W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nieaktywny drugi sygnał prędkości - IMS

19.01.2023

Tachograf w skontrolowanej ciężarówce powinien otrzymywać informacje o prędkości pojazdu z dwóch niezależnych od siebie źródeł, ale przekazywany był tylko jeden sygnał. Błąd sygnału IMS stwierdzili funkcjonariusze z mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego w trakcie rutynowej kontroli zestawu przewożącego towar niebezpieczny – ADR.

Od prawej: przód oznakowanego furgonu mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego i stojący w punkcie kontrolnym ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestaw przewozi towar niebezpieczny - ADR.

We wtorek (17 stycznia), na łączniku autostrady A2 z krajową „pięćdziesiątką” w pobliżu Mińska Mazowieckiego, patrol ITD zatrzymał do rutynowej kontroli ciągnik siodłowy z podpiętą naczepą. Zestawem należącym do polskiej firmy przewożono kwas solny z Brzegu Dolnego do Siedlec. W trakcie kontroli tachografu stwierdzono, że tuż po zatrzymaniu do kontroli nie miał włączonego drugiego, wymaganego sygnału prędkości - IMS. Na wykonanym wydruku danych technicznych tachografu nie było informacji dotyczącej źródła drugiego sygnału prędkości pojazdu. Kontrola prawidłowości rejestrowania czasu pracy kierowcy nie wykazała jednak żadnych manipulacji i naruszeń. W tej sytuacji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne wobec przewoźnika drogowego. W trakcie postępowania ustalane będzie także, czy ostatnia legalizacja tachografu została wykonana właściwie przez uprawniony serwis tachografów.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}