Departament Kontroli Zamówień Publicznych
Dyrektor: Zbigniew Wiecha
Zastępca Dyrektora: Katarzyna Tyc-Okońska
tel. (22) 458 77 65 - w sprawach postępowań niefinansowanych ze środków UE
tel. (22) 458 77 70 - w sprawach postępowań finansowanych ze środków UE
Departament Kontroli Zamówień Publicznych realizuje zadania wynikające z ustawowych uprawnień kontrolnych Prezesa w zakresie kontroli doraźnej i uprzedniej zamówień publicznych.
W skład Departamentu Kontroli Zamówień Publicznych wchodzą następujące jednostki wewnętrzne:
- Pierwszy Wydział Kontroli Doraźnej;
- Drugi Wydział Kontroli Doraźnej;
- Trzeci Wydział Kontroli Doraźnej;
- Pierwszy Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej;
- Drugi Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej;
- Trzeci Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej
Do zadań Departamentu, realizowanych przez Wydziały: Pierwszy Wydział Kontroli Doraźnej, Drugi Wydział Kontroli Doraźnej, Trzeci Wydział Kontroli Doraźnej, należą w szczególności:
- analiza wniosków wpływających do Prezesa Urzędu w sprawie wszczęcia kontroli postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie zamówień nie współfinansowanych ze środków UE i przygotowanie odpowiedzi na te wnioski;
- występowanie do zamawiających z żądaniem udostępniania dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz wyjaśnień w sprawach dotyczących kontroli;
- wnioskowanie o zasięgnięcie opinii biegłych w przypadku, gdy ocena stanu faktycznego sprawy lub dokonanie innych czynności kontrolnych wymaga wiadomości specjalnych;
- analiza i ocena zgodności postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z przepisami ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz przygotowanie projektów protokołów kontroli i informacji o wynikach kontroli;
- analiza zastrzeżeń do wyników kontroli oraz opracowywanie projektów stanowiska Prezesa Urzędu w tym zakresie;
- przygotowanie projektów zawiadomień rzecznika dyscypliny finansów publicznych o stwierdzonych przypadkach naruszeń dyscypliny finansów publicznych;
- prowadzenie okresowych analiz wyników kontroli.
Do zadań Departamentu, realizowanych przez Wydziały: Pierwszy Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej, Drugi Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej, Trzeci Wydział Kontroli Zamówień Współfinansowanych ze Środków Unii Europejskiej, należą w szczególności:
- analiza wniosków wpływających do Prezesa Urzędu w sprawie wszczęcia kontroli postępowań o udzielenie zamówienia publicznego współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej i przygotowanie odpowiedzi na te wnioski;
- występowanie do zamawiających z żądaniem udostępniania dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia oraz wyjaśnień w sprawach dotyczących kontroli lub postępowania wyjaśniającego;
- wnioskowanie o zasięgnięcie opinii biegłych w przypadku, gdy ocena stanu faktycznego sprawy lub dokonanie innych czynności wymaga wiadomości specjalnych oraz nadzór nad realizacją umów zawartych z biegłymi;
- analiza i ocena zgodności postępowań o udzielenie zamówienia publicznego z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz przygotowanie protokołów kontroli i informacji o wynikach kontroli;
- analiza zastrzeżeń do wyników kontroli zamówień oraz opracowywanie projektów stanowiska Prezesa Urzędu w tym zakresie;
- przygotowanie projektów zawiadomień rzecznika dyscypliny finansów publicznych o stwierdzonych przypadkach naruszeń dyscypliny finansów publicznych
- prowadzenie okresowych analiz wyników kontroli.
- Pierwsza publikacja:
- 19.07.2022 09:04 Michał Trybusz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Michał Trybusz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Kontroli Zamówień Publicznych | 3.0 | 29.12.2023 08:54 Michał Trybusz |
Departament Kontroli Zamówień Publicznych | 2.0 | 29.12.2023 08:52 Michał Trybusz |
Departament Kontroli Zamówień Publicznych | 1.0 | 19.07.2022 09:04 Michał Trybusz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP