Jak i gdzie złożyć wniosek skargę
Jak i gdzie złożyć skargę, wniosek ustnie
Łódzki Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego przyjmuje interesantów we wtorki w godzinach 14:00-16:00.
Naczelnik Wydziału Inspekcji lub Naczelnik Wydziału Prawnego przyjmuje interesantów w czwartki w godzinach 13:00 - 14:00.
Naczelnik Wydziału Inspekcji przyjmuje interesantów w piątki w godzinach 08:00 - 10:00.
W celu złożenia skargi i wniosku należy prowadzone są zapisy w sekretariacie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Łodzi pod numerem telefonu 42 639 80 68
Jak złożyć wniosek skargę
Skargi i wnioski
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Skargę lub wniosek możesz:
- przesłać listownie na adres:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Łodzi
ul. Łagiewnicka 54/56
91-463 Łódź
- doręczyć osobiście do siedziby WITD, ul. Łagiewnicka 54/56 w Łodzi w godzinach: poniedziałek - środa - czwartek - piątek 7:00- 15:00 oraz wtorek 8:00-16:00;
- złożyć ustnie do protokołu w sekretariacie WITD, we wszystkie dni powszednie w godzinach poniedziałek - środa - czwartek - piątek 7:00- 15:00 oraz wtorek 8:00-16:00;
pracownik Wydziału sporządzi protokół, który podpiszesz Ty i pracownik;
- przesłać drogą e-mail na adres: sekretariat@witd.lodz.pl;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Ważne!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie, nie pozwalają na to obowiązujące przepisy.
W sprawie skargi lub wniosku mogą Państwo spotkać się również z członkiem kierownictwa WITD, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu wizyty. Termin spotkania mogą Państwo ustalić telefonicznie pod numerem telefonu sekretariatu (42 6398068/69). Numer kontaktowy znajduje się również na stronie internetowej urzędu w zakładce: https://www.gov.pl/web/witd-lodz/wojewodzki-inspektorat-transportu-drogowego-w-lodzi
Jakie informacje musi zawierać skarga i wniosek:
W skardze/wniosku zamieść dane osoby, od której pochodzi (imię i nazwisko), jej adres i żądanie. Jeśli nie wskazałeś adresu i nie ma możności ustalenia tego adresu na podstawie posiadanych danych, skargę/wniosek pozostawimy bez rozpoznania. Jeśli skarga/wniosek nie czynią innym wymaganiom, np. są anonimowe lub nieprecyzyjne wezwiemy Cię do uzupełnienia skargi/wniosku. Jeżeli skarga/wniosek są składane w interesie innej osoby – musi to nastąpić za jej zgodą.
Jak rozpatrujemy skargi i wnioski:
Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia wpływu pisma do WITD. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.
Jeśli rozpatrzenie Twojej sprawy nie będzie możliwe w terminie miesiąca zawiadomimy Cię:
- w przypadku skargi – o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy;
- w przypadku wniosku – o tym co zrobiliśmy żeby rozpatrzyć wniosek i kiedy przewidujemy załatwienie Twojej sprawy.
Jeśli Twoje pismo dotyczy kilku spraw, które powinny być rozpatrzone przez różne organy, rozpatrzymy je w zakresie swojej właściwości i zawiadomimy Cię, że w sprawach innych powinieneś wnieść odrębne podanie do właściwego organu.
Jeśli sprawa nie dotyczy działalności WITD:
- w przypadku skargi - przekażemy ją niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu do rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie, albo wskażemy Ci organ właściwy do rozpatrzenia sprawy;
- w przypadku wniosku - przekażemy go niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, organowi właściwemu rozpatrzenia sprawy, zawiadamiając Cię o tym równocześnie.
Poinformujemy Cię o sposobie załatwienia skargi.
Rozpatrując skargę, organ administracji publicznej nie wydaje aktu administracyjnego: decyzji albo postanowienia. Skargę powszechną rozpatruje się poprzez wydanie zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi. Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi rozstrzyga o zasadności lub bezzasadności skargi.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 775).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. nr 5 poz. 46).
Materiały
Protokół zgłoszenia skargi lub wnioskuprotokół_zgłoszenia_skargi_wniosku02.docx 0.02MB