Biuro Administracyjne
Anna Orłowska
dyrektor
Dorota Krupa
zastępca dyrektora
Krzysztof Piotrowski
zastępca dyrektora
sekretariat: (22) 63 49 247
e-mail: biuro-ba@mz.gov.pl
Adres do korespondencji:
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa
Do podstawowych zadań Biura Administracyjnego należy:
1) koordynacja i monitorowanie spraw związanych z zapewnieniem prawidłowej organizacji i funkcjonowania Ministerstwa;
2) prowadzenie spraw dotyczących sprawowania przez Dyrektora Generalnego bezpośredniego nadzoru nad komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego wykonywania zadań, z wyłączeniem Gabinetu Politycznego Ministra, w tym monitorowanie wykonania decyzji i poleceń Dyrektora Generalnego;
3) inicjowanie i opracowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Dyrektora Generalnego oraz procesów ujętych w Księdze procesów;
4) opiniowanie pod kątem zgodności z realizowanymi przez komórki organizacyjne zadaniami projektów pełnomocnictw i upoważnień Ministra i Dyrektora Generalnego, z wyłączeniem pełnomocnictw procesowych Ministra oraz upoważnień z zakresu kontroli upoważnień do przetwarzania danych osobowych;
5) prowadzenie kontroli wewnętrznej w Ministerstwie;
6) koordynacja procesu analizy ryzyka w Ministerstwie oraz koordynowanie sporządzania corocznego oświadczenia o stanie kontroli zarządczej;
7) przyjmowanie i weryfikacja zgłoszeń wewnętrznych dokonanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów;
8) współpraca z Centrum e-Zdrowia w zakresie obsługi informatycznej Ministerstwa;
9) zapewnienie ładu i porządku, ochrony osób i mienia oraz ochrony przeciwpożarowej w Ministerstwie;
10) prowadzenie spraw bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników Ministerstwa;
11) obsługa techniczna organizowanych w Ministerstwie posiedzeń, narad i konferencji;
12) zapewnienie łączności, transportu oraz obsługi poligraficznej Ministerstwa;
13) zarządzanie majątkiem ruchomym Ministerstwa i prowadzenie gospodarki materiałowej;
14) prowadzenie ewidencji mienia Ministerstwa;
15) prowadzenie inwentaryzacji majątku Ministerstwa;
16) wykonywanie zadań urzędu jako jednostki budżetowej, dysponenta środków budżetowych III stopnia;
17) opracowywanie planów finansowych urzędu i przedstawianie ich do zatwierdzenia, a także wnioskowanie o dokonanie zmian w zatwierdzonych planach;
18) dokonywanie przeniesień pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej, w ramach zatwierdzonego na dany rok planu finansowego wydatków na podstawie i w granicach upoważnienia udzielonego przez Ministra;
19) wykonywanie funkcji głównego księgowego urzędu i prowadzenie rachunkowości urzędu;
20) koordynacja realizacji oraz obsługa środków pomocy technicznej we właściwych programach finansowanych ze środków polityki spójności, a także kosztów zarządzania w ramach innych programów i inicjatyw finansowanych ze źródeł zagranicznych;
21) rozliczanie projektów realizowanych przez komórki organizacyjne;
22) sporządzanie sprawozdań i analiz finansowych z realizacji dochodów i wydatków budżetowych;
23) planowanie i realizacja wydatków remontowych oraz inwestycyjnych na rzecz Ministerstwa;
24) opiniowanie wniosków o zawarcie umów cywilnoprawnych z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
25) prowadzenie spraw i koordynacja działań dotyczących postępowań o udzielenie zamówień publicznych realizowanych na rzecz Ministerstwa;
26) prowadzenie składów chronologicznych;
27) prowadzenie archiwum Ministerstwa oraz koordynowanie terminowego przekazywania dokumentacji spraw zakończonych z komórek organizacyjnych do archiwum Ministerstwa;
28) wykonywanie zadań związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Ministerstwa;
29) obsługa kancelaryjna korespondencji;
30) aktywne wspieranie strategii i działań Ministerstwa w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi;
31) przygotowywanie i wdrażanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi;
32) tworzenie i realizacja polityki szkoleń i rozwoju pracowników;
33) tworzenie i realizacja polityki zatrudniania, w tym między innymi rekrutacji i selekcji awansów, przeniesień wewnętrznych i zewnętrznych;
34) monitorowanie środowiska pracy w celu realizacji przeciwdziałania dyskryminacji w zatrudnieniu, a także przeciwdziałaniu mobbingowi w miejscu pracy;
35) tworzenie i wdrażanie systemów motywacyjnych, w tym planowanie i realizacja zadań w zakresie ocen pracowniczych, opisów stanowisk pracy oraz wartościowania stanowisk pracy;
