Statut Prawny
STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W ŚRODZIE ŚLĄSKIEJ
§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Środzie Śląskiej, zwana dalej „Powiatową Stacją” działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz niniejszego statutu.
§ 2. 1. Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa.
2. Uprawnienia podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej w stosunku do Powiatowej Stacji posiada Wojewoda Dolnośląski.
§ 3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Środa Śląska.
-
Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat średzki.
§ 4. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w Środzie Śląskiej, który jest jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji.
§ 5. 1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Środzie Śląskiej w zakresie zdrowia publicznego, w szczególności w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
-
higieny środowiska;
-
higieny pracy w zakładach pracy;
-
higieny procesów nauczania i wychowania;
-
higieny wypoczynku i rekreacji;
-
zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych;
-
higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości
i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności
poprzez:
-
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
-
wykonywanie badań i pomiarów środowiskowych;
-
opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
-
działalność przeciwepidemiczną;
-
opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno sanitarnego;
-
przygotowywanie projektów decyzji i wykonywania czynności w postępowaniu administracyjnym i w postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
-
przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
-
przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
-
inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
-
opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
-
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;
-
wykonywanie innych zdań państwowej inspekcji sanitarnej wynikających z ustaw
i przepisów wykonawczych.
§ 6. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębniona organizacyjnie działalność, wykraczającą poza zakres działalności podstawowej określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług. Środki pochodzące z wykonanych usług stanowią dochody budżetu państwa.
§ 7. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
-
Oddział Ekonomiczny i Administracyjny:
-
Oddział Kontroli i Nadzoru:
-
Oddział Promocji Zdrowia;
-
Stanowisko Pracy do Spraw Statystyki Medycznej;
-
Stanowisko Pracy – Główny Księgowy;
-
Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
-
Stanowisko Pracy – Informatyk;
-
Stanowisko Pracy Sekretarki.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji.
- Pierwsza publikacja:
- 08.10.2021 10:44 Tomasz Rekusz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Tomasz Rekusz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Statut Prawny | 1.0 | 08.10.2021 10:44 Tomasz Rekusz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP