W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sprawy cudzoziemców

Oddział ds. Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców zajmuje się zadaniami związanymi z obsługą pracodawców zainteresowanych uzyskaniem zezwoleń na pracę dla cudzoziemców.

Oddział ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców zajmuje się wszelkimi sprawami związanymi z uzyskaniem przez cudzoziemców zezwoleń na pobyt w Polsce (w tym m.in. zezwoleń na pobyt czasowy i pracę).

Szczegółowe informacje na temat zasad i organizacji funkcjonowania Oddziałów znajdą Państwo pod linkami:
Oddział ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców
Oddział ds. Legalizacji Zatrudnienia Cudzoziemców

Oddział Zamiejscowy w Słupsku Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców

 

Fundusz Azylu, Migracji i Integracji 2021 – 2027
 

Wojewoda Pomorski realizuje projekt pt. „Wzmocnienie zdolności Wojewody Pomorskiego w obszarze obsługi cudzoziemców w województwie pomorskim”

Okres realizacji projektu: 29 kwiecień 2024 r – 31 grudzień 2029 r.
Wartość projektu: 9 822 666,67 PLN
Dofinansowanie projektu z UE: 7 367 000,00 PLN

Projekt skierowany jest przede wszystkim do obywateli państw trzecich składających wnioski o zalegalizowanie swojego pobytu w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku (zarówno w siedzibie głównej, jak i w Oddziale Zamiejscowym w Słupsku). Najszersza grupa obywateli państw trzecich skorzysta ze wsparcia informacyjnego.

Celem projektu jest rozwój i wzmacnianie zdolności Wojewody Pomorskiego w obsłudze obywateli państw trzecich w obszarze legalizacji ich pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na poziomie infrastrukturalnym, personalnym, kompetencyjnym i technicznym.

Realizacja celu zostanie osiągnięta poprzez:

  • utworzenie profesjonalnej dziesięcioosobowej infolinii (wspieranej merytorycznie przez dwóch pracowników wydziału), która wspomagać będzie procesy informacyjne w Wydziale wraz z zapewnieniem artykułów biurowych niezbędnych do jej funkcjonowania;
  • wyposażenie 31 nowych stanowisk pracy w remontowanej siedzibie Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku;
  • doposażenie 6 stanowisk pracy w Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców Oddziału Zamiejscowego w Słupsku;
  • kompleksowe wyposażenie 14 stanowisk szkoleniowych;
  • rozbudowę wewnętrznego Systemu Cudzoziemcy o moduły automatyzujące procesy obsługowe oraz jego integrację z Modułem Obsługi Spraw (oraz jego ewentualnymi następcami), z ewentualnym następcą EZD PUW oraz innymi systemami, dla których zajdzie konieczność integracji w całym okresie trwania projektu, a których powiązanie z Systemem Cudzoziemcy w istotny sposób przyczyni się do obsługi obywateli państw trzecich w obszarze legalizacji pobytu i zatrudnienia;
  • organizację dni otwartych promujących działania infolinii;
  • organizację spotkania bazującego na wymianie praktyk między instytucjami realizującym zadania związane z obsługą procesów migracyjnych obywateli państw trzecich.

W ramach projektu podjęte zostaną następujące działania:

Działanie 1: Utworzenie infolinii - 10 etatów utrzymanych przez 69 miesięcy dedykowanych do realizacji zadań związanych z udzielaniem indywidualnych konsultacji telefonicznych, poprzez e-mail oraz osobistych. Działanie infolinii to kontynuacja działań prowadzonych w ramach naboru nr 7, 10 i 14 przez Wojewodę Pomorskiego oraz odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie obywateli państw trzecich.

Działanie 2: Merytoryczne wsparcie stanowisk infolinii - wsparcie merytoryczne zapewnione przez dwóch doświadczonych pracowników Urzędu oraz nadzór, gwarantujące odpowiedni poziom świadczonych usług w zakresie udzielanych informacji.

Działanie 3: Wsparcie informatyczne Ekspert IT – techniczne wsparcie zapewnione przez pracownika Urzędu.

Działanie 4: Organizacja i obsługa dni otwartych INFOLINII w Urzędzie – organizacja dni otwartych w Urzędzie w celu dotarcia do jak najszerszej liczby beneficjentów z usługą infolinii/informacji i jej promocji.

Działanie 5: Zakup 51 szt. biurek - zapewnienie odpowiednich warunków do pracy dla pracowników wydziału obsługującego obywateli państw trzecich.

Działanie 6: Zakup 51 szt. foteli obrotowych - zapewnienie odpowiednich warunków do pracy dla pracowników wydziału obsługującego obywateli państw trzecich.

Działanie 7: Zakup stołu 8-osobowego - zapewnienie odpowiednich warunków do pracy dla pracowników wydziału obsługującego obywateli państw trzecich.

Działanie 8: Zakup 8 szt. krzeseł tapicerowanych - zapewnienie odpowiednich warunków do pracy dla pracowników wydziału obsługującego obywateli państw trzecich

Działanie 9: Zakup 102 szt. zestawów komputerowych wraz z oprogramowaniem biurowym - przedmiotowy zakup będzie wykorzystywany do realizacji zadań pracowników obsługujących obywateli państw trzecich.

