Aktualny stan prac nad elektronizacją zamówień publicznych
06.10.2020
Szanowni Państwo,
Mając na uwadze duże zainteresowanie jakie budzi elektronizacja procesu zamówień publicznych, chcielibyśmy poinformować Państwa o bieżącym stanie prac nad Platformą e-Zamówienia:
- Prace nad Platformą przebiegają zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej UZP - https://www.gov.pl/web/uzp/platforma-e-zamowienia.
- Prace nad Platformą podzielono na 6 Etapów w ramach, których udostępnione będą poszczególne moduły i komponenty.
- W ramach Etapu I wykonano Projekt Techniczny (założenia rozwiązań architektonicznych) oraz wstępny projekt Portalu Dostępowego Platformy e-Zamówienia.
- Obecnie trwają odbiory Etapu II w ramach którego nastąpi implementacja Portalu Dostępowego Platformy, wdrożenie Modułu Tożsamości oraz Systemu Obsługi Zgłoszeń.
- Na 2 listopada zaplanowane jest wdrożenie modułu umożliwiającego rejestrację użytkowników. W tym samym momencie do dyspozycji użytkowników oddany zostanie komponent edukacyjny, który zawierać będzie interaktywne instrukcje ukazujące „krok po kroku” udostępnione funkcjonalności systemu, a także system służący do obsługi zgłoszeń.
- Do końca roku przewidziane do oddania są następujące elementy Platformy realizowane w ramach Etapu III.1:
- Formularze służące do elektronicznej komunikacji w procesie udzielania zamówień publicznych;
- Formularze ogłoszeń krajowych oraz formularz Planu postępowań, obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku;
- Moduł Ogłoszeń wraz z Biuletynem Zamówień Publicznych i Planem Postępowań.
- Do 31 marca przewidziane jest oddanie Etapu III.2, w ramach którego udostępniony zostanie Moduł składania ofert i wniosków.
Niezależnie od prowadzonych prac w ramach projektu e-Zamówienia, zostały podjęte dodatkowe działania mające na celu dostosowanie miniPortalu do obsługi wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia, dla których po 1 stycznia 2021 roku powstanie obowiązek zapewnienia komunikacji elektronicznej – tzw. miniPortal BIS.
Prowadzone prace w ramach miniPortalu BIS pozwolą na:
- zapewnienie ciągłości obsługi komunikacji elektronicznej, w tym składania ofert i wniosków w postaci elektronicznej (według wymagań wynikających z nowej ustawy PZP) aż do wdrożenia i uruchomienia tej funkcjonalności w ramach Platformy, co zaplanowane jest na I kwartał 2021 r. Prace obejmują również poprawki w systemie w tych obszarach, w których użytkownicy zgłaszali potrzebę zmian w miniPortalu.
- kontynuację postępowań wszczętych przed 1 stycznia 2021 r.
Projekt jest prowadzony we współpracy z Ministerstwem właściwym ds. cyfryzacji i Centralnym Ośrodkiem Informatyki.
O postępach prac będziemy informować na bieżąco.