W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sygnaliści

24.09.2024

Szanowni Współpracownicy,

wiarygodność i rzetelność urzędu to dla nas priorytety. Dlatego Wasz głos ma istotne znaczenie.

Zgodnie z nowymi przepisami związanymi z ochroną sygnalistów – wprowadziliśmy procedurę dokonywania zgłoszeń o nieprawidłowościach w naszym urzędzie.

Sprawna procedura jest kluczowa. Zapewnia transparentność, uczciwość i zgodność z prawem w działaniach administracji publicznej. Umożliwia szybkie reagowanie na różnego rodzaju nieprawidłowości,  nadużycia, czy inne nieetyczne praktyki, wzmacniając w ten sposób zaufanie obywateli do instytucji państwowych.

Efektywny system zgłaszania nieprawidłowości chroni również osoby, które decydują się ujawnić problem. Dodatkowo minimalizuje ryzyko strat finansowych oraz wizerunkowych. Wspiera tym samym skuteczne i rzetelne funkcjonowanie administracji publicznej oraz kulturę korpusu służby cywilnej opartą na wartościach. Dzięki procedurze zgłoszeń będziemy mogli stale poprawiać jakość realizowanych zadań oraz wzmacniać wizerunek służby cywilnej jako korpusu profesjonalistów.

Jeśli zauważysz coś niepokojącego lub coś, co może stanowić zagrożenie dla interesów Biura Rzecznika Praw Pacjenta niezwłocznie zgłoś sprawę za pośrednictwem aplikacji Whiblo. Instrukcja w załącznikach. 

Aplikacja umożliwia zgłoszenie sprawy, śledzenie jej statusu oraz prowadzenie bezpiecznego i anonimowego dialogu z obsługującym ją koordynatorem. Zgłoszenie może być dokonane anonimowo. Jeśli zdecydujesz się ujawnić swoją tożsamość, będziemy ją chronić przed dostępem osób nieuprawnionych z najwyższą starannością.

Pamiętaj, że jako sygnaliście przysługuje ci ochrona oraz zakaz podejmowania w stosunku do ciebie działań odwetowych.

Twoje zgłoszenie pomoże nam tworzyć bezpieczne i uczciwe środowisko pracy.

 

Prezentujemy procedurę zgłoszeń zewnętrznych i podejmowania działań następczych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.

Prezentujemy procedurę zgłoszeń wewnętrznych i podejmowania działań następczych w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Zachęcamy do korzystania z procedury zgłoszeń wewnętrznych podmiotu prawnego (Biura Rzecznika Praw Pacjenta) w przypadku, gdy naruszeniu prawa można skutecznie zaradzić w ramach struktury organizacyjnej podmiotu prawnego, a sygnalista uważa, że nie zachodzi ryzyko działań odwetowych.

 

Niemniej informujemy, że zgłoszenie może być w każdym przypadku zgłoszone również do Rzecznika Praw Obywatelskich

Kontakt do Rzecznika Praw Obywatelskich:

Al. Solidarności 77

00-090 Warszawa

tel. centrali: (22) 55 17 700

fax: (22) 827 64 53

biurorzecznika@brpo.gov.pl

https://bip.brpo.gov.pl/pl

 

Materiały

procedura zgłoszeń wewnętrznych
Zarządzenie​_RPP​_w​_sprawie​_ustalenia​_i​_wprowadzenia​_procedury​_zgłoszeń​_wewnętrznych​_i​_podejmowania​_działań​_następczych​_w​_Biurze​_Rzecznika​_Praw​_Pacjenta.pdf 0.13MB
procedura zgłoszeń zewnętrznych
Zarządzenie​_RPP​_w​_sprawie​_ustalenia​_i​_wprowadzenia​_procedury​_zgłoszeń​_zewnętrznych​_i​_podejmowania​_działań​_następczych​_w​_Biurze​_Rzecznika​_Praw​_Pacjenta.pdf 0.14MB
instrukcja dla Sygnalisty
whiblo​_-​_instrukcja​_dla​_Sygnalisty​_v10.pdf 4.93MB
Whistleblower instruction EN
EN​_whiblo​_-​_Whistleblower​_instruction​_V10.pdf 4.39MB
{"register":{"columns":[]}}