W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

SEPIS - Zgłaszanie osób z bezpośredniego kontaktu - placówki oświatowe

15.10.2021

SEPIS - Zgłaszanie osób z bezpośredniego kontaktu - placówki oświatowe

Zgłaszanie przez Dyrektorów placówek do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świdniku informacji dotyczących pozytywnego wyniku badania w kierunku SARS-CoV-2 u ucznia, nauczyciela lub pracownika szkoły oraz osób mających kontakt z w/w osobami powinno odbywać się przy wykorzystaniu formularza znajdującego się na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne

SEP
  1. Dyrektor placówki oświatowej z chwilą otrzymania informacji o osobie zakażonej, zwraca się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Świdniku o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć na czas określony, jeżeli ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną może być zagrożone zdrowie uczniów (wzór wniosku w załączeniu).
  2. Dyrektor placówki wysyła w/w wniosek pocztą elektroniczną na adres  psse.swidnik@pis.gov.pl.
  3. PPIS przeprowadza analizę wniosku i wydaje w tym zakresie stosowną opinię.
  4. Następnie Dyrektor placówki ustala listę uczniów obecnych w placówce w okresie wskazanym przez pracownika Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Świdniku (PSSE) (dot. klasy/oddziału/uczniów uczęszczający do świetlicy/na zajęcia językowe/zajęcia dodatkowe) i weryfikuje uczniów w oparciu o listę obecności.
  5. Dyrektor placówki przekazuje rodzicom/opiekunom prawnym, zgodnie z załączonym wzorem informację dotyczącą nałożonej na dzieci kwarantanny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego.
  6. Dyrektor placówki dokonuje zgłoszenia przez stronę www.gov.pl. Na stronie należy wybrać "koronawirus: informacje i zalecenia", a następnie przewinąć w dół wyświetlaną stronę i wybrać "kwarantanna – zgłoszenia przez formularz on-line" (w/w stronę można również wyświetlić także poprzez wpisanie bezpośrednio do przeglądarki adresu https://www.gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne) Następnie należy wpisać wymagane dane (osoba dokonująca zgłoszenia musi posiadać profil zaufany) lub telefonicznie przez infolinię +48 222 500 115.
  7. PSSE w Świdniku przejmuje w/w zgłoszenie do realizacji.

UWAGA:

Kwarantanna nakładana jest automatycznie. Osoby zaszczepione nie podlegają kwarantannie.

 

W materiałach poniżej znajdziecie Państwo:

- instrukcję postępowania w przypadku zgłoszenia w systemie gov.pl (w pliku .pdf)

- algorytm postępowania (w pliku .jpg)

- formularz wniosku o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć (w pliku .doc)

- informacja do przekazania rodzicom dzieci (w pliku .jpg)

Materiały

Zgłaszanie osób z bezpośredniego kontaktu - gov.pl / SEPIS
Zgłoszenie​_przez​_system​_SEPIS​_osób​_z​_bezpośrednie​_o​_kontaktu​_z​_zakażoną​_osobą​_przez​_instytucje​_i​_placówki​_edukacyjne.pdf 1.00MB
Algorytm postępowania
ALG-sz-10-21.jpg 0.40MB
Wniosek o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć
wniosek​_zawieszenie​_zajec​_wzor.doc 0.03MB
Informacja dla Rodziców
INF-sz-10-21.jpg 0.43MB
{"register":{"columns":[]}}