Skargi, wnioski, petycje
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie za pomocą poczty elektronicznej i telefaksu. Mogą być również wnoszone ustnie do protokołu. W przypadku zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę/wniosek i osoba przyjmująca zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi/wniosku, imię i nazwisko (nazwę), adres osoby zgłaszającej oraz zwięzły opis treści sprawy.
Co do zasady skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca. W razie niemożności załatwienia skargi lub wniosku w wyżej określonym terminie, wnioskodawca powiadamiany jest o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia skargi lub wniosku oraz o przewidywanym terminie załatwienia. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi/wniosku zawiera wskazanie, w jaki sposób skarga (wniosek) została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia; zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi (wniosku) powinno zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
Dokumenty w sprawach skarg i wniosków można składać od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 15:00
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Koszalinie,
Sekretariat
ul. Partyzantów 7-9
75-411 Koszalin
tel. 94 343 32 14, 94 343 32 69,
fax 94 341 55 82
e-mail: wi-koszalin@piorin.gov.pl
Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Koszalinie przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek
w godzinach od 15:00 do 16:30
Podstawa prawna:
- art. 221-art.256 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 775 ze zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. Nr 5, poz. 46)
- Regulamin Organizacyjny WIORiN §6 pkt 1 ppkt 8 w zakresie skarg
Petycje
Petycje są formą bezpośredniego udziału obywateli w procesie sprawowania władzy. W ramach petycji obywatele mogą zgłaszać indywidualnie lub zbiorowo postulaty, wnioski lub propozycje dotyczące spraw i problemów związanych z życiem publicznym. Od 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1123).
Przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności: zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego. Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa. W przypadku braku właściwości, petycja przesłana będzie do podmiotu właściwego do rozpatrzenia petycji.
Petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko oraz dokładny adres do korespondencji),
- wskazanie adresata petycji,
- wskazanie przedmiotu petycji,
- petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia. Jeżeli petycja jest składana w interesie innej osoby wówczas należy dołączyć do pisma jej pisemną zgodę. W przeciwnym razie organ w terminie 30 dni wzywa składającego petycję do uzupełnienia tego rodzaju wymogu.
Petycje można składać:
- listownie na adres: Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Koszalinie, ul. Partyzantów 7-9, 75-411 Koszalin
- doręczyć osobiście – w siedzibie WIORiN na ul. Partyzantów 7-9 w godz. urzędowania tj.: poniedziałek - piątek: 7.30-15.30
- faksem – na numer: +48 94 34 15 582
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: wi-koszalin@piorin.gov.pl
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej EPUAP
Petycje niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.