W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania “Mój pierwszy raz” - sprawdź się i dbaj o zdrowie

13.11.2024

Mój pierwszy raz

Szanowni Państwo,

Zgodnie z wieloletnią praktyką, miesiąc listopad i początek grudnia to czas, kiedy Krajowe Centrum ds. AIDS w Warszawie nasila działania informacyjne, których celem jest popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV. Dodatkowe cele przyświecające realizacji kampanii to:

1. Popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV, szczególnie wśród osób, które nigdy w swoim życiu nie wykonały tego testu, ponieważ nie odnoszą do siebie ryzyka zakażenia.

2. Przełamanie stereotypu, że HIV zakażają się jedynie osoby z wybranych populacji, takie jak np. sprzedające usługi seksualne, uzależnione od narkotyków, homoseksualiści.

3. Popularyzowanie faktów, że nie ma grup ryzyka, są natomiast ryzykowne zachowania i sytuacje mogące prowadzić do zakażenia HIV.

W związku z powyższym 4 listopada br. na szczeblu krajowym zostały zainicjowane działania informacyjne w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Mój pierwszy raz” (#mójpierwszyraz), które potrwają do 1 grudnia, z uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 18-25 listopada 2024 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2024 r. Grupa docelowa kampanii to osoby młode, dorosłe w wieku 18–24 lata. Filozofia kampanii zakłada w pierwszym etapie (tzw. TEASER) podanie komunikatu mającego zaciekawić odbiorcę (słowo „TO”), w drugim etapie (tzw. REVEAL) podanie komunikatu właściwego (fraza „TEST NA HIV”). Podczas pierwszego etapu odbiorca zastanawia się nad hasłem: #mójpierwszyraz i dopiero w trakcie drugiego etapu odkrywa jego prawdziwe znaczenie, czyli zaproszenie do wykonania testu w kierunku HIV, np. poprzez zgłoszenie się do punktu konsultacyjno-diagnostycznego (PKD), gdzie anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania może wykonać badanie. W ramach działań kampanijnych organizatorzy przygotowali oprzyrządowanie w postaci:

- strony internetowej kampanii: https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl/

- 30sekundowego spotu informacyjno-edukacyjnego, zachęcającego do wykonania testu w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD):

https://www.youtube.com/watch?v=N_mz3J_ud7o

- broszury kampanijnej „Mój pierwszy raz” (w załączniku).

Na szczeblu krajowym zaplanowano zintegrowane działania informacyjno – edukacyjne w internecie w tym także wynajęto ekrany kinowe do emisji spotu w jednej z ogólnopolskich sieci kin: Multikino. Więcej informacji oraz materiałów związanych z kampanią znajduje się na stronie kampanii: https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl/

Państwowa Inspekcja Sanitarna w Świdniku włącza się w rozpowszechnienie informacji nt. kampanii, udostępnia na stronie internetowej i portalu społecznościowym informacje w wersji cyfrowej oraz promuje kampanię w mediach. 

1. link do strony kampanii: https://mojpierwszyraz.aids.gov.pl/

2. spot kampanijny: https://www.youtube.com/watch?v=N_mz3J_ud7o

3. plakaty kampanijne

4.  poradnia Internetowa HIV/AIDS: https://aids.gov.pl/pi

5   bezpłatny Telefon Zaufania HIV/AIDS: 800 888 448

 

 

Materiały

Broszura Mój pierwszy raz
Broszura​_Mój​_pierwszy​_raz.pdf 0.55MB
Plakat Mój pierwszy raz 1
plakat​_mójpierwszyraz​_2​_woman​_poziom.jpg 0.83MB
Plakat Mój pierwszy raz 2
plakat​_mójpierwszyraz​_2​_man​_poziom.jpg 0.71MB
Plakat Mój pierwszy raz 3
plakat​_mójpierwszyraz​_2​_group​_poziom.jpg 0.87MB
Plakat Mój pierwszy raz 4
plakat​_mójpierwszyraz​_1​_woman​_poziom.jpg 0.79MB
Plakat Mój pierwszy raz 5
plakat​_mójpierwszyraz​_1​_man​_poziom.jpg 0.67MB
Plakat Mój pierwsz raz 6
plakat​_mójpierwszyraz​_1​_group​_poziom.jpg 0.82MB
{"register":{"columns":[]}}