Naruszenia dotyczące opisu warunków udziału w postępowaniu
- Zamówienie pn.: „Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Trzcianne” – naruszenie art. 24 ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 45 ust. 3 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 3 pkt 1 ppkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 pkt 1 ppkt 10 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, art. 41 pkt 7a) ustawy Pzp w zw. z § 1 pkt 1 ppkt 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane oraz art. 38 ust. 4a pkt 1 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w związku z § 4 pkt 1 ppkt 1 a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane,art. 22 ust. 4 ustawy Pz. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 8/19 z dnia 1 lutego 2019 roku
- Informacja o wyniku kontroli uprzedniej z dnia 1.08.2014 r. prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Wykonanie robót objętych Kontraktem nr K5: Przebudowa budynku administracyjnego wraz z wykonaniem instalacji klimatyzacji na terenie Oczyszczalni cieków „Hajdów” w Lublinie w ramach Projektu pn.: „Rozbudowa i modernizacja systemu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Lublinie – Etap II” planowanego do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej – Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 – 2013, w której stwierdzono naruszenie art. 22 ust. 4 ustawy Pzp w związku z art. 7 ust. 1, art. 23 ust. 3 oraz art. 26 ust. 2 b ustawy Pzp oraz art. 22 ust. 4 ustawy Pzp.Zamawiający wniósł zastrzeżenia do wyniku kontroli uprzedniej, które nie zostały uwzględnione przez Prezesa Urzędu. Uchwała KIO z dnia 5 września 2014 r. (sygn. akt KIO/KU 74/14) uwzględniła natomiast zastrzeżenia zamawiającego.
- Informacja o wyniku kontroli doraźnej z dnia 18 sierpnia 2014 r. postępowania pn.: „Remont boiska w Spóroku oraz budowa trybun na stadionie Unii Kolonowskie”, prowadzonego przez Gminę Kolonowskie, w którym stwierdzono nw. naruszenia ustawy Pzp, tj.: art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust. 1 pkt 7 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie dokumentów, art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 79/14 z dnia 18 września 2014 r.
- Informacja z dnia 10 września 2014 r. o wyniku kontroli uprzedniej postępowania pn.: „Przebudowa budynku dworca kolejowego Szczecin Główny wraz z infrastrukturą torowo-peronową”, przeprowadzonego przez Polskie Koleje Państwowe S.A., w której stwierdzono naruszenia następujących przepisów ustawy Pzp: art. 26 ust. 3; art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1; art. 45 ust. 4. Zamawiający wniósł do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zastrzeżenia od wyniku kontroli uprzedniej w zakresie naruszenia nr 2, które nie zostały uwzględnione przez Krajową Izbę Odwoławczą. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KU 93/14 z dnia 8 października 2014 r.
- Informacja o wyniku kontroli doraźnej następczej z dnia 26 września 2014 r. postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Budowa nowych świetlic wiejskich na terenie gminy Działoszyce”, przeprowadzonego przez Gminę Działoszyce w trybie przetargu nieograniczonego, w której stwierdzono nw.naruszenia: art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp; art. 26 ust. 3 ustawy Pzp; art. 41 pkt 15 oraz art. 11 ust. 6 ustawy Pzp w zw. z treścią rozporządzenia w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w BZP; art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7 ustawy Pzp; art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów; art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający wniósł zastrzeżenia do wyniku kontroli doraźnej następczej, które nie zostały uwzględnione przez Prezesa Urzędu, ani przez KIO. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 12 listopada 2014 r. KIO/KD 98/14
- Zamówienie na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Pleśna w ilości 69 sztuk – Realizowana w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w zakresie gospodarki wodno ściekowej”, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 1 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 2 stycznia 2015 r.
- Zamówienie na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Ciężkowice w miejscowościach: Ciężkowice, Bogoniowice, Bruśnik, Falkowa, Jastrzębia, Kąśna Dolna, Kąśna Górna, Kipszna, Ostrusza, Pławna, Siekierczyna, Tursko, Zborowice”, w którym stwierdzono naruszenie art. 29 ust. 1 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 5 stycznia 2015 r.
- Zamówienie pn.: „Zagospodarowanie terenu poprzez urządzenie placu sportowo-rekreacyjnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, położonych w Konecku, gmina Koneck – I etap” – naruszenie art. 25 ust. 1, art. 26 ust. 3 i art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 3 marca 2015 r. (sygn. akt KIO/KD 11/15).
- Zamówienie na „Zaprojektowanie, wykonanie i rozbudowę modułów wyborów do Parlamentu Europejskiego, wraz z administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak: ZP-3710-7/14) - naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43 ust. 2, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 26 ust. 3,art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrówz dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), art. 25 ust. 1 oraz art. 36 ust. 1 pkt 5 i 6, art. 25 ust. 1 w zw.z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7, jak również art. 17 ust. 2 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie na „Zaprojektowanie i wykonanie modułów do wyborów uzupełniających do Senatu RP wraz z administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak:ZP-3710-14/14) – naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43ust. 2, art. 7 ust. 1 w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), art. 25 ust. 1 oraz art. 36 ust. 1 pkt 5 i 6, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7 ustawy Pzp. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie na „Zaprojektowanie i wykonanie modułów do wyborów samorządowych 2014 r. wraz administrowaniem i utrzymaniem” (postępowanie znak: ZP-3710-16/14) – naruszenie art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp, art. 40 ust. 3 i art. 43 ust. 2, art. 7 ust. 1w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 13 oraz art. 91 ust. 1, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7 oraz art. 7 ust. 1 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231). Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli doraźnej.
- Zamówienie pn. „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bystrzyca, Zakrzówek Wieś, Sulów (aglomeracja Bystrzyca)” – naruszenie art. 144 ust. 1, art. 22 ust. 4, art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7, art. 11 ust. 6 w zw. z przepisami Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 12, poz. 69, obowiązującego w momencie wszczęcia postępowania), art. 38 ust. 4a pkt 1, 26 ust. 3, art. 26 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 24/15.
- Zamówienie pn. .: „Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla pracowników PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zatrudnionych w Centrum Realizacji Inwestycji oraz Centrali Spółki z zakresu zagadnień inwestycyjnych, zagadnień „miękkich” oraz zakresu zarządzania przez cele – część A”- naruszenie art. 22 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO KIO/KD 23/15
- Zamówienie na Usługę wsparcia eksploatacji i utrzymania Kompleksowego Systemu Informatycznego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – naruszenie art. 22 ust. 4 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 48 ust. 2 pkt 6 ustawy Pzp i art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD 58/15 z dnia 9 listopada 2015 roku.
- Zamówienie pn.: „Budowa systemu przydomowych oczyszczalni ścieków w gospodarstwach indywidualnych w miejscowościach na terenie gminy Hanna” – naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2, art. 91 ust. 2a, art. 25 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 11 ust. 6, art. 24 ust. 2 pkt 4 oraz art. 2 pkt 11 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie na „Wytworzenie Studium Wykonalności i Koncepcji budowy, wdrożenia, utrzymania i rozwoju Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego” – naruszenie art. 29 ust. 1, art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 91 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 oraz art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów. Uchwała KIO/KD 66/15 z dnia 18 grudnia 2015 r.
- Zamówienie na „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Rawiczu” - naruszenie art. 89 ust 1 pkt 2, art. 25 ust. 1, art. 22 ust. 4 w związku z art. 7 ust. 1, art. 22 ust. 3 w związku z art. 7 ust. 1, art. 85 ust. 1 pkt 1, art. 40 ust. 2 ustawy Pzp, oraz §3 ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. Ustawy Pzp z 2013 r. poz. 231). Uchwała KIO/KD 71/15.
- Zamówienie pn.: „Inżynier kontraktu” dla Projektu pn.: „Budowa systemu podczyszczania selektywnie zebranych odpadów na terenie Aglomeracji Jeleniogórskiej” – naruszenia: art. 43 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 36 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp w zw. z art. 29 ust. 4 pkt 4 ustawy Pzp, art. 45 ust. 4 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3) rozporządzenia w sprawie dokumentów, art. 46 ust. 1a ustawy Pzp.Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 16/16 z dnia 24 lutego 2016 r.
- Zamówienie pn. „Dostawa autobusów niskopodłogowych dla potrzeb Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku – Białej” – naruszenie art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pp oraz naruszenie § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów z dnia 19.02.2013 r. Uchwała KIO/KU 51/16 z dnia 10 sierpnia 2016 r.
- Zamówienie pn.: „Przebudowa drogi leśnej pożarowej o długości 1.928 km w Leśnictwie Orle” – naruszenie art. 22 ust. 4, art. 24 ust. 2 pkt 4, art. 26 ust. 4 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 ustawy Pzp w związku z rozporządzeniem w sprawie rodzajów dokumentów.
- Zamówienie na: „odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach zamieszkałych na terenie administracyjnym Miasta Brańsk”, udzielone przez Miasto Brańsk, w którym stwierdzono naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 2, art. 35 ust. 1, art. 92 ust. 1 pkt 1, art. 26 ust. 2b, art. 96 ust. 1 i 5 ustawy Pzp w zw. § 4 rozporządzenia w sprawie protokołu, art. 36 ust. 1 pkt 6, art. 7 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 86 ust. 3, art. 8 ust. 1, art. 96 ust. 1 i 5 ustawy Pzp w związku z § 3 pkt 1 lit. a rozporządzenia w sprawie protokołu. Zamawiający nie wniósł zastrzeżeń od wyniku kontroli.
