W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Poziomy zdawania egzaminów

Egzaminy GCSE z języka polskiego można zdawać na jednym z dwóch poziomów – podstawowym (ang. foundation tier) oraz rozszerzonym (ang. higher tier). Różnią się one stopniem trudności oraz sposobem oceniania (zob. 4.1.2). Osoba zdająca musi zdawać wszystkie cztery komponenty egzaminów z języka polskiego na tym samym poziomie, tj. wszystkie na poziomie podstawowym lub wszystkie na poziomie rozszerzonym.

Podczas zapisu dziecka na egzamin ośrodek egzaminacyjny oprócz podstawowych danych osobowych służących do procesów weryfikacyjnych może zapytać również o:

  • typ egzaminu – GCSE,
  • nazwę komisji egzaminacyjnej – AQA,
  • numer podstawy programowej – 8688,
  • numer podstawy programowej dla poziomu podstawowego – 8688/F,
  • numer podstawy programowej dla poziomu rozszerzonego – 8688/H,
  • numer identyfikacyjny UCI.

Centrum egzaminacyjne nadaje wszystkim osobom zdającym egzaminy na poziomie GCSE numer UCI (ang. Unique Candidate Identifier), czyli indywidualny numer identyfikacyjny. Numer UCI pomaga komisjom egzaminacyjnym oraz instytucjom edukacyjnym dokładnie identyfikować i śledzić osoby zdające egzaminy na ich drodze egzaminacyjnej. Numer UCI zapewnia, że wyniki, prace zaliczeniowe oraz inne zapisy ocen są prawidłowo przypisane do odpowiednich osób i pomaga utrzymać integralność oraz bezpieczeństwo procesu egzaminacyjnego. Każda osoba zdająca otrzymuje indywidualny numer UCI w momencie rejestracji na egzaminy poprzez swoją szkołę lub instytucję edukacyjną.

Jeśli dziecko zdaje egzamin w centrum, które jest jednocześnie jego szkołą, to właśnie ta szkoła nadaje numer UCI. W przypadku, gdy dziecko zapisuje się na egzamin poza swoją wiodącą szkołą, należy przekazać nadany numer UCI nowemu centrum lub poprosić o nadanie nowego numeru. Ważne jest, aby poinformować placówki edukacyjne o statusie numeru UCI między placówkami, aby uniknąć sytuacji nadania dwóch numerów, co mogłoby utrudnić gromadzenie wyników dziecka w odpowiednim miejscu.

{"register":{"columns":[]}}