W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z  2023 r. poz. 775)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinku przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków we wtorek w godz. 15:00 – 16:00.

Przedmiotem skarg i wniosków mogą być:

  • Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
  • Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.

Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

Skargi i wnioski muszą zawierać:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

  • pisemnie
  • telegraficznie
  • za pomocą dalekopisu
  • telefaxem
  • pocztą elektroniczną
  • ustnie do protokołu

Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Tryb odwoławczy:
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowy Inspektorem Sanitarnym w Szczecinku właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, adres: ul. Spedytorska 6/7, 70-632 Szczecin

Materiały

Instrukcja​_przyjmowania​_i​_rozpatrywania​_skarg​_i​_wniosków
Instrukcja​_przyjmowania​_i​_rozpatrywania​_skarg​_i​_wniosków​_.pdf 0.40MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.12.2020 14:40 Rafał Sikora
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Antoni Kozioł
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 5.0 06.06.2024 12:02 Rafał Sikora
Skargi i wnioski 4.0 18.04.2024 09:34 Rafał Sikora
Skargi i wnioski 3.0 18.04.2024 09:18 Rafał Sikora
Skargi i wnioski 2.0 02.08.2021 10:34 Rafał Sikora
Skargi i wnioski 1.0 27.12.2020 14:40 Rafał Sikora

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}