W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

6. Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi, który stwierdził to zanieczyszczenie na terenie będącym w jego władaniu

Wymagania formalne dotyczące wniosku

Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem

Zadanie

Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Zgłoszenie historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi przez władającego powierzchnią ziemi winno zawierać:

1)   imię i nazwisko albo nazwę podmiotu zgłaszającego oraz adres jego zamieszkania lub siedziby;

2)   adres i numer działki ewidencyjnej;

3)   informacje na temat czasu wystąpienia zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym, w miarę możliwości, dokumenty uprawdopodobniające, że zgłoszenie dotyczy historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi;

4)   dokumentację potwierdzającą wystąpienie zanieczyszczenia powierzchni ziemi, w tym nazwy substancji powodujących ryzyko oraz wyniki badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a.

Forma załatwienia sprawy

Na podstawie dokonanego zgłoszenia, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie w drodze decyzji skierowanej do władającego powierzchnią ziemi, dokonuje wpisu do rejestru historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi, nie później niż w terminie 6 miesięcy od dnia otrzymania tego zgłoszenia.

Miejsce złożenia dokumentów

Kancelaria Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie
 ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków
tel.: 12 61-98-120, fax: 12 61-98-122
e-mail: sekretariat@krakow.rdos.gov.pl

Opłata

Brak.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Uwagi / inne informacji

 

Wnioski do pobrania

Brak

Informacja w zakresie przetwarzania danych osobowych

Uprzejmie informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków tel: 12 61 98 120;

2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych: iod@krakow.rdos.gov.pl;

3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia postępowania w sprawie wpisu do rejestru historycznych zanieczyszczeń informacji o potencjalnym historycznym zanieczyszczeniu powierzchni ziemi - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) i e) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i  Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;

4. Dane osobowe będą udostępniane następującym kategoriom odbiorców:

-  podmiotom upoważnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa,

- podmiotom serwisującym nasze systemy informatyczne.

5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa tj. 10 lat;

6. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

7. Obowiązek podania danych wynika z Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.

8. Administrator nie przetwarza danych osobowych w sposób zautomatyzowany, w tym dane osobowe nie podlegają profilowaniu.

{"register":{"columns":[]}}