Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2023 r. poz. 775)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).
Przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków:
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinku przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków we wtorek w godz. 15:00 – 16:00.
Przedmiotem skarg i wniosków mogą być:
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać:
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:
- pisemnie
- telegraficznie
- za pomocą dalekopisu
- telefaxem
- pocztą elektroniczną
- ustnie do protokołu
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Szczecinku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
Tryb odwoławczy:
Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowy Inspektorem Sanitarnym w Szczecinku właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Zachodniopomorski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, adres: ul. Spedytorska 6/7, 70-632 Szczecin
Materiały
Instrukcja_przyjmowania_i_rozpatrywania_skarg_i_wnioskówInstrukcja_przyjmowania_i_rozpatrywania_skarg_i_wniosków_.pdf 0.40MB
- Pierwsza publikacja:
- 27.12.2020 14:40 Rafał Sikora
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Antoni Kozioł
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 5.0 | 06.06.2024 12:02 Rafał Sikora |
Skargi i wnioski | 4.0 | 18.04.2024 09:34 Rafał Sikora |
Skargi i wnioski | 3.0 | 18.04.2024 09:18 Rafał Sikora |
Skargi i wnioski | 2.0 | 02.08.2021 10:34 Rafał Sikora |
Skargi i wnioski | 1.0 | 27.12.2020 14:40 Rafał Sikora |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP