W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

O kontroli zarządczej

Dokumentacja przebiegu i efektów kontroli zarządczej

Kontrola zarządcza, stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy, a jej celem jest zapewnienie w szczególności:

  • zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
  • skuteczności i efektywności działania,
  • wiarygodności sprawozdań,
  • ochrony zasobów,
  • przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
  • efektywności i skuteczności przepływu informacji,
  • zarządzania ryzykiem.

Ustawowy obowiązek zapewnienia właściwie funkcjonującej kontroli zarządczej został nałożony m.in. na ministrów w kierowanych przez nich działach administracji rządowej oraz kierowników w odniesieniu do kierowanych przez nich jednostek sektora finansów publicznych.

Materiały

Planowanie i sprawozdawczość
Stan kontroli zarządczej
{"register":{"columns":[]}}