Inne naruszenia ustawy Pzp
- „Zamówienie pn.: „Dostawa 50 sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej wraz z niezbędnym wyposażeniem dla MPK Sp. z o.o. we Wrocławiu” - naruszenie art. 8 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 8 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Uchwała KIO z dnia 30 października 2018 r. (sygn. akt KIO/KU 39/18).”
- Informacja o wyniku kontroli doraźnej z dnia 25 sierpnia 2014 r. postępowania pn.: „Zagospodarowanie centrum wsi Nowy Lubiel”Link otwiera się w nowej karcie, prowadzonego przez Gminę Rząśnik, w którym stwierdzono naruszenie art. 26 ust. 3, art. 87 ust. 2 pkt 3 oraz art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 29 września 2014 r. (sygn. akt KIO/KD 85/14)Link otwiera się w nowej karcie.
- Informacja o wyniku kontroli doraźnej następczej z dnia 26 września 2014 r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa nowych świetlic wiejskich na terenie gminy Działoszyce”Link otwiera się w nowej karcie, przeprowadzonego przez Gminę Działoszyce w trybie przetargu nieograniczonego, w której stwierdzono nw.naruszenia: art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp; art. 26 ust. 3 ustawy Pzp; art. 41 pkt 15 oraz art. 11 ust. 6 ustawy Pzp w zw. z treścią rozporządzenia w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w BZP; art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7 ustawy Pzp; art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów; art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 listopada 2014 r. KIO/KD 98/14Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na „Budowę boiska treningowego o sztucznej murawie w Chylicach Gmina Jaktorów”Link otwiera się w nowej karcie, w którym stwierdzono naruszenie art. 93 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 13 stycznia 2015 rLink otwiera się w nowej karcie.
- Zamówienie na „Wykonanie Studium przedinwestycyjnego w zakresie budowy obiektu uzdrowiskowo-rekreacyjnego w ramach tworzonego centrum uzdrowiskowego na Obszarze Ochrony Uzdrowiskowej Skierniewice-Maków”Link otwiera się w nowej karcie– naruszenie art. 91 ust. 3 w związku z art. 5 ust. 1 ustawy Pzp; art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13) ustawy Pzp; art. 26 ust. 3 ustawy Pzp; art. 91 ust. 3 w związku z art. 26 ust. 2b i art. 2 pkt 5 ustawy Pzp; art. 92 ust. 2 ustawy Pzp; art. 32 ust. 1 i 2 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 6/15 z dnia 16 lutego 2015 r.Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na „Zaprojektowanie, wykonanie i rozbudowę modułów wyborów do Parlamentu Europejskiego, wraz z administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak: ZP-3710-7/14) -Link otwiera się w nowej karcie naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43 ust. 2, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), art. 25 ust. 1 oraz art. 36 ust. 1 pkt 5 i 6, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7, jak również art. 17 ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie na „Zaprojektowanie i wykonanie modułów do wyborów uzupełniających do Senatu RP wraz z administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak: ZP-3710-14/14)Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43 ust. 2, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), art. 25 ust. 1 oraz art. 36 ust. 1 pkt 5 i 6, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie na „Zaprojektowanie i wykonanie modułów do wyborów samorządowych 2014 r. wraz administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak: ZP-3710-16/14) Link otwiera się w nowej karcie- naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43 ust. 2, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7 oraz art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231). Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie na "Kompleksową usługę utrzymania w czystości kolejowych wagonów osobowych i lokomotyw kursujących w pociągach PKP Intercity" Link otwiera się w nowej karcie- zadanie A, C, F, G,I, J, K - naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 6 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 91 ust. 2w zw. z art. 2 pkt 1 ustawy Pzp, art. 17 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 95 ust. 2 w zw.z art. 8 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KO 13/15 z dnia12 marca 2015 r.Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na „Wykonanie robót budowlanych na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki w ramach zadania: Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II odcinek Zabrze – Katowice – Kraków” (POIiŚ 7.1-11.1)”Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 16 w zw. z art. 143d ust. 1 pkt 7 lit. d ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KU 31/15.Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na „Odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Golub – Dobrzyń”Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 93 ust. 1 pkt 1, art. 26 ust. 3, art. 26 ust. 4, art. 25 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 4 oraz § 1 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 23 ust. 3, art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 25 ust. 1, art. 36 ust. 1 pkt 5 i 6 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, § 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 38 ust. 2, art. 92 ust. 1 pkt 4, art. 85 ust. 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 33/15Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na „Wykonanie interwencyjnych badań archeologicznych w obszarze realizacji inwestycji pn. Budowa sieci wodociągowych na trasach Wolin-Płocin, Ładzin-Rabiąż, Rabież-Kolonia Domysłów, Wolin-Darzowice-Unin w Gminie Wolin - Link otwiera się w nowej karcienaruszenie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, art. 9 i 10 ustawy Pzp, art. 68 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 39/15 Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie „Rekultywacja dolnośląskich składowisk odpadów komunalnych”Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 29 ust. 1 i 2, art. 51 ust. 2 i art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 44/15. Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie pn. „Dostawa wideoendoskopów dla Wydziału Zwalczania Przestępczości w Izbie Celnej w Białej Podlaskiej””Link otwiera się w nowej karcie, naruszenie art. 91 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp.
Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 46/15.Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na Zaprojektowanie technologii wraz z dostawą i montażem linii technologicznej do segregacji odpadów dla instalacji związanej z odzyskiem odpadów w Hryniewiczach k/BiałegostokuLink otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 170 ust. 1 w związku z art. 169 ust. 1 i art. 38 ust. 4b ustawy Pzp oraz §1 ust. 1 pkt 10 rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231). Uchwała KIO KIO/KD 28/15Link otwiera się w nowej karcie.
- Zamówienie na „budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w miejscowości Sucha Wieś, Jaśki i Dowspuda”Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. 87 ust. 1 zdanie 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 96 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 2 ust. 1 pkt 3 i 13 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2010 r. w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, art. 87 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 87 ust. 1 w zw. z art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Zamówienie na „Odtwarzanie śródleśnych oczek wodnych na terenie Nadleśnictwa Lipka”Link otwiera się w nowej karcie - naruszenie art. art. 90 ust. 1, art. 91 ust. 2a, art. 26 ust. 3 i 4, art. 36 ust. 1 pkt 6, art. 38 ust. 4a pkt 2, art. 26 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 1 pkt 7 i ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231).
- Zamówienie dot. umowy najmu z dnia 7 sierpnia 2013 r., mającej za przedmiot Budowę budynku biurowo-usługowego przy ul. Wieniawskiej w Lublinie –Link otwiera się w nowej karcie naruszenie art. 7 ust. 1 i 3 w zw. z art. 40 ust. 1 i 3 ustawy, w tym w zw. z art. 48 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 57/15 z dnia 30 października 2015 rokuLink otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie na Usługę wsparcia eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego Zakładu Ubezpieczeń SpołecznychLink otwiera się w nowej karcie – naruszenie art. 22 ust. 4 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 48 ust. 2 pkt 6 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 58/15 z dnia 9 listopada 2015 roku.Link otwiera się w nowej karcie
- Zamówienie „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, polegających na montażu kompletnych instalacji solarnych w ramach projektu: Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii szansą na poprawę jakości środowiska naturalnego w Gminie Chełm” – naruszenie art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 7 ust. 3, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret 1 – 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD/7/17.
- Zamówienie pn.: „Budowa systemu przydomowych oczyszczalni ścieków w gospodarstwach indywidualnych w miejscowościach na terenie gminy Hanna” – naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2, art. 91 ust. 2a, art. 25 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 11 ust. 6, art. 24 ust. 2 pkt 4 oraz art. 2 pkt 11 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie na „Modernizację miejskiego systemu ciepłowniczego w Elblągu” – naruszenie:art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 3 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 68/15 z dnia 29 grudnia 2015 r.
