Ochrona danych osobowych
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Ząbkowicach Śląskich
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), chcielibyśmy spełnić nasz obowiązek i poinformować o tym, jak przetwarzamy Państwa dane osobowe.
1. Administrator danych osobowych
Administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, w jaki sposób będą przetwarzane Pani/Pana dane osobowe jest: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ząbkowicach Śląskich (PSSE) reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego / Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej z siedzibą w Ząbkowicach Śląskich przy ulicy Kłodzkiej 2, tel. 748116650, fax 748116651, psse.zabkowiceslaskie@sanepid.gov.pl
2. Inspektor ochrony danych
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych Pana Radosława Sroczyka, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Z Inspektorem można kontaktować się w następujący sposób:
- listownie na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ząbkowicach Śląskich ul. Kłodzka 2, 57-200 Ząbkowice Śląskie z dopiskiem „Inspektor ochrony danych”;
- poprzez e-mail: iod.psse.zabkowiceslaskie@sanepid.gov.pl
3. Cel przetwarzania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu:
- wykonania czynności zgodnie z nakazem i wymogami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- wywiązania się z obowiązków wynikających z zawartej umowy lub podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (art. 6 ust. 1 lit. e RODO).
4. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
odstawa prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest:
- art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
- art. 6 ust. 1 lit. d) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej
- art. 6 ust. 1 lit. e) RODO - przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
- art. 9 ust. 2 lit. i) RODO - przetwarzanie jest niezbędne ze względów związanych z interesem publicznym w dziedzinie zdrowia publicznego, takich jak ochrona przed poważnymi transgranicznymi zagrożeniami zdrowotnymi;
w związku z przepisami prawa krajowego:
- Ustawą z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
- Ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawie z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń,
- Ustawą z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi,
- Ustawą z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 października 2014 r. w sprawie systemów wymiany informacji w zakresie dotyczącym zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
5. Informacja o kategoriach odbiorców danych osobowych
PSSE dba o poufność danych osobowych, jednak z uwagi na konieczność wypełnienia celu przetwarzania może udostępnić Pani/Pana dane osobowe podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.
Dane osobowe mogą przetwarzać, na podstawie zawartych umów powierzenia zgodnie z art. 28 RODO, dostawcy usług dla PSSE, w tym m.in. podmioty zapewniające obsługę i wsparcie systemów teleinformatycznych w tym systemów wymiany informacji w zakresie dotyczącym zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
6. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
7. Okres przechowywania danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania oraz przechowywane przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa, w tym m.in. ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach zgodnie z obowiązującym w PSSE Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt. Po upływie okresu przechowywania PSSE trwale usunie Pani/Pana dane osobowe, nie muszą Państwo podejmować w tym celu żadnych działań.
8. Prawa osób, których dane dotyczą
Na warunkach i zasadach określonych przepisami RODO przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do treści swoich danych, w tym otrzymania kopii danych,
- prawo do sprostowania swoich danych osobowych, czyli wnioskowania o poprawienie lub uzupełnienia niekompletnych danych,
- prawo do ich usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także przenoszenia danych – w przypadkach przewidzianych prawem,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych - w przypadkach przewidzianych prawem.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub Inspektorem ochrony danych.
9. Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych
W zależności od rodzaju załatwianej sprawy podanie danych osobowych jest obowiązkowe lub dobrowolne:
- w przypadku złożenia wniosku do Administratora (pismo w dowolnej formie), oczekując rozpatrzenia sprawy (zajęcia stanowiska) i udzielenia odpowiedzi - podanie danych jest dobrowolnie, jednak odmowa ich podania uniemożliwi załatwienie sprawy,
- jeżeli Administrator działając na podstawie przyznanych mu uprawnień żąda podania danych osobowych, ich podanie jest obowiązkowe, a odmowa podania może być uznana za działanie utrudniające lub udaremniające działalność organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, co stanowi wykroczenie.
10. Prawo wniesienia skargi
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pisząc na adres Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, w przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza obowiązujące przepisy prawa. Jednakże przed złożeniem skargi prosimy Państwa o poinformowanie Administratora/Inspektora ochrony danych o swoich krytycznych uwagach, aby mógł skorygować ewentualne nieprawidłowości będące powodem skargi.
11. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (bez udziału człowieka) i nie będą podlegać profilowaniu, stosownie do art. 22 RODO.
- Pierwsza publikacja:
- 04.02.2022 13:58 Anna Jednak-Dudzik
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Anna Jednak-Dudzik
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ochrona danych osobowych | 5.0 | 08.02.2023 12:06 Paulina Zielińska |
Ochrona danych osobowych | 4.0 | 25.01.2023 11:04 Paulina Zielińska |
Ochrona danych osobowych | 3.0 | 25.01.2023 10:58 Paulina Zielińska |
Ochrona danych osobowych | 2.0 | 25.01.2023 10:57 Paulina Zielińska |
Klauzula informacyjna | 1.0 | 04.02.2022 13:58 Anna Jednak-Dudzik |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP