Postanowienia ogólne
Podstawy prawne
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Zamościu zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie:
-
ustawy z 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 195 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,
-
ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 633 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,
-
ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 869 ze zm.) wraz z aktami wykonawczymi,
-
ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o wojewodzie i administracji rządowej w województwie (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1464),
-
statutu Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Zamościu,
-
regulaminu organizacyjnego,
-
innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
Informacje ogólne
-
Powiatowa Stacja jest jednostką organizacyjną zapewniającą realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zamościu, zwanego dalej „Powiatowym Inspektorem”.
-
Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Zamość, ul. Peowiaków 96.
-
Obszarem działania Powiatowej Stacji i Powiatowego Inspektora jest miasto na prawach powiatu – Zamość i powiat zamojski.
-
Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Lubelski.
-
Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej, dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia jest Powiatowy Inspektor.