- Zamówienie na „Wyłonienie Menadżera Funduszu Funduszy w celu realizacji wspólnych inwestycji w ramach przedsięwzięcia BRIdge VC.” - naruszenie art. 91 ust. 3 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 13, art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 38 ust. 6 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 10 ustawy Pzp, § 1 ust. 1 ww. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w zw. z art. 25 ust. 2 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 13 w zw. z art. 91 ust. 4 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 8 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KU 65/15.
- Zamówienie na: „sukcesywne dostawy leków i witamin”, udzielone przez Zachodnią Instytucję Gospodarki Budżetowej „PIAST”, w której stwierdzono naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 87 ust. 1, art. 93 ust. 1 pkt 1, art. 29 ust. 2 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 92 ust. 1 pkt 4 oraz art. 26 ust. 2b ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Zamówienie pn.: „Gmina promująca rozwój i przedsiębiorczość. Stworzenie i realizacja budowy marki Gminy Parczew jako miejsca przyjaznego inwestycjom” – naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2, art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 10/16
- Zamówienie na: „Świadczenie usługi prawniczej polegającej na zastępstwie procesowym w postępowaniach o zwrot podatku od towarów i usług od zrealizowanych inwestycji w zakresie wykonania kanalizacji sanitarnej w Zbuczynie”, udzielone przez Gminę Zbuczyn, w którym stwierdzono naruszenie art. 5 ust. 1b, art. 17 ust. 2, art. 32 ust. 1, art. 35 ust. 1, art. 95 ust. 1, art. 95 ust. 2 oraz art. 96 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Uchwała KIO z dnia 6 lutego 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 11/16.
- Zamówienie na: „Leasing operacyjny urządzeń aktywnych do sieci komputerowej, systemu CCTV, systemu nagłośnienia trybun, ściany LCD, nośników LCD, wielkoformatowych ekranów LED oraz urządzeń reżyserki dla Stadionu Miejskiego we Wrocławiu”, udzielone przez Wrocław 2012 sp. z o.o., w którym stwierdzono naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 2 lutego 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 7/16.
- Zamówienie pn.: „Inżynier kontraktu” dla Projektu pn.: „Budowa systemu podczyszczania selektywnie zebranych odpadów na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej” – naruszenia: art. 43 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp w zw. z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3) rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 46 ust. 1a ustawy Pzp.Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 16/16 z dnia 24 lutego 2016 r.
- Zamówienie pn.: „Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia DN 300 MOP 5,5 MPa Legnica – Polkowice – Żary wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi na terenie województwa dolnośląskiego i lubuskiego na odcinku Polkowice – Żary – podetap Polkowice – Gaworzyce województwo dolnośląskie”, w którym stwierdzono naruszenie art. 36 ust. 1 pkt 6 w zw. z art. 26 ust. 2b oraz w zw. z art. 9 ust. 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych i sprzętu multimedialnego w ramach Projektu pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III w Gminie Teresin”, naruszenie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp
- Zamówienie pn. „Doposażenie szkół w sprzęt komputerowy i pomoce dydaktyczne” – naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 7 ust. 1 w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 92 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej przesyłowej na terenie gminy Sobków”, naruszenie ustawy Pzp: art. 91 ust. 2a, art. 90 ust. 3, art. 90 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 36 ust. 1 pkt 8 w zw. z art. 46 ust. 4a oraz art. 24 ust. 2 pkt 2.
- Zamówienie na: „Świadczenie usług zastępstwa procesowego oraz doradztwa prawnego w postępowaniach podatkowych oraz sądowoadministracyjnych dotyczących rozliczania podatku od towarów i usług”, udzielone przez Gminę Trzemeszno, w którym stwierdzono naruszenie art. 5 ust. 1b, art. 32 ust. 1, 34 ust. 3 pkt 2 lit. b oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 12 lipca 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 44/16.
