Wymagania formalne dotyczące wniosku
Zadanie |
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
► Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.
► W przypadku ustanowienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:
- rodzaj użytku ekologicznego: naturalny zbiornik wodny, śródpolne oczko wodne, kępa drzew, kępa krzewów, bagno, torfowisko, wydma, płat nieużytkowanej roślinności, starorzecze, wychodnia skalna, skarpa, kamieniec, siedlisko przyrodnicze, stanowisko rzadkiego lub chronionego gatunku rośliny/zwierzęcia/grzyba, ostoja rośliny/ zwierzęcia/ grzyba, miejsce rozmnażania lub sezonowego przebywania rośliny/ zwierzęcia/grzyba),
- opis przyrodniczy oraz informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego,
- położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją użytku ekologicznego,
- szczególne cele ochrony, ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego,
- zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody,
- nawę sprawującego nadzór,
- uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.
Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności:
- ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie dopuszczenia działań mających na celu utrzymanie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),
- dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania), - uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1,
- określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.
W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:
- wskazanie wytracanego aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego,
- uzasadnienie,
- wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla użytku ekologicznego,
- wskazanie zakresu proponowanych zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, a w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, opisu części pozostającej pod ochroną,
- ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją części użytku pozostającego pod ochroną.
Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochronności:
- ocena utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono użytek ekologiczny,
- dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie działań mających na celu przywrócenie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony,
» ocena zagrożeń (negatywnych zjawisk powodujących zanikanie przedmiotu ochrony) dla użytku ekologicznego, - dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego projektowanego do wyłączenia spod ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania) |
Forma załatwienia sprawy |
Uzgodnienie w formie pisemnej. |
Miejsce złożenia dokumentów |
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Jagiellończyka 13
66-400 Gorzów Wlkp.
tel.: 887-101-300, fax: 95 71-25-045
e-mail: sekretariat@gorzowwlkp.rdos.gov.pl
|
Opłata |
Brak |
Tryb odwoławczy |
Brak |
Uwagi / inne informacje |
Wnioskodawca obowiązany jest dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki. Brak wypełnienia któregokolwiek punktu wniosku będzie traktowany jako brak formalny |
|
Tytuł |
Wersja |
Dane zmiany / publikacji |
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego |
2.0 |
28.06.2022 08:44 Kamila Skołuda
|
Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego |
1.0 |
20.01.2021 11:46 Joanna Markow
|
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP