W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Potwierdzenie szczepienia przeciw COVID-19

14.02.2021

brak

Kod QR potwierdzający szczepienie przeciwko wirusowi COVID-19 możesz przechowywać w dobrowolnej aplikacji mObywatel.

Kod QR potwierdzający szczepienie

Informacja o przebytym szczepieniu dodawana jest do Twojej eKarty Szczepień, usługi prowadzonej przez Centrum eZdrowia (Ministerstwo Zdrowia).

Status osoby zaszczepionej można potwierdzić korzystając z kodu QR, który okażesz w aplikacji mObywatel lub w postaci wydruku otrzymanego w przychodni lub pobranego z Internetowego Konta Pacjenta (pacjent.gov.pl).

  • Pamiętaj, że kod QR z potwierdzeniem wystawiany jest po otrzymaniu pełnej dawki szczepienia.
  • Kod jest dostępny po wprowadzeniu informacji do systemu P1 przez pracowników przychodni, w której Cię zaszczepiono.
  • Przed dodaniem kodu do aplikacji mObywatel upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta.
  • W przypadku wątpliwości lub pytań zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl

Jak do aplikacji mObywatel dodać potwierdzenie szczepienia przeciwko COVID-19?

  1. Upewnij się, że informacja o Twoim szczepieniu została wprowadzona do Internetowego Konta Pacjenta (do systemu e-zdrowie - P1 - przez pracownika przychodni).
     
  2. Pobierz lub zaktualizuj aplikację mObywatel do najnowszej wersji. Znajdziesz ją w App Store lub w Google Play.
    1. Android: aplikacja mObywatel 2.9.0 (18.100) lub nowsza.
    2. iOS: aplikacja mObywatel 2.2.0 (442) lub nowsza.
       
  3. Uruchom aplikację mObywatel.

Dodaj usługę

  1. Na głównym ekranie aplikacji mObywatel wybierz Dodaj dokument (lub Dodaj swój pierwszy dokument - jeśli korzystasz z aplikacji pierwszy raz).
    Przycisk dodawania dokumentu
     
  2. Z listy dokumentów wybierz Szczepienie Covid-19.
     
  3. Zapoznaj się z regulaminem usługi i zaakceptuj go, następnie wybierz Dalej.
    Suwak akceptacji regulaminu
     
  4. Korzystasz z mObywatela po raz pierwszy?
    • Tak: potwierdź swoje dane korzystając z Profilu Zaufanego lub innej metody identyfikacji.
    • Nie: przejdź do kolejnego punktu.

To też ważne

  1. Sprawdź, czy kod QR poświadczający szczepienie wyświetla się prawidłowo.
     
  2. Twój kod ma określoną datę ważności. Po upływie wskazanego czasu pobierz nowy kod wybierając przycisk Odśwież.

Jak zweryfikować kod QR?

Skorzystaj z aplikacji Zaszczepieni - wydanej przez Centrum e-Zdrowia (Ministerstwo Zdrowia).

Masz pytania?

Masz sprawę techniczną związaną z kodem QR potwierdzającym szczepienie? A może chcesz dowiedzieć się więcej o kodzie dostępnym na stronach Internetowego Konta Pacjenta?
Zadzwoń pod numer 19 457 lub wyślij maila na adres ikp-pomoc@cez.gov.pl

Szukasz pomocy związanej z Profilem Zaufanym?
Zadzwoń pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18) lub wejdź na stronę: www.pz.gov.pl

Gdzie szukać potwierdzonych i wiarygodnych informacji?

Chcesz założyć Profil Zaufany, ale nie wiesz jak?

Profil zaufany umożliwia załatwianie spraw urzędowych online, czy potwierdzenie danych w aplikacji mObywatel. Możesz go uzyskać bez wychodzenia z domu

Wystarczy, że odpowiesz na kilka prostych pytań!  Załóż profil zaufany - kliknij.

W sprawie Profilu Zaufanego możesz również zadzwonić pod numer +48 42 253 54 50 (czynny pn.-pt. w godzinach 7-18).

Wideo

{"register":{"columns":[]}}