Kampania „Chcę zrozumieć”
28.09.2022
Z początkiem października rusza kampania informacyjna „Chcę zrozumieć”. Ma przekonać do szczepień przeciw COVID-19 tych, którzy mają wątpliwości. Jak wynika z badań focusowych osoby nieprzekonane oczekują więcej przystępnych informacji na temat szczepionek. Dlatego wraz z kampanią uruchamiamy też stronę internetową gov.pl/chcezrozumiec.
W pełni zaszczepionych jest już ponad 22,5 mln Polaków. Co więcej, jak wynika z badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Rynek i Opinia, postawy osób sceptycznych wobec szczepień w czasie pandemii zmieniły się. Co trzecia osoba, która jeszcze w 2020 r. deklarowała, że nie zaszczepi się przeciwko COVID-19, zrobiła to w 2021 roku przynajmniej jedną dawką. Jeszcze większa zmiana zaszła wśród osób wyrażających niepewność wobec takich szczepionek w 2020 roku. Ponad połowa z nich przyjęła jednak przynajmniej jedną dawkę. Wciąż jednak duża część Polaków ma wątpliwości. Dlatego z początkiem października rozpoczynamy kampanię „Chcę zrozumieć”.
– Kampania „Chcę zrozumieć” ma spokojnie i rzeczowo przekonywać, a nie tylko zachęcać do szczepień. Pokazujemy, że rozumiemy wątpliwości i w odpowiedzi na nie dostarczymy argumentów, które pomogą podjąć decyzję – mówił Adam Niedzielski podczas konferencji inaugurującej kampanię.
Opracowaliśmy specjalne filmowe spoty i materiały graficzne. Z kolei strona internetowa gov.pl/chcezrozumiec zawiera najważniejsze informacje o szczepionkach i szczepieniach. Nie unikamy na niej trudnych tematów, dotyczących rzadko występujących, ale możliwych skutków ubocznych szczepień. Jesteśmy przekonani, że otwartość i chęć zrozumienia to dobra postawa w rozmowie z osobami nieprzekonanymi.
– Rozmawiałam z wieloma wątpiącymi, w tym rodzicami. Za większością decyzji o braku szczepienia krył się lęk. Kampania "Chcę zrozumieć" ma rozwiać wątpliwości, a tym samym przekonać niezdecydowanych rzeczową argumentacją – tłumaczyła dr Anna Lewandowska, konsultant krajowy w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.
Spoty kampanii są dostępne na Youtube: