniosku zawiadamia się wnoszącego skargę lub wniosek.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi i wniosku powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi lub wniosku powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

Skargi i wnioski dotyczące działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pabianicach należy kierować do Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na adres:


Łódzki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny
ul. Wodna 40
90-046 Łódź

 

W postępowaniu dotyczącym skarg i wniosków stosuje się przepisy art. 221 – 259 Kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).

{"register":{"columns":[]}}