W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Oddziały- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

W skład wydziału wchodzą następujące oddziały:

Oddział ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców

Informacja ogólna:

tel. 58 30 77 466

Miejsce obsługi klienta:
Oddział ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców
ul. Chmielna 74/76
80-748 Gdańsk
 
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek    8:00-15:00
wtorek              10:00-18:00
środa                8:00-15:00
czwartek           8:00-15:00
piątek                8:00-15:00
 
Adres korespondencyjny:
Pomorski Urząd Wojewódzki
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk

 

e-mail: cudzoziemcy.pobyt@gdansk.uw.gov.pl
fax: 58 30 77 214

 

Rezerwacja wizyty w Urzędzie

Ważny komunikat:
Począwszy od dnia 12 listopada 2024 r. wszystkie sprawy realizowane przez Oddział ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców załatwiane będą wyłącznie w nowej siedzibie, tj. w budynku położonym w Gdańsku, przy ul. Chmielnej 74/76.

Important announcement:
From November 12, 2024, all matters handled by the Branch for Legalization of the Stay of Foreigners will be handled exclusively at the new headquarters, i.e. in the building located in Gdańsk, at Chmielna St. 74/76.

Anuncio importante:
A partir de el 12 de noviembre de 2024, todos los asuntos tratados por la la Oficina de Legalización de Estancia de Extranjeros se atenderán exclusivamente en la nueva sede, en el edificio situado en Gdańsk, en la calle Chmielna 74/76.

Важливе оголошення:
З цього 12 листопада 2024 р., реалізовані працівниками Відділення з питань легалізації перебування іноземців можна буде оформити виключно в новому офісі, за адресою Chmielna 74/76.

Важное объявление:
Начиная с 12 ноября 2024 г. все вопросы, которыми занимается Отдел по делам легализации пребывания иностранцев, будут решаться исключительно в новом здании, в Гданьске по адресу: ул. Chmielna 74/76.

 

Zadania Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców

  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie przedłużenia wiz pobytowych dla cudzoziemców,
  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zezwoleń na pobyt czasowy,
  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach zezwoleń na pobyt stały,
  • wydawanie kart pobytu,
  • przyjmowanie wniosków o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń, prowadzenie ewidencji i wydawanie decyzji w tych sprawach,
  • wydawanie decyzji o wydaleniu cudzoziemców z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i orzekanie o kosztach wydalenia,
  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawach o wydanie polskiego dokumentu podróży, polskiego dokumentu tożsamości dla cudzoziemców oraz tymczasowego polskiego dokumentu podróży dla cudzoziemca,
  • prowadzenie rejestrów w sprawach cudzoziemców, także w formie elektronicznej,
  • rejestrowanie pobytu obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i wydawanie w tym celu zaświadczeń oraz wydawanie kart pobytu członkom ich rodzin,
  • wydawanie dokumentów potwierdzających prawo stałego pobytu obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej oraz kart stałego pobytu członkom ich rodzin,
  • przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie przyznania i przedłużenia Karty Polaka

Oddział ds. Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców

Informacja ogólna:

tel. 58 558-67-11

Dyżur telefoniczny przez pracowników Oddziału pełniony jest w dniach: poniedziałek, środa i piątek od godz. 8:00 do 12:00.

 

Miejsce obsługi klienta:

Oddział ds. Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców

Gdynia, ul. Legionów 130

I piętro

nr pokoju: 109

 

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek            9:00-14:00

wtorek                      11:00-18:00

środa                         9:00-14:00

czwartek                    9:00-14:00

piątek                         9:00-14:00

 

Adres korespondencyjny:

Pomorski Urząd Wojewódzki

ul. Okopowa 21/27

80-810 Gdańsk

e-mail: cudzoziemcy.zatrudnienie@gdansk.uw.gov.pl

Zadania Oddziału ds. Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców

  • wydawanie zezwoleń na pracę cudzoziemców
  • przedłużanie zezwoleń na pracę cudzoziemców
  • uchylanie zezwoleń na pracę cudzoziemców

Oddział Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

DNI I GODZINY PRZYJĘĆ INTERESANTÓW - przyjmujemy w hali obsługi Oddziału Paszportów na stanowisku nr 1:

•  Poniedziałki:    8:00- 14.30

       przyjmowanie wniosków o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,

       przyjmowanie dokumentacji uzupełniającej do złożonych już wniosków w sprawie nabycia obywatelstwa polskiego,

  • Wtorki:    10:00-18.00

        umówione wizyty (wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu na stronie internetowej  https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445),

