W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Zadanie Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi
Podstawa prawna

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska.

Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi, zawiera projekt planu remediacji obejmujący informacje o:

  1. Terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
  2. Aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
  3. Właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowy;
  4. O nazwach substancji powodujących ryzyko wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
  5. Nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartość w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
  6. Ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
  7. Budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny, o której mowa w pkt 6 – jeżeli zachodzi taka potrzeba;
  8. Planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
  9. Planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
  10. Sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji, oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska.
Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Rzeszowie
Al. Piłsudskiego 38
35-001 Rzeszów
tel.: 17 785-00-44,

fax: 17 852-11-09
e-mail: sekretariat@rzeszow.rdos.gov.pl

Opłata

10 zł

Tytuł wpłaty: „Opłata skarbowa za wydanie decyzji ustalającej plan remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi"

Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w terminie 14 dni od daty jej otrzymania za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie.
Uwagi / inne informacji Do pisemnego wniosku o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi dołącza się jego zapis w postaci elektronicznej na informatycznych nośnikach danych.

Materiały

Wniosek o ustalenie planu remediacji
Wniosek​_o​_wydanie​_decyzji​_ustalajacej​_plan​_remediacji​_.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.07.2023 10:45 Renata Włoch
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Izabela Kania - Naczelnik WSI
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Wniosek o ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 1.0 25.07.2023 10:45 Renata Włoch

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}