6. Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi, który stwierdził to zanieczyszczenie na terenie będącym w jego władaniu
Wymagania formalne dotyczące wniosku |
|
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem |
|
Zadanie |
Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi. |
Podstawa prawna |
Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska. |
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy |
Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi winno zawierać: 1) imię i nazwisko albo nazwę podmiotu zgłaszającego oraz adres jego zamieszkania lub siedziby; 2) adres i numer działki ewidencyjnej; 3) informacje na temat czasu wystąpienia zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym, w miarę możliwości, dokumenty uprawdopodobniające, że zgłoszenie dotyczy historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi; 4) dokumentację potwierdzającą wystąpienie zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym nazwy substancji powodujących ryzyko oraz wyniki badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a. |
Forma załatwienia sprawy |
Na podstawie dokonanego zgłoszenia, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie w drodze decyzji skierowanej do władającego powierzchnią ziemi, dokonuje wpisu do rejestru historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania tego zgłoszenia. |
Miejsce złożenia dokumentów |
Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie |
Opłata |
Brak. |
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. |
Uwagi / inne informacji |
|
Wnioski do pobrania |
Brak |
Informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych |
Uprzejmie informujemy, że: 1. Administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel: 12 61 98 120; 2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl; 3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowania w sprawie wpisu do rejestru historycznych zanieczyszczeń informacji o potencjalnym historycznym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska; 4. Dane osobowe będą udostępniane następującym kategoriom odbiorców: - podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa, - podmiotom serwisującym nasze systemy informatyczne. 5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. 10 lat; 6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; 7. Obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. 8. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu. |