- Zamówienie na: „odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie administracyjnym Miasta Brańsk”, udzielone przez Miasto Brańsk, w którym stwierdzono naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 2, art. 35 ust. 1, art. 92 ust. 1 pkt 1, art. 26 ust. 2b, art. 96 ust. 1 i 5 ustawy Pzp w zw. § 4 rozporządzenia w sprawie protokołu, art. 36 ust. 1 pkt 6, art. 7 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 86 ust. 3, art. 8 ust. 1, art. 96 ust. 1 i 5 ustawy Pzp w związku z § 3 pkt 1 lit. a rozporządzenia w sprawie protokołu. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Zamówienie pn.: „Budowa sieci wodociągowej SUW Korfantów Puszyna” – naruszenie art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3, art. 89 ust. 1 pkt 2, art. 90 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret drugi i trzeci rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7 oraz art. 11 ust. 6 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w BZP. Uchwała KIO z dnia 7 września 2016 r. KIO/KD 54/16.
- Zamówienie „Wzmocnienie systemu ochrony przeciwpożarowej obszaru leśnego – remont połączony z modernizacją dojazdu pożarowego nr 4.” - naruszenie art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, art. 24 ust. 2 pkt 2, art. 36 ust. 1 pkt 16 w zw. z art. 143d ust. 1 pkt 7 lit. c i d) ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp 4 ust. rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała KIO KIO/KD 62/16.
- Zamówienie pn. „Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Łąkta Górna i Żegocina”– naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 4 oraz art. 90 ust. 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn.: Kontrakt Z-2/W „Likwidacja osiedlowej oczyszczalni ścieków wraz z budową tłoczni ścieków, kanału tłocznego i wodociągu do OM Czerniewice” - naruszenie art. 36a ust. 1 i 2, 90 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KU 67/16.
- Zamówienie pm.: Budowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 214 na odcinku Łeba – Białogarda wraz z budową obwodnicy w m. Wicko ”, udzielone przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku – naruszenie: art. 91 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 36 ust. 1 pkt 10 w zw. z art. 82 ust. 2 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn.: Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego” – naruszenie art. 91 ust. 2a ustawy Pzp oraz art. 11 ust. 6 ustawy Pzp w zw. z treścią rozporządzenia w sprawie wzorów ogłoszeń.
- Zamówienie pn.: „Śladami Domanickich bzów budowa chodnika” – naruszenie art. 90 ust. 3 oraz art. 22 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 69/16.
- Zamówienie pn. „Budowa obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej w ciągu drogi krajowej nr 73”,naruszenie art. 8 ust. 3 ustawy Pzp w zw. z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
- Zamówienie pn. Pełnienie usługi Inżyniera Kontraktu dla Projektu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie Miasta Sulejówek – naruszenie: art. 91 ust. 2a, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 26 ust. 3, art. 90 ust. 1, art. 40 ust. 6 pkt 2, art. 42 ust. 1 ustawy Pzp, § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie dokumentów: § 1 ust. 1 pkt 11, § 1 ust. 1 pkt 7, § 1 ust. 1 pkt 8, § 1 ust. 1 pkt 11, § 3 ust. 4. Uchwała KIO/KD 70/16.
- Zamówienie pn.: „Zakup infrastruktury sprzętowej - serwery kasetowe, serwery plików, przełączniki sieciowe, szafa serwerowa z wyposażeniem - (ZADANIE I) oraz laptopów (ZADANIE II) na potrzeby realizacji projektu wdrożenia Zintegrowanego Systemu Informatycznego do Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w ramach projektu Od administrowania do efektywnego zarządzania Szkołą Główną Handlową w Warszawie - połączenie wiedzy i nowoczesnych technologii informatycznych (nr POKL.04.01.01-00-129) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego” - naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 26 ust. 3, art. 89 ust. 1 pkt 2), art. 85 ust. 2 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 71/16.
- Zamówienie pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Wielmoża – część II – etap 1” – naruszenie: art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 2, art. 90 ust. 1, art. 90 ust. 3 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a tiret pierwszy ww. rozporządzenia, §4 ust. 3 ww. rozporządzenia. Uchwała KIO/KD 72/16.
- Zamówienie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łubno – gm. Wiskitki, etap II, cz. 3” - naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 41 pkt 7, art. 22 ust. 3, art. 46 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3, art. 26 ust. 4 , art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 32 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1692). Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 74/16 z dnia 30.12.2016 r.
