W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

5. Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
Zadanie Ustalenie planu remediacji
Podstawa prawna Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska 
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji oraz projekt planu remediacji, w którym znajdują się informacje o:
1)   terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;

2)   aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;

3)   właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;

4)   nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a;

5)   nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;

6)   ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;

7)   budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 - jeżeli zachodzi taka potrzeba;

8)   planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;

9)   planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;

10)  sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a.

Wniosek wraz z projektem planu remediacji należy złożyć w formie pisemnej oraz w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych
Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków
tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: sekretariat@krakow.rdos.gov.pl
Opłata

10 zł 
Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji uzgadniającej warunki przeprowadzenia remediacji”.

Wpłat z tytułu opłaty skarbowej:

Urząd Miasta Krakowa

49 1020 2892 2276 3005 0000 0000

Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Uwagi / inne informacji Stosuje się do historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, czyli zanieczyszczeń powierzchni ziemi zaistniałych przed dniem 30 kwietnia 2007 r. lub wynikających z działalności, która została zakończona przed dniem 30 kwietnia 2007 r.
Wnioski do pobrania Brak.

Informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych

Uprzejmie informujemy, że:

1. administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel: 12 61 98 120;

2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl;

3. dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalania planów remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;

4. dane osobowe będą udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

-  podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa,

- podmiotom serwisującym nasze systemy informatyczne,

5. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. wieczyście;

6. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

7. obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;

8. administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

{"register":{"columns":[]}}