W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady naboru na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie

O wolne stanowiska w służbie cywilnej, zgodnie z ustawą o służbie cywilnej, mogą ubiegać się  osoby, które:

  • posiadają obywatelstwo polskie:

osoba nie posiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale  w wykonywaniu  władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego, potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej. Dyrektor Generalny Urzędu może wskazać za zgodą Szefa Służby Cywilnej stanowiska pracy, o które mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej i obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych przysługuje  prawo podjęcia  zatrudnienia  na terytorium RP;

  • korzystają z pełni praw publicznych;
  • nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiadają kwalifikacje wymagane na danym stanowisku pracy;
  • cieszą się nieposzlakowaną opinią.

Ogłoszenia o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej w Urzędzie, są publikowane na stronie internetowej:

  • Urzędu – https://bip.rzeszow.uw.gov.pl oraz zamieszczane na tablicy ogłoszeń znajdującej się w holu siedziby Urzędu w Rzeszowie przy ul. Grunwaldzkiej 15;
  • Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – https://nabory.kprm.gov.pl;
  • Informacje, o aktualnych naborach można też uzyskać telefonicznie – pod numerem telefonu: 17 867 12 10;
  • Złożone oferty na stanowiska, na które nie został ogłoszony nabór, nie podlegają rozpatrzeniu.

Wymogi, skutkujące udziałem w postępowaniu rekrutacyjnym:

  • spełnienie wszystkich wymagań niezbędnych, dotyczących wykształcenia i doświadczenia zawodowegobrak udokumentowania wymaganego poziomu i kierunku wykształcenia, rodzaju i długości doświadczenia zawodowego lub stażu pracy w określonym obszarzeuniemożliwia zakwalifikowanie oferty kandydata do dalszego postępowania rekrutacyjnego;
  • przedłożenie kompletu dokumentów wyszczególnionych w ogłoszeniu o naborze, w tym oświadczeń – niezłożenie wymaganych dokumentów uniemożliwia dopuszczenie kandydata do dalszego postępowania rekrutacyjnego;
  • złożenie oferty w terminie i miejscu określonym w ogłoszeniu o naborze – w każdym ogłoszeniu podany jest termin składania aplikacji, który nie może zostać  przekroczony.
    Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie podlegają dalszemu rozpatrzeniu. Aplikacje mogą być składane przez kandydatów drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP, podpisane profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jak też drogą pocztową.
    W tym ostatnim przypadku o dotrzymaniu terminu decyduje data stempla pocztowego polskiej placówki pocztowej. W ogłoszeniach o naborze podawana jest, każdorazowo, informacja o możliwości osobistego składania ofert, w siedzibie Urzędu w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15, pok. 27, od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30, z wyjątkiem wtorku, kiedy godziny pracy Urzędu ustalone są od 8.00 do 16.00;

Kandydaci nie będą wzywani do uzupełnienia brakujących oświadczeń i dokumentów określonych w ogłoszeniu o naborze.

Dokumentowanie  spełnienia  wymagań określonych w naborze, dotyczących:

  • wykształcenia – składający ofertę zobowiązany jest  do przedłożenia kserokopii dokumentu  (zazwyczaj dyplomu) potwierdzającego  uzyskanie wymaganego poziomu wykształcenia (średniego, wyższego). Jeżeli od kandydatów ubiegających się o wolne stanowiska pracy wymagane jest wykształcenie profilowane, np. średnie ekonomiczne, czy wyższe o kierunku administracja; wymóg taki musi zostać udokumentowany, tj. w dyplomie kandydata powinien znaleźć się zapis  o  ukończeniu tego kierunku. Na osobie składającej ofertę  spoczywa obowiązek przedłożenia dokumentu, który  będzie jednoznacznie potwierdzał posiadanie wymaganego wykształcenia, w szczególności dotyczy to dyplomów uzyskanych na zagranicznych  uczelniach;
  • stażu pracy i doświadczenia zawodowego – w składanej ofercie kandydat zobowiązany jest  udokumentować długość i rodzaj wymaganego stażu pracy lub doświadczenia zawodowego, przedkładając kopie, np.: świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisu stanowiska pracy, ocen okresowych, opinii czy referencji;

Przez staż pracy należy rozumieć okres zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, nawiązanie stosunku pracy na podstawie: powołania, wyboru, mianowania lub zatrudnienia na podstawie spółdzielczej umowy o pracę.

Przez doświadczenie zawodowe rozumie się doświadczenie zdobyte nie tylko podczas  wykonywania pracy na podstawie nawiązanego stosunku pracy (vide staż pracy) ale również  uzyskane wskutek realizacji umowy cywilnoprawnej, prowadzenia działalności gospodarczej, odbywania stażu przez bezrobotnych, itp.;

  • znajomości języka obcego – jeżeli w ogłoszeniu postawiony został wymóg niezbędny albo dodatkowy/pożądany znajomości języka obcego na określonym poziomie np. B1, C1, składane aplikacje powinny zawierać kopie dokumentów potwierdzających znajomość tego języka na wskazanym poziomie. W przypadku, gdy znajomość języka jest wymogiem niezbędnym, oferty nie zawierające  takich dokumentów  nie są kwalifikowane do dalszego postępowania rekrutacyjnego. Jeżeli wymagana jest znajomość języka obcego w stopniu komunikatywnym, wówczas sprawdzenie poziomu znajomości języka dokonywane jest z wykorzystaniem odpowiedniej techniki naboru;
  • składania wymaganych oświadczeń – na stronie https://bip.rzeszow.uw.gov.pl (w module Ogłoszenia/w akapicie Praca w Urzędzie) zamieszczone zostały wzory oświadczeń obowiązujących przy składaniu ofert na wolne stanowiska w służbie cywilnej. Z uwagi na stwierdzone liczne błędy, w przedkładanych oświadczeniach, kandydaci proszeni są o szczególnie dokładne ich wypełnianie, w tym opatrywanie ich czytelnym podpisem i datą;
  • składania dokumentów sporządzonych w języku obcym – do złożonych dokumentów, sporządzonych w języku obcym, powinna zostać dołączona kopia  ich tłumaczenia;
  • składania oryginalnych dokumentów – złożone przez kandydatów oferty podlegają  zniszczeniu po zakończonym naborze, dlatego też wszystkie przedłożone dokumenty, potwierdzające spełnianie wymagań  podanych w ogłoszeniu należy przekazywać w postaci kopii. Powyższe nie dotyczy wymaganych oświadczeń, które bezwarunkowo musza być przedłożone jako oryginalne dokumenty, podpisane własnoręcznie przez kandydata.

Kandydaci proszeni są o:

  • dokładne sprawdzanie kompletności wymaganych dokumentów w przedkładanych ofertach,
  • zamieszczanie w cv: adresu e-mail, numeru telefonu komórkowego lub stacjonarnego, adresu do korespondencji – co umożliwia szybki kontakt w sprawie.

Informacja o zasadach otwartego i konkurencyjnego naboru w służbie cywilnej:

  • postępowanie rekrutacyjne jest dwuetapowe:
    • w pierwszym etapie, złożone przez kandydatów oferty podlegają selekcji, której celem jest sprawdzenie wymagań formalnych określonych w ogłoszeniu,
    • w drugim etapie dokonywana jest ocena poziomu spełniania wymagań niezbędnych i pożądanych wynikających z ogłoszenia;
  • kandydaci, których oferty zostały zakwalifikowane do II etapu naboru, otrzymują, telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail), informacje o terminie i miejscu przystąpienia do tego etapu postępowania;
  • zakwalifikowani do II etapu kandydaci, podlegają ocenie na jednolitych zasadach. Osoby niepełnosprawne na poszczególnych etapach naboru traktowane są na równi z pozostałymi kandydatami ubiegającymi się o dane stanowisko pracy;
  • dodatkowe spełnienie, w najwyższym stopniu, wymagań dodatkowych/pożądanych zwiększa szanse na znalezienie się w grupie wyłonionych najlepszych kandydatów;
  • komisja/zespół przeprowadzający nabór może stosować do oceny wymagań niezbędnych i pożądanych następujące metody i techniki rekrutacji:
    • testy wiedzy,
    • testy sprawdzające poziom znajomości języka obcego,
    • testy psychologiczne,
    • rozmowy kwalifikacyjne,
    • próbki pracy (zadanie do wykonania) – np. sprawdzające znajomość procedur, obsługi programów komputerowych, sporządzania określonych dokumentów.