- Zamówienie pn. „Przebudowa sali kinowej oraz przynależnych jej pomieszczeń” - naruszenie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1; art. 26 ust. 3; art. 22 ust. 4; art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 52/16.
- Zamówienie pn.: „Dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego wyposażenia specjalistycznego – aparatury naukowo badawczej dla laboratorium Kreatywności Akademickiej „Centrum Medyczne” w obiekcie Parku Naukowo – Technologicznego Polska Wschód w Suwałkach Sp. z o.o.”, - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust.1 ustawy Pzp, naruszenie art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust.1 ustawy Pzp oraz § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231). Uchwała KIO z dnia 5 września 2016 r. KIO/KD 55/16.
- Zamówienie pn. „Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Łąkta Górna” – naruszenie: art. 91 ust. 2a ustawy Pzp; art. 22 ust. 4 ustawy Pzp; art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. a) tiret trzecie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r., poz. 231)
- Zamówienie pn. „Rozbudowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w miejscowości Łąkta Górna i Żegocina”– naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 4 oraz art. 90 ust. 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie na „Rozbudowa Budynku Przedszkola Publicznego w Raciążku” , udzielone przez Gminę Uście Gorlickie – naruszenie: art. 91 ust. 2a, art. 46 ust. 1, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. Pkt 1 lit a) tiret trzeci rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), art. 25ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 1 ust 7 pkt 7 i 8 rozporządzenia w sprawie dokumentów.
- Zamówienie pn.: „Rozbudowa ul. Międzyrzeckiej w Bielsku-Białej w ramach zadania inwestycyjnego Rozbudowa odcinka drogi wojewódzkiej nr 942 w Bielsku-Białej” – naruszenie art. 22 ust. 4 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 ustawy Pzp w związku z art. 23 ust. 3 i art. 26 ust. 2b ustawy Pzp oraz art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KU 65/16.
- Zamówienie pn.: „Śladami Domanickich bzów budowa chodnika” – naruszenie art. 90 ust. 3 oraz art. 22 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 69/16.
- Zamówienie pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Łubno – gm. Wiskitki, etap II, cz. 3” - naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 41 pkt 7, art. 22 ust. 3, art. 46 ust. 1, art. 26 ust. 3, art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3, art. 26 ust. 4 , art. 24 ust. 2 pkt 4 w zw. z art. 7 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 32 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z przepisami rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2013 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 1692). Uchwała Krajowej Izby Odwoławczej KIO/KD 74/16 z dnia 30.12.2016 r.
- Zamówienie na „Przebudowę magazynu Obrony Cywilnej na pomieszczenia archiwum zakładowego Urzędu Gminy” - naruszenie art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 w zw. z art. 22 ust. 3 oraz art. 41 pkt 7) i art. 36 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 26 ust. 3 ustawy Pzp oraz art. 87 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp.
- Zamówienie pn.: „Dostawa ambulansu z wyposażeniem dla potrzeb Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu, w którym zamontowany zostanie defibrylator z możliwością wykonywania teletransmisyjnego EKG (3 pojazdy)” - naruszenie art. 29 ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp, art. 7 ust. 1 ustawy Pzp w zw. z § 4 ust. 1 pkt 1 lit. b) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), § 4 ust. 3, § 3 ust. 3 rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów z 2013 r. Uchwała KIO (sygn. akt KIO/KD 73/16).
- Zamówienie na „Zakup wozu strażackiego wraz z wyposażeniem dla Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Błotno, Gmina Nowogard” - naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 3, art. 41 pkt 7 oraz art. 11 ust. 6 ustawy Pzp.
- Zamówienie „Obsługa organizacyjno-prawna Projektu Meteo-Risk” – naruszenie 22 ust. 4 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz § 4 ust. 3 rozporządzenia w sprawie dokumentów. Uchwała KIO/KD/12/17.
- Zamówienie na: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Turek, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne w latach 2016-2017”, udzielone przez Gminę Miejską Turek, w którym stwierdzono naruszenie art. 91 ust. 2a, art. 22 ust. 3 i 4 oraz art. 25 ust. 1 ustawy Pzp. Uchwała KIO z dnia 12 kwietnia 2017 r., sygn. akt: KIO/KD 10/17
- Zamówienie pn. „Dostawa aparatów słuchowych i systemów wspomagających słyszenie wg 3 pakietów” – naruszenie art. 17 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz art. 22 ust. 4 ustawy Pzp. Uchwała KIO/KD/62/17
- Zamówienie na „Usługi serwisowe pojazdów” udzielone przez Szpital Specjalistyczny w Kościerzynie Sp. z o.o. – aruszenie art. 7 ust. 1 oraz art. 22 ust. 4 w zw. z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp.