W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego

Wydział Ochrony Przyrody i Obszarów Natura 2000

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Zadanie Uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.
Podstawa prawna Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

► Wniosek o uzgodnienie projektu uchwały rady gminy w sprawie ustanowienia/zniesienia użytku ekologicznego.
► W przypadku ustanowienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności: - rodzaj użytku ekologicznego: naturalny zbiornik wodny, śródpolne oczko wodne, kępa drzew, kępa krzewów, bagno, torfowisko, wydma, płat nieużytkowanej roślinności, starorzecze, wychodnia skalna, skarpa, kamieniec, siedlisko przyrodnicze, stanowisko rzadkiego lub chronionego gatunku rośliny/zwierzęcia/grzyba, ostoja rośliny/ zwierzęcia/ grzyba, miejsce rozmnażania lub sezonowego przebywania rośliny/ zwierzęcia/grzyba),

- opis przyrodniczy oraz informacje dodatkowe na temat użytku ekologicznego,

- położenie: szczegółowy opis lokalizacji (powiat, gmina, miejscowość, nadleśnictwo, leśnictwo, obręb, oddział/pododdział, działka (-i) ewidencyjna (-e) wraz z powierzchnią każdej działki z osobna wg stanu geodezyjnego na dzień, powierzchnia całkowita) wraz z załącznikiem mapowym (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją użytku ekologicznego,

- szczególne cele ochrony, ustalenia dotyczące ochrony czynnej użytku ekologicznego,

- zakazy właściwe dla obiektu wybrane spośród zakazów wymienionych w art. 45 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody,

- nawę sprawującego nadzór,

- uzasadnienie, ocenę skutków regulacji.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o ustanowienie ochronności:
- ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie dopuszczenia działań mających na celu utrzymanie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),

- ocena zagrożeń dla użytku ekologicznego (należy podać wykonawcę oraz termin wykonania dokumentacji),

- dokumentacja fotograficzna użytku ekologicznego (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania),

- uzasadnienie merytoryczne wyboru zakazów z katalogu zakazów określonych w ww. art. 45 ust. 1,

- określenie położenia w stosunku do innych form ochrony przyrody wskazanych w art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie przyrody.

W przypadku zniesienia użytku ekologicznego projekt uchwały zawierający w szczególności:

- wskazanie wytracanego aktu prawa miejscowego dla likwidowanego użytku ekologicznego,

- uzasadnienie,

- wskazanie obowiązującego aktu prawa miejscowego dla użytku ekologicznego,

- wskazanie zakresu proponowanych zmian w obowiązującym akcie prawa miejscowego, a w szczególności wskazanie nowego brzmienia dotyczącego rodzaju, opisu części pozostającej pod ochroną,

- ponadto należy dołączyć załącznik mapowy (mapa ewidencyjna) z naniesioną lokalizacją części użytku pozostającego pod ochroną.

Dokumentacja umożliwiająca ocenę zasadności wniosku o zniesienie ochronności:
- ocena utraty wartości przyrodniczych, ze względu na które ustanowiono użytek ekologiczny,

- dokumentacja poświadczająca konieczność realizacji inwestycji celu publicznego lub zapewnienia bezpieczeństwa powszechnego (należy podać wykonawcę i termin wykonania dokumentacji):
» ocena przyrodnicza użytku ekologicznego z uwzględnieniem oceny w zakresie działań mających na celu przywrócenie właściwego stanu ekosystemów i składników przyrody z zachowaniem przepisów odrębnych i stosownie do przedmiotu ochrony,
» ocena zagrożeń (negatywnych zjawisk powodujących zanikanie przedmiotu ochrony) dla użytku ekologicznego,

- dokumentacja fotograficzna zespołu przyrodniczo - krajobrazowego projektowanego do wyłączenia spod ochrony (zdjęcia kolorowe zapisane na płycie CD/DVD ze wskazaniem terminu wykonania).

Forma załatwienia sprawy Uzgodnienie w formie pisemnej
Miejsce złożenia dokumentów Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków
tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: sekretariat@krakow.rdos.gov.pl
Opłata Brak
Tryb odwoławczy Na postanowienie przysługuje zażalenie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia, do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie.
Uwagi / inne informacje Wnioskodawca obowiązany jest dołączyć do wniosku wszystkie wymagane załączniki. Brak wypełnienia któregokolwiek punktu wniosku będzie traktowany jako brak formalny.
INFORMACJA W ZAKRESIE
PRZETWARZANIA DANYCH
OSOBOWYCH

Uprzejmie informujemy, że:
1. administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel.: 12 61 98 120;

2. dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl;

3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań dotyczących form ochrony przyrody – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c), e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) w związku z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody;

4. dane osobowe są udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
- podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa,
- podmiotom serwisującym i obsługującym nasze systemy informatyczne;

5. dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Regionalnych Dyrekcji Ochrony Środowiska tj: wieczyście.

6. osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

7. podanie danych jest wymogiem ustawowym wynikającym z Ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody; . Nie podanie danych osobowych uniemożliwi realizację zadań.

8. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

{"register":{"columns":[]}}