W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

"Zawsze razem" - program edukacyjny dla dzieci klas I–III szkół podstawowych

21.05.2024

zr

Program jest realizowany poprzez różnorodne formy: pogadanki, pracę z książką, konkursy plastyczne, inscenizacje, gry, zabawy, imprezy itp.

Celem programu jest kształtowanie u dzieci właściwych postaw i zachowań wobec słabszych rówieśników, unikanie zachowań ryzykownych oraz podejmowanie zdrowych wyborów życiowych.

Propozycje tematów do realizacji w programie to:

  • co to jest zdrowie,
  • jak dbać o zdrowie,
  • dlaczego niektórzy ludzie chorują,
  • jak rozprzestrzeniają się choroby, w tym również przenoszone drogą kropelkową (np. grypa),
  • jak rozprzestrzenia się choroba,
  • jak się czujemy gdy jesteśmy chorzy,
  • komu mówisz gdy się źle czujesz,
  • co czujesz do kogoś, kto jest chory,
  • co czujesz do siebie gdy jesteś chory,
  • co to są choroby przewlekłe i choroby zakaźne (w tym również AIDS), jak się można zakazić,
  • co robić, żeby nie chorować (w tym również zasady profilaktyki związane z epidemią SARS-CoV-2, tj. D- dezynfekcja, D- dystans, M- maseczka),
  • jak pomóc choremu koledze.

 

W bieżącym roku szkolnym program edukacyjny „Zawsze Razem” będzie proponowany placówkom tak jak w roku ubiegłym. Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w realizację programu i jednocześnie zapraszamy do współpracy. Mamy nadzieję, że nasze wspólne działania prozdrowotne przyniosą wymierne efekty w zakresie kształtowania prawidłowych zachowań prozdrowotnych dzieci. 

 

Wzmocnieniem programu jest konkurs plastyczny pt. "Zawsze razem" dla dzieci klas I-III szkół podstawowych.

Materiały

Kolorowanka-mycie
Kolorowanka-mycie.pdf 0.08MB
Ocena-programu-edukacyjnego-zawsze
Ocena-programu-edukacyjnego-zawsze.doc 0.03MB
Kolorowanka-ZW-2020
Kolorowanka-ZW-2020.pdf 4.45MB
{"register":{"columns":[]}}