W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Światowy Dzień Bez Tytoniu 2024

31.05.2024

Co roku 31 maja obchodzimy Światowy Dzień Bez Tytoniu. W bieżącym roku dzień

ten przypada w piątek. Tegoroczne hasło brzmi:

„Ochrona dzieci przed ingerencją przemysłu tytoniowego”.

Światowy Dzień Bez Tytoniu 2024 jest okazją by wezwać rządzących do ochrony młodego

pokolenia przed agresywną reklamą tytoniu poprzez zakazy aromatyzowania e-papierosów, zakazy marketingu, reklamy i promocji oraz wyższe podatki i zwiększenie świadomości społecznej na temat oszukańczych taktyk stosowanych przez przemysł oraz wspieranie inicjatyw edukacyjnych i uświadamiających skierowanych przez młodzież do młodzieży.

Od lat strategią tej branży jest pozyskiwanie nowych, młodych, szybko uzależniających się

użytkowników na wiele lat. Dzieci używają e-papierosów o wiele częściej niż dorośli.

Na całym świecie szacuje się, że 37 milionów młodych ludzi w wieku 13-15 lat używa

tytoniu.

Pomimo zauważalnych postępów w zmniejszaniu używania tytoniu w populacji dorosłych,

firmy tytoniowe wykreowały wynalazek w postaci e-papierosów i innych nowych wyrobów

tytoniowych i nikotynowych, które stanowią poważne zagrożenie dla młodzieży. Badania

pokazują, że używanie e-papierosów prowadzi do używania konwencjonalnych papierosów w późniejszym okresie.

Dr Tedros Adhanom Ghebreyesus, dyrektor generalny WHO podkreśla, że „historia powtarza się, ponieważ przemysł tytoniowy, próbuje sprzedać tę samą nikotynę dzieciom w różnych opakowaniach”. Branża tytoniowa, aby chronić i zwiększać swoje zyski. atakuje szkoły, nowymi produktami, o kuszących smakach, takich jak słodycze i owoce, tymczasem badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że ponad 70% młodych użytkowników e-papierosów zrezygnowałoby z nich, gdyby produkty były dostępne tylko w smaku tytoniu.

"Te branże celowo projektują produkty i wykorzystują strategie marketingowe, które

przemawiają bezpośrednio do dzieci" - powiedział dr Ruediger Krech, dyrektor WHO ds.

Promocji Zdrowia. "Użycie przyjaznych dzieciom smaków, takich jak kolorowe cukierki

i guma bąbelkowa, w połączeniu z eleganckimi i kolorowymi wzorami na opakowaniach,

które przypominają zabawki, jest rażącą próbą uzależnienia młodych ludzi od tych

szkodliwych produktów."

 

Te oszukańcze taktyki wskazują na potrzebę wzmocnienia przepisów, aby chronić młodych

ludzi przed uzależnieniem się do dawno znanej i szkodliwej nikotyny.

Tegorocznym tematem jest ochrona młodych ludzi przed wpływem przemysłu tytoniowego.

W myśl strategii, dla młodzieży przez młodzież”, w ramach której młodzi ludzie będą

protestować przeciwko manipulacyjnym taktykom przemysłu tytoniowego oraz wskazywać

szkodliwy wpływ na zdrowie populacji.

Przemysł tytoniowy wydaje co roku około 8 miliardów dolarów na różne formy reklamy

wpływające na decyzje młodych ludzi.

Jego sukcesom można przeciwstawić się tyko wspólnie działając: rządy państw, organizacje

zdrowia publicznego, społeczeństwo obywatelskie oraz młodzi, świadomi ludzie powinni

zabrać głos w sprawie świata, w którym następne pokolenie jest wolne od niebezpieczeństwa uzależnienia się od nikotyny.

{"register":{"columns":[]}}