W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta

Misja SP ZOZ MSWiA w Opolu:

Najwyższa jakość świadczeń medycznych. Nieustanne dążenie do doskonałości

Nadrzędnym długoterminowym celem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Opolu jest udzielanie najwyższej jakości świadczeń opieki zdrowotnej, stałe podnoszenie standardów postępowania medycznego, skuteczność procesu diagnostyczno-terapeutycznego oraz zapewnienie bezpieczeństwa pacjentom.

Zgodnie z wymaganiami systemu zarządzania jakością zawartymi w międzynarodowej normie ISO 90001:2015 oraz w innych obowiązujących aktach prawnych, dążymy do ciągłego doskonalenia jakości kierując się potrzebami i oczekiwaniami naszych pacjentów. Wszystkim korzystającym z naszych usług, zapewniamy profesjonalną, kompleksową pomoc w zakresie stacjonarnej i ambulatoryjnej opieki zdrowotnej.

 Cele i zasady systemu zarządzania jakością:

  1. nieustanne uzyskiwanie wysokiego poziomu zadowolenia i doświadczeń pacjentów z oferowanych usług medycznych,
  2. tworzenie bezpiecznego i przyjaznego pacjentom oraz pracownikom środowiska pracy przy spełnieniu uregulowań prawnych, w tym w szczególności: technicznych, informatycznych, ochrony danych i innych dotyczących wszystkich obszarów działalności,,
  3. systematyczne doskonalenie wiedzy i umiejętności pracowników w budowaniu kultury jakości i bezpieczeństwa,
  4. minimalizowanie występowania zdarzeń niepożądanych, ryzyk, naruszeń i incydentów poprzez ich identyfikację, monitorowanie oraz analizowanie,
  5. nadzorowanie, kontrolowanie i przeglądanie realizowanych procesów pracy oraz współpracy z podwykonawcami i interesariuszami,
  6. ciągłe doskonalenie wewnętrznego systemu zarządzania jakością i ocena jego skuteczności,
  7. zaangażowanie kierownictwa i wszystkich pracowników w realizację wszelkich zadań  zapewniających rozwój  oraz efektywność prowadzonych działań na rzecz jakości i bezpieczeństwa.

Jako placówka medyczna z wieloletnim doświadczeniem i ugruntowaną pozycją w branży opieki zdrowotnej, jesteśmy przygotowani do aktywności w reagowaniu na zmieniające się potrzeby
i oczekiwania zarówno pacjentów, jak i pracowników oraz w rozwijaniu i wdrażaniu nowoczesnych metod diagnostycznych i terapii medycznych.

Dyrektor SP ZOZ MSWiA w Opolu okresowo aktualizuje Politykę Jakości i Bezpieczeństwa Pacjenta oraz zapewnia zasoby i środki niezbędne do realizacji zaplanowanych celów.

 

Jacek Bartosz                   

Dyrektor SP ZOZ MSWiA w Opolu

Opole, 01.07.2024r.

{"register":{"columns":[]}}