W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Aktualny stan prac nad elektronizacją zamówień publicznych

06.10.2020

Szanowni Państwo,

Mając na uwadze duże zainteresowanie jakie budzi elektronizacja procesu zamówień publicznych, chcielibyśmy poinformować Państwa o bieżącym stanie prac nad Platformą e-Zamówienia:

  • Prace nad Platformą przebiegają zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej UZP - https://www.gov.pl/web/uzp/platforma-e-zamowienia.
  • Prace nad Platformą podzielono na 6 Etapów w ramach, których udostępnione będą poszczególne moduły i komponenty.
  • W ramach Etapu I wykonano Projekt Techniczny (założenia rozwiązań architektonicznych) oraz wstępny projekt Portalu Dostępowego Platformy e-Zamówienia.
  • Obecnie trwają odbiory Etapu II w ramach którego nastąpi implementacja Portalu Dostępowego Platformy, wdrożenie Modułu Tożsamości oraz Systemu Obsługi Zgłoszeń.
  • Na 2 listopada zaplanowane jest wdrożenie modułu umożliwiającego rejestrację użytkowników. W tym samym momencie do dyspozycji użytkowników oddany zostanie komponent edukacyjny, który zawierać będzie interaktywne instrukcje ukazujące „krok po kroku” udostępnione funkcjonalności systemu, a także system służący do obsługi zgłoszeń.
  • Do końca roku przewidziane do oddania są następujące elementy Platformy realizowane w ramach Etapu III.1:
    • Formularze służące do elektronicznej komunikacji w procesie udzielania zamówień publicznych;
    • Formularze ogłoszeń krajowych oraz formularz Planu postępowań, obowiązujące od 1 stycznia 2021 roku;
    • Moduł Ogłoszeń wraz z Biuletynem Zamówień Publicznych i Planem Postępowań.
  • Do 31 marca przewidziane jest oddanie Etapu III.2, w ramach którego udostępniony zostanie Moduł składania ofert i wniosków.

Niezależnie od prowadzonych prac w ramach projektu e-Zamówienia, zostały podjęte dodatkowe działania mające na celu dostosowanie miniPortalu do obsługi wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia, dla których po 1 stycznia 2021 roku powstanie obowiązek zapewnienia komunikacji elektronicznej – tzw. miniPortal BIS.

Prowadzone prace w ramach miniPortalu BIS pozwolą na:

  • zapewnienie ciągłości obsługi komunikacji elektronicznej, w tym składania ofert i wniosków w postaci elektronicznej (według wymagań wynikających z nowej ustawy PZP) aż do wdrożenia i uruchomienia tej funkcjonalności w ramach Platformy, co zaplanowane jest na I kwartał 2021 r. Prace obejmują również poprawki w systemie w tych obszarach, w których użytkownicy zgłaszali potrzebę zmian w miniPortalu.
  • kontynuację postępowań wszczętych przed 1 stycznia 2021 r.

Projekt jest prowadzony we współpracy z Ministerstwem właściwym ds. cyfryzacji i Centralnym Ośrodkiem Informatyki.

O postępach prac będziemy informować na bieżąco.

{"register":{"columns":[]}}