W każdym naborze są stosowane co najmniej dwie metody rekrutacyjne, w tym rozmowa kwalifikacyjna, której celem jest ocena wiedzy kandydata wymaganej na stanowisku pracy, określonej w ogłoszeniu o naborze. W zależności od stopnia złożoności pracy na stanowisku, na które odbywa się nabór, mogą zostać zastosowane inne techniki spośród wyżej wyszczególnionych.

  • komisja/zespół wyłania nie więcej niż pięciu najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w najwyższym stopniu wymagania dodatkowe/pożądane;
  • gdy w grupie wyłonionych najlepszych kandydatów znajdzie się osoba niepełnosprawna, przysługuje jej pierwszeństwo w zatrudnieniu, bez względu na wyniki pozostałych kandydatów znajdujących się w tej grupie, o ile współczynnik osób niepełnosprawnych zatrudnionych w Urzędzie, wyniósł poniżej 6%;
  • ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia podejmuje Dyrektor Generalny Urzędu; w szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Generalny Urzędu może podjąć decyzję o anulowaniu ogłoszonego naboru na wolne stanowisko pracy;
  • kandydat ma prawo wglądu do dokumentacji z naboru, dotyczącej jego osoby, na każdym etapie naboru.

Informacje dla osób wyłonionych w trakcie naboru:

  • wyłoniony kandydat jest informowany telefonicznie lub elektronicznie o wyborze na dane stanowisko;
  • kandydaci którzy nie zostali wyłonieni do zatrudnienia nie otrzymują informacji o tym fakcie;
  • z kandydatem wyłonionym w drodze naboru na wolne stanowisko pracy w służbie cywilnej nawiązywana jest umowa na czas:
    • określony - w przypadku osób po raz pierwszy podejmujących pracę w służbie cywilnej - umowa zawierana jest na okres 12 miesięcy z możliwością wcześniejszego jej rozwiązania za dwutygodniowym wypowiedzeniem,
    • nieokreślony - z osobami, które ukończyły służbę przygotowawczą i otrzymały pozytywną pierwszą ocenę w służbie cywilnej lub były zatrudnione w służbie cywilnej na podstawie umowy na czas nieokreślony lub na podstanie mianowania,
  • osoba wybrana spośród kandydatów biorących udział w rekrutacji, podejmująca po raz pierwszy pracę w służbie cywilnej, zobowiązana jest do odbycia służby przygotowawczej, zakończonej egzaminem, w czasie trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.

Pozostałe informacje:

Wynik naboru zamieszczany jest w BIP KPRM, stronach internetowych Urzędu i wywieszana na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu w Rzeszowie, ul. Grunwaldzka 15.

Oferty kandydatów, niewyłonionych w trakcie naboru, mogą zostać odebrane w ciągu 3 miesięcy od dnia opublikowania wyniku naboru.

Możliwość składania interwencji, wyrażania opinii i sugestii:

W godzinach pracy Urzędu dyrektor wydziału Organizacyjno-Administracyjnego lub wyznaczony przez niego pracownik przyjmuje opinie i interwencje w sprawach związanych z naborami na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej. Opinie mogą być również składane przez kandydatów drogą elektroniczną za pomocą platformy ePUAP podpisane profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jak też drogą pocztową.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.09.2020 16:05 Katarzyna Machowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Marcin Zaborniak, Dyrektor Generalny Urzędu
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasady naboru na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie 4.0 16.02.2021 11:53 Paweł Sierżęga
Zasady naboru na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie 3.0 19.11.2020 11:55 Paweł Sierżęga
Zasady naboru na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie 2.0 21.10.2020 10:00 Paweł Sierżęga
Zasady naboru na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie 1.0 22.09.2020 16:05 Katarzyna Machowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}