Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie (RDOŚ) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej oraz Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie oraz Biuletynu Informacji Publicznej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
Data publikacji strony internetowej: 7 lutego 2022 r.
Strona internetowa są częściowo zgodne z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Mogą zdarzyć się sytuacje, iż niektóre dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:
- pochodzą z różnych źródeł,
- zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
- brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i grafik,
- dokumenty .pdf w części nie są dostępne cyfrowo. Redaktorzy starają się ograniczyć korzystanie z plików z rozszerzeniem .pdf i .doc oraz osadzać teksty bezpośrednio w serwisach.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem mailowym: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 17 785 00 44.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak zapewnienia dostępności można składać:
- pisemnie na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Al. Józefa Piłsudskiego 38, 35-001 Rzeszów;
- telefonicznie, dzwoniąc pod numer 17 785 00 44 w godzinach 7.30-15.30;
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą: /rdos-rzeszow/skrytka;
- faksem pod nr 17 852 11 09;
- skargi i wnioski można składać także ustnie do protokołu, sporządzanego w czasie spotkania z pracownikiem urzędu.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie;
- wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi;
- sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub osoba występująca z żądaniem odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniania dostępności cyfrowej strony internetowej, elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Główna siedziba: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie, Al. Józefa Piłsudskiego 38, 35-001 Rzeszów.
Siedziba RDOŚ mieści się przy Al. Józefa Piłsudskiego 38 i wykorzystuje dostępną infrastrukturę. Wejście główne znajduje się od frontu, po południowej stronie budynku, od strony Al. Józefa Piłsudskiego. Wejście do budynku posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
Na parterze budynku po lewej stronie w pomieszczeniu nr 4 znajduje się kancelaria ogólna, na której można przedłożyć korespondencję do tut. Urzędu.
W głębi holu po lewej stronie znajdują się windy. Windy nie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z powodu użytej technologii budowy wind. Drzwi wind posiadają szerokość 70 cm. Przy użyciu windy konieczna jest pomoc osobie niepełnosprawnej. Klatka schodowa znajduje się po prawej stronie. RDOŚ w Rzeszowie posiada schodołaz gąsienicowy umożliwiający przemieszczanie osób korzystających z wózka inwalidzkiego. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Podczas załatwiania spraw w urzędzie można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza - przewodnika. Wystarczy zgłosić taką potrzebę co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowaną wizytą w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Sekretariat RDOŚ znajduje się na II piętrze budynku.
Drzwi i przejścia posiadają minimalną szerokość 90 cm, przy uwzględnieniu powierzchni manewrowej, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Większość wejść do pomieszczeń biurowych nie ma progów.
Na II piętrze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wydział Spraw Terenowych I w Krośnie: ul. Bieszczadzka 1, 38-400 Krosno
Siedziba Wydziału Spraw Terenowych I w Krośnie znajduje się w Budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie Delegatura w Krośnie przy ul. Bieszczadzkiej 1, 38-400 Krosno, gmina Krosno, województwo podkarpackie. Dwa pokoje zajmowane przez pracowników Wydziału, położone są na IV piętrze.
Wejście główne zlokalizowane jest od północno-zachodniej strony budynku. Posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych.
W holu głównym na wprost drzwi wejściowych znajdują się dwie windy, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych z powodu użytej technologii budowy. Posiadają informację głosową i cyfrowe oznaczenia w alfabecie Braille`a. Przy korzystaniu z wind nie jest konieczna pomoc osobie niepełnosprawnej. Klatka schodowa znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego.
Parking zlokalizowanym jest przed budynkiem (w tym trzy miejsca wyznaczone dla osób niepełnosprawnych).
Drzwi i przejścia posiadają minimalną szerokość 90 cm, przy uwzględnieniu powierzchni manewrowej, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Wejścia do dwóch pomieszczeń biurowych Wydziału posiadają progi o wysokości 2,5 cm.
Na I piętrze budynku znajdują dwie toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
W budynku (oprócz wind) nie ma oznaczeń w alfabecie Braille`a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wydział Spraw Terenowych II w Przemyślu: pl. Dominikański 3, 37-700 Przemyśl.
Siedziba Wydziału mieści się przy pl. Dominikańskim 3 w Przemyślu i wykorzystuje dostępną infrastrukturę. Wejście główne do siedziby Wydziału znajduje się po lewej stronie (południowej) dziedzińca budynku, wejście na dziedziniec przez główną (niezabudowaną) bramę budynku Starostwa Powiatowego w Przemyślu, od strony rynku starego miasta. Wejście na dziedziniec budynku bez barier architektonicznych.
Pomieszczenia wykorzystywane przez Wydział w Przemyślu znajdują się na parterze (wejście od strony dziedzińca, po pokonaniu 7 centymetrowego uskoku powierzchni kostki brukowej na dziedzińcu i jednego schodka o wysokości ok. 18 cm, wejście do pomieszczeń poprzez 4 metrowy hol, pokoje po prawej stronie).
Miejsca parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych znajduje się bezpośrednio przed głównym wejściem do budynku.
Drzwi wejściowe do holu posiadają szerokość 60 cm z możliwością szybkiego poszerzenia do 120 cm, wejście do pokojów zajmowanych przez Wydział o szerokości 90 cm bez barier architektonicznych.
Przejście pomiędzy pomieszczeniami w Wydziale bez barier architektonicznych.
Na I piętrze budynku (konieczność wejścia głównym wejściem do budynku Starostwa Powiatowego w Przemyślu, znajdującym się w odległości 7 metrów od wejścia do siedziby Wydziału), znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście do budynku oraz winda bez barier architektonicznych oraz dostosowana do osób z niepełnosprawnością.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, winda umożliwiająca skorzystanie z toalet posiada oznaczenia w alfabecie Braille'a.
Oświadczenie sporządzono 16.12.2021 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
Koordynator ds. dostępności:
Beata Knutel
tel. 17 785 00 44 wew. 221
e-mail: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl
Materiały
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021 r.Raport_o_stanie_zapewnienia_dostępności_podmiotu_publicznego_2021_r_icon.pdf 0.42MB
- Pierwsza publikacja:
- 24.07.2023 10:47 Beata Knutel
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Beata Knutel - Naczelnik Wydziału Organizacyjno - Administracyjnego
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Deklaracja dostępności | 1.0 | 24.07.2023 10:47 Beata Knutel |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP