W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży

Do zadań Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:

  1. sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego pod kątem oceny przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w publicznych i niepublicznych placówkach nauczania i wychowania, szkołach wyższych oraz placówkach wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży,
  2. nadzór nad stanem sanitarnym pomieszczeń i spełnieniem wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz szkołach wyższych,
  3. nadzór nad stanem sanitarnym pomieszczeń i spełniania wymagań w stosunku do sprzętu używanego w placówkach zimowego i letniego wypoczynku dzieci i młodzieży,
  4. nadzór nad warunkami stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin w pracowniach/klasopracowniach chemicznych,
  5. nadzór  nad warunkami praktycznej nauki  zawodu w warsztatach szkolnych,
  6. nadzór nad warunkami sanitarno-higienicznymi w szkolnych gabinetach profilaktycznej opieki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej,
  7. nadzór nad higieną procesów nauczania w placówkach oświatowych,
  8. kontrola dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz szkołach,
  9. kontrola warunków zdrowotnych w szkolnych pracowniach komputerowych,
  10. nadzór nad warunkami do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego i rekreacji w nadzorowanych placówkach,
  11. prowadzenie działalności profilaktycznej i edukacyjno-informacyjnej dla populacji dzieci i młodzieży,
  12. udział w akcjach specjalnych w przypadku zagrożenia epidemiologicznego,
  13. organizowanie, prowadzenie i uczestniczenie w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych,
  14. prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością sekcji,
  15. opracowywanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań,
  16. realizowanie zadań wynikających z prac problemowych koordynowanych przez WSSE w Lublinie, GIS,
  17. prowadzenie postępowania administracyjnego w I instancji oraz prowadzenie dokumentacji z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji,
  18. udział w opiniowaniu projektów obiektów oświatowych i wychowawczych,
  19. współpraca z organami administracji publicznej, organami samorządu terytorialnego oraz innymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami na rzecz poprawy warunków zdrowotnych w placówkach nauczania, wychowania , wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży.
{"register":{"columns":[]}}