System Zarządzania
Jakość jest podstawowym kryterium działań podejmowanych przez pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej przy wykonywaniu obowiązków ustawowych, jak i prowadzonej działalności usługowej.
Wychodząc naprzeciw wymaganiom zawartym w regulacjach prawnych i normalizacyjnych Unii Europejskiej, dążąc do publicznego podkreślenia kompetencji inspekcji, umacniając wiarygodność i rzetelność wdrożono w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Bydgoszczy oraz 19 powiatowych stacjach sanitarno-epidemiologicznych w województwie kujawsko-pomorskim system zarządzania zgodny z wymaganiami:
- PN-EN ISO/IEC 17025 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”,
- PN-EN ISO/IEC 17020 „Ocena zgodności - Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję”,
z uwzględnieniem dokumentów Polskiego Centrum Akredytacji.
Misją Państwowej Inspekcji Sanitarnej jest:
- dążenie do osiągnięcia pożądanych norm zdrowotnych poprzez podjęcie działań umożliwiających zachowanie lub przywracanie bezpieczeństwa zdrowotnego ludzi,
- identyfikacja i szacowanie skali zagrożeń,
- inicjowanie i organizowanie skoordynowanego nadzoru i kontroli służących zapobieganiu wszelkim zagrożeniom fizycznym, chemicznym i biologicznym,
- zachowanie i umacnianie zdrowia społeczeństwa oraz kształtowanie w tym zakresie odpowiednich postaw i zachowań.
Głównym celem działania jest dbałość o zdrowie społeczeństwa. Dbałość o zdrowie społeczeństwa to:
- ochrona zdrowia ludności przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych,
- zapobieganie powstawaniu i szerzeniu się chorób zakaźnych oraz zawodowych,
- ograniczanie zagrożeń związanych z zachorowaniem na choroby zawodowe poprzez identyfikacje i szacowanie skali zagrożeń,
- sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,
- kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zbiorowości ludzkiej poprzez prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej.
Personel zatrudniany w stacjach sanitarno-epidemiologicznych naszego województwa, posiadający wysokie kompetencje wykonuje swoje zadania stosując jednolite procedury kontroli oparte na obowiązujących przepisach prawnych, wykonuje badania na wysokim poziomie, profesjonalnie i zgodnie z ustalonymi metodami uznanymi za obowiązujące i wiarygodne, spełniając oczekiwania klientów i przepisów prawa.
Personel podnosi swoje kwalifikacje. W swojej działalności gwarantuje zachowanie poufności informacji uzyskiwanych od klienta. Nie angażuje się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do jego bezstronności i rzetelności. Personel jest niezależny od jakichkolwiek nacisków finansowych, handlowych i innych ze strony klienta mogących mieć wpływ na jego osąd.
Cały personel zna obowiązującą go dokumentację systemową i politykę. Stosując ją w swojej pracy jest świadomy istoty i ważności swoich zadań.
Dyrekcja wszystkich stacji sanitarno-epidemiologicznych została zobowiązana przez PWIS w Bydgoszczy do zachowania zgodności z niniejszymi normami, zaangażowania w procesy ciągłego doskonalenia wdrożonych systemów i doskonalenia ich skuteczności oraz zapewnienia zasobów niezbędnych dla realizacji celów systemu zarządzania. Mierzalne cele ustalane są podczas przeglądów zarządzania.
Działalność pracowników naszej inspekcji wykazywać będzie właściwą jakość wtedy, kiedy wykonywana przez nas praca spełni wymagania bezpieczeństwa zdrowotnego społeczeństwa.
Materiały
certyfikat_akredytacjicertyfikat_akredytacji.pdf 0.43MB AB 435