Zadania Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży
Do zadań Sekcji Higieny Dzieci i Młodzieży należy w szczególności:
- sprawowanie bieżącego nadzoru sanitarnego pod kątem oceny przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w publicznych i niepublicznych placówkach nauczania i wychowania, szkołach wyższych oraz placówkach wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży,
- nadzór nad stanem sanitarnym pomieszczeń i spełnieniem wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz szkołach wyższych,
- nadzór nad stanem sanitarnym pomieszczeń i spełniania wymagań w stosunku do sprzętu używanego w placówkach zimowego i letniego wypoczynku dzieci i młodzieży,
- nadzór nad warunkami stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin w pracowniach/klasopracowniach chemicznych,
- nadzór nad warunkami praktycznej nauki zawodu w warsztatach szkolnych,
- nadzór nad warunkami sanitarno-higienicznymi w szkolnych gabinetach profilaktycznej opieki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej,
- nadzór nad higieną procesów nauczania w placówkach oświatowych,
- kontrola dostosowania mebli edukacyjnych do zasad ergonomii w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego oraz szkołach,
- kontrola warunków zdrowotnych w szkolnych pracowniach komputerowych,
- nadzór nad warunkami do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego i rekreacji w nadzorowanych placówkach,
- prowadzenie działalności profilaktycznej i edukacyjno-informacyjnej dla populacji dzieci i młodzieży,
- udział w akcjach specjalnych w przypadku zagrożenia epidemiologicznego,
- organizowanie, prowadzenie i uczestniczenie w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych,
- prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością sekcji,
- opracowywanie ocen, analiz, informacji i sprawozdań,
- realizowanie zadań wynikających z prac problemowych koordynowanych przez WSSE w Lublinie, GIS,
- prowadzenie postępowania administracyjnego w I instancji oraz prowadzenie dokumentacji z zakresu postępowania egzekucyjnego w administracji,
- udział w opiniowaniu projektów obiektów oświatowych i wychowawczych,
- współpraca z organami administracji publicznej, organami samorządu terytorialnego oraz innymi jednostkami organizacyjnymi i instytucjami na rzecz poprawy warunków zdrowotnych w placówkach nauczania, wychowania , wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży.