Geografia
Marzec
Lekcja 1. Lądy i oceany na Ziemi
Na tej lekcji poznam lądy i oceany na Ziemi, poznam, co to są południki i równoleżniki.
- Lekcja z e-podręcznika
- Materiał ze Scholarisa
- Materiał ze Scholarisa
- Materiał ze Scholarisa
- Materiał ze Scholarisa
- Film z YouTube
Lekcja 2. Sporządzamy mapy pogody
Na tej lekcji dowiem się, skąd się bierze prognoza pogody. Nabędę umiejętności odczytywania prognozy i przenoszenia jej na mapy.
Lekcja 3. Przegląd stref krajobrazowych Ziemi
Nauczę się: wskazywać czynniki wpływające na klimat; opisywać strefy klimatyczne Ziemi; wyjaśniać znaczenie czynników klimatycznych dla życia roślin, zwierząt i ludzi; rozróżniać i opisywać strefy krajobrazowe na Ziemi.
Kwiecień
Lekcja 4. Obszary nadmiaru i niedoboru wody na świecie
Nauczę się: wskazywać obszary niedoboru i nadmiaru wody na świecie; wyjaśniać przyczyny przestrzennego zróżnicowania dostępnej ilości wody; opisywać rozwiązania stosowane na obszarach deficytu wody.
Lekcja 5. Lasy równikowe
Na tej lekcji nauczę się: opisywać klimat lasów równikowych; omawiać warunki życia panujące w lesie równikowym; przedstawiać tradycyjny tryb życia pierwotnych mieszkańców lasów równikowych.
Lekcja 6. Rośliny i zwierzęta lasów równikowych
Nauczę się: opisywać klimat lasów równikowych; omawiać warunki życia panujące w lesie równikowym; przedstawiać tradycyjny tryb życia pierwotnych mieszkańców lasów równikowych.
Maj
Lekcja 7. Sawanny
Nauczę się opisywać warunki klimatyczne sawanny oraz charakteryzować pory roku na sawannie.
Lekcja 8. Przyroda sawanny
Nauczę się: opisywać roślinność sawanny; omawiać związek między warunkami klimatycznymi a roślinnością sawanny; rozpoznawać wybrane gatunki zwierząt żyjących na sawannie; omawiać zależności pokarmowe na sawannie.
Lekcja 9. Pustynie
Nauczę się: opisywać, w jakich warunkach powstają pustynie; omawiać warunki klimatyczne panujące na pustyni gorącej; wykazywać istnienie związku między skrajnie niskimi opadami a niewielką ilością roślin i zwierząt na pustyniach.
Lekcja 10. Przyroda pustyni
Nauczę się: rozpoznawać rośliny i zwierzęta żyjące na pustyniach gorących; omawiać związek między klimatem pustyni gorącej a wyglądem występującej na niej roślinności; rozpoznawać wybrane zwierzęta żyjące na pustyni gorącej.
Czerwiec
Lekcja 11. Stepy
Nauczę się: opisywać, gdzie występuje step i czym się charakteryzuje; opisywać warunki klimatyczne, w jakich istnieją stepy; omawiać znaczenie gospodarcze stepów w przeszłości i współcześnie.
Lekcja 12. Przyroda stepu
Nauczę się: omawiać przystosowania roślin stepowych do życia w klimacie umiarkowanym kontynentalnym; wyjaśniać, dlaczego w strefie stepów powstały rozległe pola uprawne i pastwiska; rozpoznawać zwierzęta stepów; wskazywać przystosowania zwierząt do życia w stepie.
Lekcja 13. Nad Morzem Śródziemnym
Nauczę się: opisywać warunki klimatyczne strefy śródziemnomorskiej; wyjaśniać, dlaczego kraje śródziemnomorskie są uważane przez ludzi za atrakcyjne miejsce zamieszkania; wymieniać wybrane cywilizacje, które powstały w basenie Morza Śródziemnego.
Lekcja 14. Przyroda w klimacie śródziemnomorskim
Nauczę się: wskazywać przystosowania roślin do życia w klimacie śródziemnomorskim; omawiać wpływ człowieka na szatę roślinną nad Morzem Śródziemnym; wymieniać rośliny uprawiane
w basenie Morza Śródziemnego; rozpoznawać wybrane dziko żyjące zwierzęta tego regionu.