SEPIS - Zgłaszanie osób z bezpośredniego kontaktu - placówki oświatowe
15.10.2021
Zgłaszanie przez Dyrektorów placówek do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Świdniku informacji dotyczących pozytywnego wyniku badania w kierunku SARS-CoV-2 u ucznia, nauczyciela lub pracownika szkoły oraz osób mających kontakt z w/w osobami powinno odbywać się przy wykorzystaniu formularza znajdującego się na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne
- Dyrektor placówki oświatowej z chwilą otrzymania informacji o osobie zakażonej, zwraca się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (PPIS) w Świdniku o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć na czas określony, jeżeli ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną może być zagrożone zdrowie uczniów (wzór wniosku w załączeniu).
- Dyrektor placówki wysyła w/w wniosek pocztą elektroniczną na adres psse.swidnik@pis.gov.pl.
- PPIS przeprowadza analizę wniosku i wydaje w tym zakresie stosowną opinię.
- Następnie Dyrektor placówki ustala listę uczniów obecnych w placówce w okresie wskazanym przez pracownika Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Świdniku (PSSE) (dot. klasy/oddziału/uczniów uczęszczający do świetlicy/na zajęcia językowe/zajęcia dodatkowe) i weryfikuje uczniów w oparciu o listę obecności.
- Dyrektor placówki przekazuje rodzicom/opiekunom prawnym, zgodnie z załączonym wzorem informację dotyczącą nałożonej na dzieci kwarantanny z wykorzystaniem dziennika elektronicznego.
- Dyrektor placówki dokonuje zgłoszenia przez stronę www.gov.pl. Na stronie należy wybrać "koronawirus: informacje i zalecenia", a następnie przewinąć w dół wyświetlaną stronę i wybrać "kwarantanna – zgłoszenia przez formularz on-line" (w/w stronę można również wyświetlić także poprzez wpisanie bezpośrednio do przeglądarki adresu https://www.gov.pl/web/gov/zglos-kwarantanne) Następnie należy wpisać wymagane dane (osoba dokonująca zgłoszenia musi posiadać profil zaufany) lub telefonicznie przez infolinię +48 222 500 115.
- PSSE w Świdniku przejmuje w/w zgłoszenie do realizacji.
UWAGA:
Kwarantanna nakładana jest automatycznie. Osoby zaszczepione nie podlegają kwarantannie.
W materiałach poniżej znajdziecie Państwo:
- instrukcję postępowania w przypadku zgłoszenia w systemie gov.pl (w pliku .pdf)
- algorytm postępowania (w pliku .jpg)
- formularz wniosku o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć (w pliku .doc)
- informacja do przekazania rodzicom dzieci (w pliku .jpg)
Materiały
Zgłaszanie osób z bezpośredniego kontaktu - gov.pl / SEPISZgłoszenie_przez_system_SEPIS_osób_z_bezpośrednie_o_kontaktu_z_zakażoną_osobą_przez_instytucje_i_placówki_edukacyjne.pdf 1.00MB Algorytm postępowania
ALG-sz-10-21.jpg 0.40MB Wniosek o wydanie opinii w sprawie zawieszenia zajęć
wniosek_zawieszenie_zajec_wzor.doc 0.03MB Informacja dla Rodziców
INF-sz-10-21.jpg 0.43MB