Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego
Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000
Wymagania formalne dotyczące wniosku
Zadanie | Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego. |
---|---|
Podstawa prawna | Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
► Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego. - opis przyrodniczy oraz informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego, - położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją użytku ekologicznego, - szczególne cele ochrony, ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego, - zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody, - nawę sprawującego nadzór, - uzasadnienie, ocenę skutków regulacji. Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności: - ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji), - dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania), - uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1, - określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody. W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności: - wskazanie wytracanego aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego, - uzasadnienie, - wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla użytku ekologicznego, - wskazanie zakresu proponowanych zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, a w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, opisu części pozostającej pod ochroną, - ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją części użytku pozostającego pod ochroną. Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochronności: - dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji): - dokumentacja fotograficzna zespołu przyrodniczo - krajobrazowego projektowanego do wyłączenia spod ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania). |
Forma załatwienia sprawy | Uzgodnienie w formie pisemnej |
Miejsce złożenia dokumentów | Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122 e-mail: sekretariat@krakow.rdos.gov.pl |
Opłata | Brak |
Tryb odwoławczy | Na postanowienie przysługuje zażalenie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia, do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie. |
Uwagi / inne informacje | Wnioskodawca obowiązany jest dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki. Brak wypełnienia któregokolwiek punktu wniosku będzie traktowany jako brak formalny. |
INFORMACJA W ZAKRESIE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH |
Uprzejmie informujemy, że: 2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl; 3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań dotyczących form ochrony przyrody – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c), e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody; 4. dane osobowe są udostępniane następującym kategoriom odbiorców: 5. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska tj: wieczyście. 6. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; 7. podanie danych jest wymogiem ustawowym wynikającym z Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody; . Nie podanie danych osobowych uniemożliwi realizację zadań. 8. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu. |