W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Spotkanie Rady Organizacji Pacjentów przy Rzeczniku Praw Pacjenta

28.03.2024

26 marca br. w nowej siedzibie Rzecznika Praw Pacjenta odbyło się pierwsze w tym roku spotkanie Rady Organizacji Pacjentów z udziałem Ministra Bartłomieja Chmielowca.

spotkanie Rady Organizacji pacjentów 26 marca

Podczas spotkania pokazano projekt zmian w funkcjonowaniu Rady Organizacji Pacjentów przy RPP oraz  omówiono tematy zgłoszonych przez organizacje do podjęcia przez Rzecznika Praw Pacjenta i Rady w 2024 r.

Wśród tematów zgłoszonych przez organizacje nie zabrakło wątków wspólnych dla każdego obszaru terapeutycznego. Uczestnicy spotkania podkreślali jak ważna jest opieka psychologiczna i psychiatryczna w leczeniu pacjentów, zapewnienie dostępu do rehabilitacji i innowacyjnych leków oraz edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży.

Do kluczowych wyzwań i kierunków działania dla wszystkich chorób należy wskazać wczesną diagnostykę, jednolite wytyczne dot. leczenia pacjenta niezależnie od miejsca zamieszkania i prowadzonego leczenia, edukację i świadomość zdrowotną, dostęp do nowoczesnych terapii oraz brak możliwości zlecania badań  w tym np. molekularnych, czy genetycznych, dzięki którym lekarze mogliby oferować spersonalizowane leczenie.

Zaakcentowano również wprowadzenie kompleksowego programu przejścia dla młodych pacjentów z chorobą przewlekłą, po ukończeniu 18 r.ż. tak aby mieli zapewnioną płynną kontynuację leczenia oraz potrzebę powstania Krajowej Sieci Onkologicznej i Hematologicznej dla osób do 18 roku życia.

Rzecznik w celu omówienia szczegółowo wszystkich problemów poszczególnych grup pacjentów zaproponował indywidulane spotkania ze wszystkimi organizacjami, co spotkało się z ogromnym uznaniem.

Tego typu spotkania są niezmiernie istotne, gdyż stanowią nie tylko platformę do wymiany doświadczeń, lecz także sprzyjają budowaniu silnej więzi oraz zaufania pomiędzy Biurem Rzecznika Praw Pacjenta a organizacjami pacjenckimi. Dzięki temu, organizacje czują się bardziej zaangażowane i docenione, co z kolei wzmacnia ich poczucie współodpowiedzialności za zdrowie pacjentów. Wspólne działania przyczyniają się do poprawy jakości opieki zdrowotnej oraz zwiększenia zaufania pacjentów do systemu ochrony zdrowia.

{"register":{"columns":[]}}