W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

C5 - Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
Zadanie Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie.
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w gatunkach chronionych lub chronionych siedliskach przyrodniczych lub w wodach powinien zawierać informacje dotyczące:

  1. obszaru wymagającego podjęcia działań naprawczych – w tym dokładne sprecyzowanie i opisanie terenu (z podaniem numeru działki ewidencyjnej), który jest objęty wnioskiem;
  2. funkcji pełnionych przez obszar wymagający działań naprawczych;
  3. początkowego stanu środowiska na danym terenie;
  4. aktualnego stanu środowiska na danym terenie (z opisem rodzaju szkody, okoliczności powstania oraz dokumentacji potwierdzającej jej wystąpienie);
  5. planowanego zakresu i sposobu przeprowadzenia działań naprawczych oraz planowanego terminu ich rozpoczęcia i zakończenia.

 

Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych w odniesieniu do szkody w środowisku w powierzchni ziemi powinien zawierać projekt planu remediacji obejmujący informacje o:

  1. terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
  2. aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu (w tym określenie grupy gruntów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 1 września 2016 r. w sprawie sposobu prowadzenia oceny zanieczyszczenia powierzchni ziemi);
  3. właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy;
  4. nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
  5. nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
  6. ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
  7. budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;
  8. planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
  9. planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
  10. sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.
Forma załatwienia sprawy Decyzja.
Miejsce złożenia dokumentów Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach
Pl. Grunwaldzki 8-10, 40-127 Katowice
tel.: 32 42-06-801, fax: 32 42-06-884
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Opłata
10 zł
Tytuł wpłaty: ,,Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia działań naprawczych”.
Opłatę należy uiścić:
- w kasach Urzędu Miasta Katowice lub
- bezgotówkowo na rachunek bankowy Urzędu Miasta Katowice.
Dowód wpłaty lub potwierdzenie przelewu należy dołączyć do wniosku.
Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania.
Uwagi / inne informacji W przypadku wystąpienia więcej niż jednej szkody w środowisku, w tym szkody w środowisku w powierzchni ziemi, wniosek o uzgodnienie warunków prowadzenia działań naprawczych zawiera informacje, o których mowa w pkt I i II.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.03.2021 09:56 Łukasz Zych
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Łukasz Zych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
C5 - Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych 3.0 12.10.2021 09:37 Łukasz Zych
C5 - Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych 2.0 26.04.2021 10:11 Łukasz Zych
Wniosek o uzgodnienie warunków przeprowadzenia działań naprawczych 1.0 23.03.2021 09:56 Łukasz Zych

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}