Kampania promującą język polski w UK „Polish 101”
10.03.2024
W pierwszym kwartale 2024 Ambasada RP w Londynie przeprowadziła w mediach społecznościowych autorską kampanię promującą korzyści wynikające ze znajomości języka polskiego oraz możliwości nauki języka polskiego. Kampania była skierowana do Brytyjczyków oraz Polaków mieszkających na Wyspach Brytyjskich.
Kampania promująca język polski trwała sześć tygodni i składała się z 36 wpisów w mediach społecznościowych ambasady w trzech formatach: infografik, filmów oraz klipów.
Infografiki służyły upowszechnianiu słownictwa oraz łatwych wyrażeń, z których obserwatorzy mogliby skorzystać w życiu codziennym; każdy wpis zawierał również fonetyczny zapis proponowanych zwrotów. Filmy nagrane na potrzeby kampanii przedstawiały ludzi różnych profesji i wpływ języka polskiego na rozwój ich kariery. Dodatkowo przygotowano dłuższe materiały wideo z rozmów z tłumaczami z języka polskiego na angielski: Anną Zaranko, Antonią Lloyd-Jones oraz Konradem Zielińskim. Krótsze filmy w przystępny sposób opowiadały o ważnej roli języka polskiego w relacjach międzyludzkich, w środowisku pracy oraz w rozwoju osobistym.
Kampania cieszyła się dużą popularnością wśród społeczności online, osiągając łącznie 400 000 wyświetleń oraz 3 400 interakcji. Film otwierający kampanię wyświetliło ponad 320 000 użytkowników portalu Facebook.
Ambasada aktywnie popularyzuje nauczanie języka polskiego w Zjednoczonym Królestwie, współpracując m.in. z brytyjskim rządem, partnerami lokalnymi oraz Polonią. Jednym z flagowych projektów ambasady są „Polish After-School Clubs” - zajęcia popularyzujące piękno języka polskiego oraz bogactwo polskiej kultury i historii.
Jeśli są Państwo zainteresowani „Polish After-School Clubs”, polecamy zapoznać się z informacjami dostępnymi tutaj.