•  Środy:    08:00-14.30

        umówione wizyty (wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu na stronie internetowej  https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445),

  • Czwartki:     8:00- 14.30 

       przyjmowanie wniosków o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,

       przyjmowanie dokumentacji uzupełniającej do złożonych już wniosków w sprawie nabycia obywatelstwa polskiego,

•  Piątki:     08:00-14.30 

       umówione wizyty (wyłącznie po wcześniejszej rezerwacji terminu na stronie internetowej  https://rezerwacja.gdansk.uw.gov.pl:8445),

  • System umożliwia rezerwację na dwa miesiące do przodu. Zalecamy sprawdzanie dostępności wolnych terminów codziennie po północy oraz w ciągu dnia;
  • PRZYJMOWANIE DOKUMENTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ do wniosków już złożonych można uzupełnić w poniedziałki i czwartki w podanych wyżej godzinach (należy mieć ze sobą wezwanie z numerem sprawy, kopie wymaganych dokumentów /nie dotyczy wniosków w sprawie nadania - wymagane notarialne kopie/ oraz oryginały do wglądu).
  • System umożliwia rezerwację na dwa miesiące do przodu. Zalecamy sprawdzanie dostępności wolnych terminów codziennie po północy oraz w ciągu dnia;
  • PRZYJMOWANIE DOKUMENTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ do wniosków już złożonych można uzupełnić w poniedziałki i czwartki w podanych wyżej godzinach (należy mieć ze sobą wezwanie z numerem sprawy, kopie wymaganych dokumentów /nie dotyczy wniosków w sprawie nadania - wymagane notarialne kopie/ oraz oryginały do wglądu).


UWAGA!

Wnioski w sprawach nabycia, potwierdzenia i utraty obywatelstwa, wyjaśnienia w powyższych sprawach, uzupełnianie dokumentacji na wezwanie organu, oświadczenia, odwołania i zażalenia w prowadzonych sprawach, mogą być również dostarczone:

  1. za pośrednictwem poczty (kopie dokumentów muszą być wówczas uwierzytelnione przez  notariusza / lub  adwokata albo radcę prawnego, jeśli jest pełnomocnikiem w sprawie/) na adres:

Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku

Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

Oddział ds. Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

ul. Okopowa 21/27

80- 810 Gdańsk

 

  1. za pomocą elektronicznej platformy usług administracji publicznej na adres elektronicznej skrzynki podawczej  

    (ESP) na platformie ePUAP: /bntc34p17l/SkrytkaESP (nie dotyczy załączników do wniosków),

  1. w Kancelarii Podawczej Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego - tylko nowe wnioski ( POK. 24 - wejście A od ul. Okopowej, w godzinach pracy Urzędu)

- Pracownik Kancelarii Podawczej nie sprawdza poprawności oraz kompletności  złożonej dokumentacji.

- Kopie dokumentów do wniosku w SPRAWIE NADANIA OBYWATELSTWA POLSKIEGO przez Prezydenta RP, niezależnie od sposobu składania
   wniosku (osobiście  w urzędzie / korespondencyjnie), muszą być potwierdzone za zgodność przez notariusza. Dodatkowo, w przypadku
   wysyłki wniosku pocztą, podpis pod wnioskiem o nadanie obywatelstwa musi zostać złożony w obecności notariusza.


INFOLINIA: Informacje o stanie sprawy można uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu (58) 30-77-117 w środy i piątki w godzinach 10:00 - 12.00.

 

POZOSTAŁE SPRAWY:

Odwołania od decyzji kierowników USC- tel.  (58) 30-77-219.

Sprawy dotyczące współpracy z Kancelarią Prezydenta w zakresie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie.

UWAGA! Pracownicy Oddziału obsługujący powyższe numery telefonów nie udzielają informacji w zakresie obywatelstwa.

Zadania Oddziału Obywatelstwa i Egzekucji Administracyjnych

Zadania oddziału w zakresie obywatelstwa polskiego, urzędów stanu cywilnego i spraw konsularnych
•   wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie nabycia i potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, uznania za repatrianta,
•   przyjmowanie wniosków w sprawie nabycia i zrzeczenia się obywatelstwa polskiego,
•   nadzór nad urzędami stanu cywilnego,
•   sprawy dotyczące 100 - lecia urodzin oraz współpracy z Kancelarią Prezydenta w zakresie  odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie

Zadania oddziału w zakresie ewidencji ludności oraz egzekucji administracyjnej:

  • wydawanie decyzji w trybie odwoławczym oraz sprawowanie nadzoru nad gminami z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych
  • prowadzenie spraw z zakresu egzekucji administracyjnej obowiązków o charakterze niepieniężnym
  • odpowiedzi na skargi na decyzje Wojewody Pomorskiego w sprawach meldunkowych skierowane do Wojewódzkiego Sądu Adminstracyjnego

Oddział Paszportów w Gdańsku

KIEROWNIK ODDZIAŁU

Oddział Paszportów w Gdyni

KIEROWNIK ODDZIAŁU

tel. 58 622 69 88

fax: 58 622 33 81

email: paszporty.gdynia@gdansk.uw.gov.pl

Zadania Oddziałów Paszportowych w Gdańsku, Gdyni, Słupsku

Zadania Oddziału:
 

  • przyjmowanie podań o wydanie paszportu i przekazywanie danych w nich zawartych drogą elektroniczną do Centrum Personalizacji Dokumentów w Warszawie
  • wydawanie paszportów we właściwych terytorialnie punktach paszportowych,
  • podejmowanie decyzji o wydaniu, odmowie wydania lub unieważnieniu dokumentu paszportowego
  • drukowanie i wydawanie paszportów  tymczasowych
  • prowadzenie ewidencji paszportowej oraz aktualizowanie bazy danych o paszportach,
  • współdziałanie z polskimi placówkami dyplomatycznymi i konsularnymi w sprawach paszportowych,
  • informowanie rodzin i osób bliskich posiadacza paszportu o zaistniałych z jego udziałem wypadkach poza granicami kraju,
  • udzielanie informacji w sprawach paszportowych,

oraz

  • wydawanie postanowień na wniosek urzędu morskiego w kwestii występowania lub braku przesłanek odmowy wydania paszportu w odniesieniu do osób występujących o wystawienie książeczki żeglarskiej.

Oddział Zamiejscowy w Słupsku

tel. 59 84 68 475 - dyżur telefoniczny dot. spraw cudzoziemców pełniony jest w każdą  środę w godz. 8:00 - 12:00.

 

tel. 59 84 68 521  - informacje dot. paszportów

fax: 59 84 22 627

tel. 59 84  68 485  - informacja dot. odbioru paszportu

email: paszporty.slupsk@gdansk.uw.gov.pl
 

Odbiór paszportu odbywa się bez konieczności rezerwacji wizyty.

 

Godziny przyjmowania wniosków paszportowych i wydawania paszportów

 

Informacje paszportowe

Sprawy dot. cudzoziemców:

W sprawach dot. cudzoziemców wszystkie wizyty objęte są obowiązkową rezerwacją internetową.

Rejestracja wizyty w sprawach dot. cudzoziemców.

Prosimy o nieprzychodzenie do urzędu  bez wyznaczonej wizyty.

 

Przed rezerwacją wizyty prosimy o zapoznanie się z zasadami wizyt dot. spraw cudzoziemców w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku.

 

Obsługa klienta w sprawach dot. cudzoziemców odbywa się w pokoju 417 i 418  w następujących godzinach:


Poniedziałek    900 – 1400
Wtorek           1100 – 1800
Środa             900 – 1400
Czwartek        900 – 1400
Piątek             900 – 1400

 

informacja ogólna:  59 84 68 475 - Dyżur telefoniczny dot. spraw cudzoziemców pełniony jest w każdą środę w godz. 8:00 - 12:00.

Zadania Oddziału Zamiejscowego w Słupsku

  • przyjmowanie podań o wydanie paszportu i przekazywanie danych w nich zawartych drogą elektroniczną do Centrum Personalizacji Dokumentów w Warszawie,
  • wydawanie paszportów we właściwych terytorialnie punktach paszportowych,
  • podejmowanie decyzji o wydaniu, odmowie wydania lub unieważnieniu dokumentu paszportowego,
  • drukowanie i wydawanie paszportów  tymczasowych,
  • prowadzenie ewidencji paszportowej oraz aktualizowanie bazy danych o paszportach,
  • współdziałanie z polskimi placówkami dyplomatycznymi i konsularnymi w sprawach paszportowych,
  • informowanie rodzin i osób bliskich posiadacza paszportu o zaistniałych z jego udziałem wypadkach poza granicami kraju,
  • udzielanie informacji w sprawach paszportowych,
  • wydawanie postanowień na wniosek urzędu morskiego w kwestii występowania lub braku przesłanek odmowy wydania paszportu w odniesieniu do osób występujących o wystawienie książeczki żeglarskiej

oraz

{"register":{"columns":[]}}