W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

ELDIOM

Przedkładanie  Inspektorowi ds. Substancji Chemicznych w Łodzi informacji o mieszaninie niebezpiecznej/stwarzającej zagrożenie.

ELDIOM Elektroniczna deklaracja informacji o mieszaninach

 
W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2015 r. o zmianie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, od dnia 1 czerwca 2015 r. przedkładanie informacji o mieszaninie niebezpiecznej/stwarzającej zagrożenie, zgodnie z art.15 ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, będzie możliwe wyłącznie za pomocą systemu  ELDIOM.
Podstawą prawną przedłożenia informacji o mieszaninie niebezpiecznej lub mieszaninie stwarzającej zagrożenie jest art. 15 ustawy z 25 lutego 2011 o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz.U. 2011.63.322 z późniejszymi zmianami).
Zgodnie z powyższym przepisem obowiązek taki dotyczy osoby fizycznej lub prawnej, która wytwarza mieszaninę niebezpieczną lub stwarzającą zagrożenie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wprowadza ją do obrotu lub sprowadza ją zza granicy.
Informację przekazuje się poprzez transmisję danych w formie dokumentu elektronicznego korzystając z sytemu ELDIOM.  Informacja w przypadku wytworzenia mieszaniny jest przekazywana najpóźniej w dniu jej wprowadzenia do obrotu a w przypadku jej sprowadzenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej najpóźniej w dniu jej sprowadzenia.

Informacja winna zawierać:
•    imię i nazwisko oraz adres miejsca wykonywania działalności albo nazwę (firmę) i adres siedziby, numer telefonu i adres elektroniczny podmiotu przekazującego informację;
•    nazwę handlową mieszaniny;
•    zastosowanie mieszaniny;
•    datę przekazania lub aktualizacji informacji;
•    informację o substancjach zawartych w mieszaninie:
       •    szczegółowe informacje umożliwiające identyfikację zgodnie z art. 18 ust. 2 rozporządzenia nr 1272/2008,
       •    stężeniach substancji w mieszaninie zgodnie z pkt 3.2 załącznika II do rozporządzenia nr 1907/2006
•    klasyfikację mieszaniny zgodnie z art. 19 lub przepisami rozporządzenia nr 1272/2008;
•   kartę charakterystyki mieszaniny albo w przypadku braku obowiązku dostarczenia karty charakterystyki, gdy nie została sporządzona, informacje określone w pkt 2 i 3 załącznika II do rozporządzenia nr 1907/2006.

Zmiana nazwy handlowej mieszaniny również obliguje do przesłania powyższej informacji.

W przypadku aktualizacji informacji należy przekazać ją Inspektorowi ds. Substancji Chemicznych z siedzibą w Łodzi w terminie 14 dni od dnia jej aktualizacji.


 
{"register":{"columns":[]}}