Regulacja stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi publiczne
Rodzaj sprawy: wydawanie decyzji administracyjnej potwierdzającej przejście z dniem 1 stycznia 1999 roku z mocy prawa na własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości zajętej pod drogę publiczną.
Podstawa prawna: art. 73 ust.1 ustawy z dnia 13 października 1998 roku - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną
Wymagane dokumenty: wniosek o wydanie decyzji powinien zawierać:
- oświadczenie według stanu na dzień 31 grudnia 1998 roku o zaliczeniu drogi do określonej kategorii ze wskazaniem podstawy prawnej (Rozporządzenie Rady Ministrów, Dziennik Urzędowy Wojewody) z załącznikiem graficznym określającym przebieg, kategorię i numer drogi,
- odpis z księgi wieczystej lub badanie księgi wieczystej przeprowadzone przez uprawnione osoby – w przypadku adnotacji w dziale III księgi wieczystej o prowadzonym postępowaniu wywłaszczeniowym – odpis decyzji o wywłaszczeniu,
- wypis i wyrys z rejestru gruntów według stanu na dzień 31 grudnia 1998 roku,
- nazwiska i adresy właścicieli nieruchomości podlegającej przejęciu w trybie art. 73 ustawy,
- opracowanie geodezyjne wykonane na kopii mapy zasadniczej, mapy sytuacyjno-wysokościowej lub sytuacyjnej z wykazaniem granic stanu zainwestowania pasa drogowego na dzień 3 1 grudnia 1998 roku i granic nieruchomości podlegającej przejęciu z art. 73 ustawy,
- zakres zainwestowania pasa drogowego na dzień 31 grudnia 1998 roku wykazany na mapie musi być potwierdzony przez wnioskodawcę,
- oświadczenie , że droga nie była wybudowana z udziałem czynu społecznego,
- dokumenty potwierdzające wykonywanie władztwa publicznego nad nieruchomością zajętą pod drogę, w szczególności poprzez podejmowanie działań należących do ustawowo zdefiniowanego zakresu
- (w treści obowiązującego na dzień na dzień 31 grudnia 1998 roku art. 4
- pkt 8-11) ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych pojęcia budowy drogi, modernizacji, utrzymania lub jej ochrony, względnie inne dowody przewidziane w art. 75 kodeksu postępowania administracyjnego,
- inne dokumenty o istotnym znaczeniu według uznania wnioskodawcy.
Opłaty: bez opłat.
Termin załatwienia sprawy: zgodnie z art. 35 kpa ( do 2 miesięcy od dnia złożenia kompletnego wniosku).
Odwołania: do Ministra Infrastruktury i Rozwoju w Warszawie za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Miejsce załatwienia sprawy: wszelkie dokumenty i wnioski należy składać:
1/ Delegatura Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Słupsku 76-200 Słupsk, ul. Jana Pawła II 1 w godzinach 7.45 do 15.45
- Kancelaria Ogólna, pokój 340 /III piętro/,
- Sekretariat Oddziału Zamiejscowego Wydziału Nieruchomości i Skarbu Państwa, pokój 424 /IV piętro/, nr tel. 59 8411-067,
- osoby prowadzące sprawę, nr tel. 59 846 85 28.
2/ Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku przy ulicy Okopowej 21/27 - Kancelaria Ogólna lub sekretariat Wydziału Nieruchomości i Skarbu Państwa, pokój 450 /IV piętro/.
Formularze, wnioski do pobrania: brak.
Klauzule informacyjne RODO w załączeniu