Działanie 10: Zakup 23 szt. drukarek - sprzęt zostanie przeznaczony dla pracowników realizujących zadania legalizacji pobytu i pracy obywateli państw trzecich, a także do utworzenia nowych stanowisk dla pracowników infolinii co bezpośrednio przełoży się na sprawniejszą realizację spraw z zakresu obsługi obywateli państw trzecich.

Działanie 11: Zakup 2 szt. urządzeń wielofunkcyjnych umożliwiających drukowanie, skanowanie i kopiowanie do formatu A3 - zostaną wykorzystane do zachowania ciągłości pracy oraz realizacji zadań pracowników obsługujących obywateli państw trzecich. Wydajność tych urządzeń pozwoli na poprawę szybkości wydruku dokumentów oraz powielania dokumentów wielostronicowych przy zachowaniu bezpieczeństwa i zmniejszeniu jednostkowego kosztu wydruku.

Działanie 12: Zakup ekranu multimedialnego - zakup wyposażenia do sali szkoleniowej, która będzie służyła szkoleniom pracowników obsługujących obywateli państw trzecich.

Działanie 13: Zakup niszczarki przemysłowej (dane osobowe) - urządzenie zostanie przeznaczone dla pracowników realizujących zadania z zakresu legalizacji pobytu obywateli państw trzecich, a także do utworzenia nowych stanowisk dla konsultantów infolinii.

Działanie 14: Zakup 17 szt. telefonów stacjonarnych - sprzęt niezbędny do komunikacji z obywatelami państw trzecich, a zarazem konieczny do wykonywania zadań infolinii.

Działanie 15: Zakup 68 szt. szaf aktowych - wyposażenie meblowe nowych pomieszczeń, w których realizowana będzie obsługa spraw obywateli państw trzecich. Wyposażenie meblowe jest niezbędne do realizacji projektu, ponieważ zapewni odpowiednie warunki do pracy dla pracowników wydziału obsługującego obywateli państw trzecich.

Działanie 16: Zakup 24 szt. szaf pomocnik - wyposażenie meblowe nowych pomieszczeń, w których realizowana będzie obsługa spraw obywateli państw trzecich

Działanie 17: Zakup 38 szt. kontenerków - wyposażenie meblowe nowych pomieszczeń, w których realizowana będzie obsługa spraw obywateli państw trzecich.

Działanie 18: Zakup 60 szt. listew przepięciowych - wyposażenie niezbędne do prawidłowego podłączenia sprzętu informatycznego.

Działanie 19: Zakup niszczarki biurowej - zakup realizowany w celu niszczenia zbędnej dokumentacji wytworzonej przez pracowników obsługujących obywateli państw trzecich, zabezpieczający dane w nich zawarte przed nieuprawnionym dostępem.

Działanie 20: Rozbudowa Systemu Cudzoziemcy - zadanie będzie polegało na rozbudowie istniejących funkcjonalności Systemu Cudzoziemcy (utworzonego w ramach projektu 7/2017/OG-FAMI), stworzenie dodatkowych modułów usprawniających pracę i automatyzujących czynności.

Działanie 21: Organizacja spotkania "Międzywojewódzka wymiana dobrych praktyk" - planowane jest w ramach projektu zorganizowanie spotkania stanowiącego wymianę doświadczeń pomiędzy instytucjami administracji rządowej na poziomie centralnym i terenowym.

Działanie 22: Plakaty/tablice promujące infolinię - przewiduje się wydruk plakatów/tablic informujących o funkcjonowaniu infolinii, które zostaną zawieszone przy i w pomieszczeniach, gdzie będą realizowane zadania Infolinii, będą również dystrybuowane w Urzędzie w celu dotarcia do jak największej liczby obywateli państw trzecich.

Działanie 23: Zakup poczęstunku w ramach dni otwartych INFOLINII w urzędzie - zakup poczęstunku jest ściśle związany z organizowanymi przez cały okres trwania projektu 23 dniami otwartymi infolinii w Urzędzie. Dla podniesienia atrakcyjności organizowanych spotkań i przyciągnięcia jak największej liczby beneficjentów, planuje się przygotowanie drobnego poczęstunku. Spodziewana liczba zainteresowanych uczestników to ok. 100 osób w każdym z dni.

Działanie 24: Zakup artykułów biurowych na potrzeby realizacji zadania infolinii - utrzymanie stanowisk infolinii do realizacji zadań związanych z udzielaniem konsultacji dotyczących spraw obywateli państw trzecich jest zadaniem realizowanym wyłącznie w ramach projektu, w związku z czym konieczne jest też zapewnienie podstawowych artykułów biurowych do jego realizacji - notesy, teczki, artykuły piśmiennicze, papier i tonery niezbędne do drukowania materiałów wspierających informację.


#FunduszeEuropejskie

 

 

 

 

 

 


 

{"register":{"columns":[]}}