- Zamówienie na „Przebudowę magazynu Obrony Cywilnej na pomieszczenia archiwum zakładowego Urzędu Gminy” - naruszenie art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7) i art. 36 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń do wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie pn. „Dostawa samochodów zaopatrzeniowych z żurawiem – 35 szt.” - naruszenie art. 7 ust. 1 w zw. z art. 91 ust. 1 i art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 w zw. z art. 7 ust. 1 w zw. z art. 91 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 75/16 z dnia 29.12.2016 r
- Zamówienie na: „Świadczenie usług doradztwa prawnego polegającego na zastępstwie procesowym oraz doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaconego podatku od towarów i usług w obszarze optymalizacji podatkowej związanej z rozliczaniem VAT przez Zamawiającego”, udzielone przez Gminę Żary, w którym stwierdzono naruszenie art. 5 ust. 1b, art. 32 ust. 1, 35 ust. 1, art. 17 ust. 2, art. 68 ust. 1 i ust. 2, art. 95 ust. 1 oraz art. 96 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 3 stycznia 2017 r., sygn. akt: KIO/KD 78/16.
- Zamówienie pn. „Budowa gazociągu wysokiego ciśnienia DN1000 MOP 8,4MPa na odcinku od ZZU Czeszów do węzła Kiełczów w ramach budowy gazociągu granica RP (Lasów) – Taczalin – Radakowice – Gałów – Wierzchowice wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi”, naruszenie art. 32 ust. 1 i art. 35 ust. 3 ustawy Pzp.
- Zamówienia obejmujące odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Suchy Las (umowa z dnia 23 grudnia 2014 r. oraz umowa z dnia 23 grudnia 2015 r.) udzielone bez stosowania ustawy Pzp, przez Gminę Suchy Las, gdzie stwierdzono naruszenie art. 7 ust. 3 w związku z art. 3 ust. 1 pkt 1, art. 4 pkt 8, art. 10 ust. 1, art. 40 ust. 1 oraz art. 48 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 6 d ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Uchwała KIO z dnia 7 listopada 2016 r., sygn. akt: KIO/KD 68/16.
- Zamówienie na „Kompleksową informatyzację Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Rzeszowie w ramach PSIM – rozszerzenie” – naruszenie art. 91 ust. 2 ustawy Pzp; art. 26 ust. 3 ustawy; § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231); art. 25 ust. 1 ustawy; art. 36 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 46 ust. 4a ustawy; naruszenie przepisów rozporządzenia w sprawie protokołu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Zamówienie na: „Świadczenie usługi zastępstwa procesowego w postępowaniach o zwrot podatku od towarów i usług za okresy przeszłe oraz bieżące do 31 grudnia 2015 r.”, udzielone przez Gminę Dobra, w którym stwierdzono naruszenie art. 5 ust. 1b oraz art. 17 ust. 2 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn.: „Modernizacja miejskiego systemu ciepłowniczego w Elblągu” - 2/ZP/EPEC/2014” – naruszenia: art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, § 1 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej: KIO/KD 9/17.
- Zamówienie „Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, polegających na montażu kompletnych instalacji solarnych w ramach projektu: Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii szansą na poprawę jakości środowiska naturalnego w Gminie Chełm” – naruszenie art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 7 ust. 3, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret 1 – 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów oraz art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD/7/17.
- Zamówienie pn. Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie konferencji wraz z zadaniami towarzyszącymi dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego w ramach projektu Systemowe wsparcie procesów zarządzania w JST współfinansowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki -naruszenie art. 17 ust. 1, art. 17 ust. 2, art. 29 ust. 1 , art. 29 ust. 2, art. 36a, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 90 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów z dnia 19 lutego 2013 r. Uchwała KIO z dnia 18 maja 2017 r. KIO/KD 18/17.
- Zamówienie na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Połajewo” – naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 1 i 2 w zw. z art. 2 pkt 1 ustawy Pzp oraz w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. poz. 915) oraz art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, jak również art. 92 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp.