Polityka prywatności
05.09.2022
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz zgodnie z art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1 z późn. zm.), zwanego dalej RODO informuję, iż:
I. Administrator danych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno
– Epidemiologiczna w Słupcy, reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupcy / Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Słupcy, adres: ul. Tadeusza Kościuszki 9, 62-400 Słupca,
NIP: 667 12 22 162; REGON: 000307431,
adres e-mail: sekretariat.psse.slupca@sanepid.gov.pl;
telefon kontaktowy: 63 274 36 42, fax: 63 274 36 43.
II. Inspektor Ochrony Danych
W Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Słupcy Inspektorem Ochrony Danych jest p. Iwona Śruba-Czechowska, z którą można się skontaktować:
- listownie na adres siedziby Administratora: ul. Tadeusza Kościuszki 9, 62-400 Słupca;
- za pomocą platformy ePUAP - Adres skrytki: /PSSESlupca/SkrytkaESP;
- e-mailem: iod.psse.slupca@sanepid.gov.pl;
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych
z przetwarzaniem danych.
III. Cele przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane w szczególności w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, tak wewnętrznych, jak i zewnętrznych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
IV. Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
1) w przypadku realizacji obowiązku prawnego nałożonego na Administratora Danych na podstawie przepisów prawa – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g-i RODO;
- ich podanie jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, a niepodanie tych danych uniemożliwi spełnienie Państwa żądania/wniosku.
2) w przypadku zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania przez Administratora Danych Osobowych władzy publicznej na podstawie właściwych przepisów prawa – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu realizacji zadań wynikających z przepisów prawa;
- na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO;
- ich podanie jest obowiązkowe co wynika z przepisów prawa, a niepodanie tych danych uniemożliwi spełnienie Państwa żądania/wniosku.
3) w przypadku zawarcia umowy na wykonanie usług lub dostaw lub zawarcia umowy
o charakterze cywilnoprawnym – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- w celu przygotowania, realizacji i rozliczenia umowy;
- na podstawie art. 6 ust.1 lit. b RODO;
- ich podanie jest dobrowolne, jednakże ich podanie jest warunkiem zawarcia umowy.
4) w przypadku dobrowolnego korzystania z usług ułatwiających dostęp lub załatwiania spraw u Administratora Danych Osobowych np. poprzez formularz kontaktowy – Państwa dane osobowe przetwarzane są:
- wyłącznie w celu realizacji usługi udostępnianej przez Administratora Danych Osobowych,
- na podstawie udzielonej przez Państwa zgody – art. 6 ust.1 lit. a RODO;
- podanie danych osobowych jest dobrowolne;
- przysługuje Państwu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie, które będzie skutkowało zatrzymaniem realizacji usługi udostępnianej przez administratora danych osobowych. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych wynika w szczególności z zapisów:
- ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2023r. poz.338 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2023 r. poz. 1284 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks Pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465),
- ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1816),
- ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych (Dz. U. z 2021 r. poz. 24),
- ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 1939),
- ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.),
- ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn.zm.);
- ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2023 r. poz. 1448),
- ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o bezpieczeństwie imprez masowych ( Dz. U. z 2023 r. poz. 616),
- ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków ( Dz. U. z 2023 r. poz. 537 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz. U. z 2023 r. poz. 887 z późn. zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie chorób zawodowych ( Dz. U. z 2022 r. poz. 1836),
- rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 1 sierpnia 2002 r. w sprawie sposobu dokumentowania chorób zawodowych i skutków tych chorób ( Dz.U. z 2013 r. poz.1379 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Zdrowia z 5 października 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu postepowania z odpadami medycznymi ( Dz. U. z 2017 r. poz. 1975),
- ustawa z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz. U. 2023 r., poz. 700),
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2023 r. poz.2505);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2023 r. poz. 775, z późn. zm.);
- ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia (Dz. U. z 2022 r. poz. 1124 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz.U. z 2023 r., poz. 756, z późn. zm.);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.);
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2022 r. poz. 902),
- rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 października 2002 r. w sprawie nadania funkcjonariuszom organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej uprawnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1364).
