Zadania Stanowiska ds. Obsługi Prawnej
Do zadań Stanowiska ds. Obsługi Prawnej należy w szczególności:
-
opiniowanie pod względem prawnym decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych wydawanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
-
obsługa prawna Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w sprawach o wykroczenia wraz z zastępstwem sądowym,
-
opiniowanie projektów umów cywilno-prawnych zawieranych przez Powiatową Stację oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
-
obsługa prawna w zakresie spraw organizacyjnych, pracowniczych, majątkowych i prowadzonych postępowań egzekucyjnych,
-
udzielanie porad prawnych oraz sporządzanie opinii prawnych związanych z bieżącą działalnością Powiatowej Stacji,
-
opiniowanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych z zakresu działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej,
-
zastępstwo prawne i procesowe Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego i Powiatowej Stacji w postępowaniu sądowym, sądowo-administracyjnym oraz egzekucyjnym.