W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Higiena Dzieci i Młodziezy

Sprawuje nadzór nad placówkami oświatowo-wychowawczymi takimi jak: żłobki, przedszkola, szkoły, internaty, szkoły wyższe, placówki wychowania pozaszkolnego oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Główne zadania to:

  • Nadzór nad warunkami sanitarno-technicznymi w zakładach dziecięco-młodzieżowych w  pomieszczeniach budynku i jego otoczeniu,
  • Nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków zdrowotnych w placówkach nauczania i wychowania, w tym:
    - ocena dostosowania mebli szkolnych / przedszkolnych do wzrostu uczniów / przedszkolaków,
    - higieniczna ocena rozkładów zajęć lekcyjnych w szkołach,
    - ocena warunków zdrowotnych w pracowniach komputerowych w szkołach,
    - ocena realizacji wymogów w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji i preparatów chemicznych w pracowniach, klasopracowniach, laboratoriach,
    - egzekwowanie zakazu palenia tytoniu w placówkach oświatowo-wychowawczych,
  • Ocena przygotowania szkół do rozpoczęcia nowego roku szkolnego,
  • Sprawowanie nadzoru sanitarnego nad warunkami zdrowotnymi placówek

Do podstawowych zadań osoby zatrudnionej w Sekcji Higieny Środowiska w zakresie  HIGIENY DZIECI I MŁODZIEŻY  należy nadzór sanitarny w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących warunków zdrowotnych w placówkach oświatowo-wychowawczych, a w szczególności:

1. Przestrzegania przepisów dotyczących higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz w ośrodkach wypoczynku.

2. Kontrola i nadzór przestrzegania przepisów dotyczących higieny procesów nauczania.

3. Współpraca w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego (udział w opiniowaniu projektów, odbiorach placówek oświatowo-wychowawczych),

4. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie samorządami i instytucjami.

5. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi  PSSE, zapewniająca sprawne funkcjonowanie instytucji.

6. Opracowywanie materiałów statystycznych i sprawozdawczych.

7. Prowadzenie postępowania  administracyjno – egzekucyjnego.

8. Rozpatrywanie skarg i wniosków.

{"register":{"columns":[]}}