Poradnia
O poradni
Od stycznia 2010 roku w ramach umowy z NFZ rozpoczęła działalność Poradnia Rehabilitacyjna.
Rejestracja do lekarza specjalisty rehabilitacji medycznej może odbywać się:
- osobiście w godzinach pracy poradni,
- za pomocą portalu E-rejestracja (tylko osoby pełnoletnie),
- telefonicznie (65 5361 243) w godzinach 8:00 - 15:00 od poniedziałku do piątku.
Skierowanie do Poradni Rehabilitacyjnej może wystawić:
- Lekarz POZ
- inny lekarz udzielający świadczeń w ramach umowy z NFZ
Poradnia przystosowana jest do obsługi osób niepełnosprawnych:
- wejście do Poradni ma podjazd
- w budynku znajduje się winda osobowa
- w przychodni znajduje się sanitariat przystosowany dla osób niepełnosprawnych
- parking dla pacjentów znajduje się na terenie szpitala.
Prawa pacjenta w Poradni
Szanowny Pacjencie masz prawo do:
- Ambulatoryjnych świadczeń specjalistycznych finansowanych ze środków publicznych udzielanych na podstawie skierowania lekarza ubezpieczenia zdrowotnego w oparciu o aktualną wiedzę.
- Życzliwego traktowania i poszanowania godności osobistej.
- Zachowania tajemnicy o Twoim stanie zdrowia, jeśli wyrazisz takie życzenie, nawet w stosunku do Twoich najbliższych.
- Znajomości z nazwiska i imienia osób odpowiedzialnych za opiekę nad Tobą. Personel Szpitala ma obowiązek noszenia identyfikatorów zawierających imię i nazwisko oraz pełnioną funkcję.
- Przystępnej i zrozumiałej informacji o Twoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, rokowaniach i postępach w leczeniu.
- Informowania na temat pomieszczeń i urządzeń, z których możesz korzystać oraz ich usytuowania.
- Pacjentowi nieletniemu przysługują takie same prawa jak pacjentowi pełnoletniemu z tą tylko różnicą, że informacja o jego stanie zdrowia przekazywana jest rodzicom lub opiekunom prawnym. Oni również decydują o wyrażeniu zgody lub odmowie jej udzielenia na proponowane leczenie.
- Dochodzenia swoich praw, składania skarg i zażaleń poprzez wystąpienie do osób zapewniających bezpośrednią opiekę (ordynator, lekarz prowadzący, pielęgniarka) lub Dyrektora Centrum.
- Jeżeli naruszenie Twoich praw dotyczyło czynności fachowej masz prawo zwrócić się do rzecznika Praw Pacjenta.
- Orzeczeń i zaświadczeń lekarskich wydawanych bezpłatnie, jeżeli są one związane z: dalszym leczeniem, rehabilitacją, niezdolnością do pracy, kontynuowaniem nauki, uczestnictwem dzieci, uczniów, słuchaczy zakładów kształcenia nauczycieli i studentów w zajęciach sportowych i w zorganizowanym wypoczynku, a także wydawanych dla celów pomocy społecznej lub uzyskania zasiłku pielęgnacyjnego (art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy o świadczeniach).
Udostępniając katalog praw przysługujących pacjentom jesteśmy równocześnie zobligowani
do nałożenia obowiązków, które powinien przestrzegać każdy Pacjent.
Obowiązki Pacjenta:
- Przestrzegać ustalonego terminu wizyty.
- Poinformować lekarza o przyjmowaniu leków pobieranych ze względu na występowanie schorzeń współistniejących.
- Nie palić tytoniu na terenie całego budynku Szpitala (również w toaletach!) i na schodach zewnętrznych.
- Nie pić alkoholu ani nie stosować innych środków odurzających.