W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przeładowana ciężarówka zatrzymana koło Grójca

03.09.2024

Solówka, przewożąca deski drewniane, ważyła ponad 28 t zamiast przepisowych 26 t. Za duża masa ładunku spowodowała także przekroczenie o 3,1 t nacisku osi składowej pojazdu. Oprócz tego przedsiębiorca nie sczytał w wymaganym terminie danych z tachografu i karty kierowcy. Naruszenia ujawnili inspektorzy mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego z Radomia.

Przeładowaną ciężarówkę, z przewożonymi deskami drewnianymi, zatrzymał patrol mazowieckiej Inspekcji Transportu Drogowego na ekspresowej „siódemce”, w pobliżu Grójca.

W poniedziałek (2 września), na odcinku ekspresowej „siódemki” koło Grójca, patrol ITD zatrzymał do kontroli samochód ciężarowy, którym przewożono deski drewniane. Powodem podjęcia interwencji było podejrzenie przekroczenia przepisowego tonażu pojazdu.

Potwierdziła to kontrola na inspekcyjnych wagach. Solówka z ładunkiem ważyła 28,1 t zamiast dopuszczalnych 26 t. Za duża masa przewożonych desek spowodowała też przekroczenie o 3,1 t nacisków grupy dwóch osi (2 i 3), w której jedna oś składowa jest osią napędową. Suma nacisków wynosiła 22,1 t przy normie dopuszczalnej 19 t.

W trakcie dalszych czynności kontrolnych, inspektorzy ITD stwierdzili również inne naruszenia. Przedsiębiorca nie sczytał w wymaganym terminie danych z tachografu i karty kierowcy.

Inspektorzy ukarali mandatem kierowcę ciężarówki. Zakazali mu też dalszej jazdy z punktu kontrolnego do momentu usunięcia stwierdzonych naruszeń wagowych. Oznaczało to konieczność przeładowania nadmiaru przewożonych desek na inny pojazd. Wobec przewoźnika, który był jednocześnie załadowcą, zostanie wszczęte postępowanie administracyjne z ustawy o transporcie drogowym i z ustawy prawo o ruchu drogowym. Grozi mu kara w łącznej wysokości 11 000 zł (UTD: 1000 zł + PRD: 10 000 zł).

Przeciążone pojazdy przyczyniają się do szybszej degradacji nawierzchni jezdni i konstrukcji obiektów inżynieryjnych w ciągu dróg. Poruszanie się po drogach przeładowanych pojazdów ma też wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Taki pojazd ma przede wszystkim dłuższą drogę hamowania oraz zaburzoną stateczność. Oprócz tego przewożenie za dużej ilości ładunku to przejaw nieuczciwej konkurencji na rynku transportowym.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}