V. Informacja o okresach przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów:
- przez okres wymagany przepisami prawa;
- do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z umowy;
- do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji obowiązku prawnego nałożonego na Administratora Danych przez okres wymagany przepisami prawa, a następnie dokumentacja aktowa przechowywana będzie przez okres zgodny z oznaczeniem kategorii archiwalnej licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia sprawy ( na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych - Dz. U. 2011 nr 14, poz. 67, z późn. zm.) lub do czasu cofnięcia zgody.
VI. Źródło pochodzenia danych osobowych
Dane osobowe pozyskiwane są od stron i uczestników postępowania, wnioskodawców, petentów, z publicznie dostępnych rejestrów, od innych organów i podmiotów, które na mocy odrębnych przepisów zobowiązane są przekazywać dane organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
VII. Informacja o odbiorcach danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora Danych Osobowych, takim jak dostawcy oprogramowania wyłącznie
w celu zapewnienia ich sprawnego działania z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności przetwarzania, operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji oraz organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działająca na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a także inne strony bądź uczestnicy postępowań, którym na mocy przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego przysługuje wgląd w akta prowadzonego postępowania.
VIII. Prawa osoby, której dane dotyczą
Przysługuje Państwu prawo do żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych osobowych (na podstawie art. 15 RODO), sprostowania danych (na podstawie art. 16 RODO), ich usunięcia (na podstawie art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania danych (na podstawie art. 18 RODO), a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania (na podstawie art. 21 RODO) i prawo do przenoszenia danych (na podstawie art. 20 RODO).
Podanie przez Panią/Pana swoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym,
w przypadku, kiedy cel, w jakim Pani/Pan je podaje, skutkuje koniecznością wypełnienia przez administratora obowiązku prawnego ciążącego na administratorze lub w ramach sprawowania władzy publicznej, w takim przypadku jest Pani/Pan zobowiązana/zobowiązany do ich podania.
Jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie wyrażonej przez Państwo zgody, to przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W przypadku uznania, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
IX. Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego
Dane osób, które przetwarzane są w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
w Słupcy nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej, chyba że będzie wynikać to z decyzji właściwego organu.
X. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania.
Polityka plików Cookie
POLITYKA PLIKÓW COOKIE
Jakie dane zbieramy?
Podczas wizyty na stronie automatycznie zbierane są dane dotyczące odwiedzin. Znamy datę i czas nadejścia zapytania, adres IP, informacje o przeglądarce, protokole wykorzystywanym do komunikacji oraz błędach, które wystąpiły.
Korzystamy również z dodatkowych narzędzi do analizy zachowań użytkowników.
W jaki sposób wykorzystujemy dane?
Dane zebrane podczas wizyty są wykorzystywane do celów związanych z administrowaniem strony. Informacje uzyskane z narzędzi do analizy zachowań użytkowników dają nam wiedzę o tym w jakim kierunku się rozwijać.
Wykorzystanie ciasteczek
Podczas wizyty na stronie serwer zapisuje na dysku użytkownika krótkie pliki tekstowe zwane ciasteczkami. Ciasteczka nie zawierają danych osobowych oraz nie ingerują w działanie komputera. Służą do identyfikacji przeglądarki i są wymagane do korzystania z niektórych funkcji dostępnych na stronie.
W przypadku naruszenia prawa lub kontroli Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych dane mogą zostać udostępnione osobom do tego uprawnionym.
- Pierwsza publikacja:
- 05.09.2022 12:58 Małgorzata Pluta
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Małgorzata Pluta
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Polityka prywatności | 9.0 | 02.01.2024 12:16 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 8.0 | 02.01.2024 12:13 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 7.0 | 02.01.2024 12:06 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 6.0 | 02.01.2024 11:59 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 5.0 | 02.01.2024 11:58 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 4.0 | 12.04.2023 14:08 Janusz Tomczak |
Polityka prywatności | 3.0 | 15.09.2022 09:59 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 2.0 | 05.09.2022 14:50 Małgorzata Pluta |
Polityka prywatności | 1.0 | 05.09.2022 12:58 Małgorzata Pluta |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP