W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Nasza misja

Nadzorujemy i kreujemy działania mające na celu dobro i zdrowie publiczne obywateli. Naszym zadaniem jest minimalizowanie skutków zdarzeń niekorzystnie wpływających na życie Polaków – informujemy, aktywizujemy i edukujemy.

Państwowa Inspekcja Sanitarna

Zgodnie z ustawą z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2019 poz. 59), podlega ona ministrowi właściwemu do spraw zdrowia. Inspekcja kierowana jest przez Głównego Inspektora Sanitarnego będącego centralnym organem administracji rządowej. Swoje zadania Główny Inspektor Sanitarny wykonuje przy pomocy Głównego Inspektoratu Sanitarnego, centralnego urzędu administracji rządowej, którego organizację określa statut nadany w drodze rozporządzenia przez ministra właściwego do spraw zdrowia.

Główny Inspektor Sanitarny ustala ogólne kierunki działania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz koordynuje i nadzoruje działalność tych organów. Zarządza również systemem wymiany informacji w ramach systemów wymiany informacji zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 17 października 2014 r. w sprawie systemów wymiany informacji
w zakresie dotyczącym zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz.U.2014.1474).

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu  działa na podstawie:

  1. ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 59 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  2. ustawy z  dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 295 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  3. ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,

  4. ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie  (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1464),

  5. statutu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zamościu,

  6. regulaminu organizacyjnego,

  7. innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.


  1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zamościu

  2. Siedzibą Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zamościu jest miasto Zamość, ul. Peowiaków 96.

  3. Obszarem działania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zamościu i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zamościu  jest miasto na prawach powiatu – Zamość i powiat zamojski.

  4. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Lubelski.

  5. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej, dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zamościu.

{"register":{"columns":[]}}