36) planowanie i realizacja zadań związanych ze służbą przygotowawczą;
37) planowanie i prowadzenie działań na rzecz komunikacji wewnętrznej pracowników we współpracy z Biurem Komunikacji;
38) prowadzenie spraw administracyjnych z zakresu zasobów ludzkich w tym wynikających z nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, uprawnień pracowniczych, czasu pracy, zakładanie i prowadzenie akt osobowych pracowników Ministerstwa;
39) planowanie i realizacja zadań z zakresu badań profilaktycznych;
40) przygotowywanie i koordynowanie zadań z zakresu staży i praktyk;
41) planowanie i koordynowanie zadań wynikających z administrowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych;
42) sporządzanie wymaganej sprawozdawczości;
43) obsługa biurowa komisji dyscyplinarnej, Rzecznika Dyscyplinarnego Ministerstwa oraz Komisji Antymobbingowej;
44) planowanie i realizacja zadań związanych z administrowaniem budżetem osobowym finansowanym ze środków budżetu państwa oraz środków europejskich, w tym między innymi kontrola wydatków i bieżąca analiza kosztów osobowych;
45) prowadzenie spraw dotyczących obliczania i wypłaty wynagrodzeń pracowników Ministerstwa, wynagrodzeń z tytułu zawartych umów zleceń z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej, umów o dzieło oraz naliczanie i odprowadzanie podatków, składek na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne i Pracownicze Plany Kapitałowe oraz składanie sprawozdań w tym zakresie, w szczególności dotyczących projektów programów pomocy technicznej w ramach programów finansowanych ze środków polityki spójności oraz innych programów i inicjatyw finansowanych ze źródeł zagranicznych;
46) obsługa spraw dotyczących wypłaty należności zasądzonych wyrokami sądowymi, od Skarbu Państwa reprezentowanego przez Ministra na rzecz osób fizycznych poszkodowanych w procesie leczenia w publicznych zakładach opieki zdrowotnej po przekształceniu tych zakładów w samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej;
47) organizowanie obsługi sekretarskiej w Ministerstwie oraz realizowanie zadań organizacji pracy biurowej Ministra, Sekretarza Stanu i Podsekretarzy Stanu;
48) koordynacja spotkań Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa we współpracy z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi;
49) uzgadnianie terminarzy wyjazdów i spotkań Ministra, Sekretarza Stanu, Podsekretarzy Stanu oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa;
50) realizacja zadań w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w zakresie obsługi technicznej, kadrowej, płacowej i księgowej komórek organizacyjnych zaangażowanych w realizację reform i inwestycji;
51) realizacja finansowo-księgowa należności zasądzonych wyrokami sądowymi na rzecz osób prawnych od Skarbu Państwa reprezentowanego przez Ministra.
2. W strukturze organizacyjnej Biura Administracyjnego funkcjonuje stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, realizujące zadania, o których mowa w ust. 1 pkt 10. W zakresie wykonywania zadań merytorycznych Samodzielne Stanowisko podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu.
- Pierwsza publikacja:
- 08.02.2019 14:14 Kinga Łuszczyńska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kinga Łuszczyńska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Biuro Administracyjne | 13.0 | 07.08.2024 10:35 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Administracyjne | 12.0 | 07.08.2024 10:33 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Administracyjne | 11.0 | 07.08.2024 10:27 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Administracyjne | 10.0 | 15.07.2024 14:21 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Administracyjne | 9.0 | 11.08.2023 12:53 Joanna Sędek |
Biuro Administracyjne | 8.0 | 17.02.2023 14:37 Jarosław Rybarczyk |
Biuro Administracyjne | 7.0 | 06.10.2021 08:34 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Administracyjne | 6.0 | 19.04.2021 15:08 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Administracyjne | 5.0 | 09.12.2020 09:02 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Administracyjne | 4.0 | 23.11.2020 14:55 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Administracyjne | 3.0 | 05.11.2020 09:36 Bartłomiej Celejewski |
Biuro Administracyjne | 2.0 | 04.06.2020 15:04 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.7 | 02.08.2019 10:05 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.6 | 22.07.2019 10:45 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.5 | 07.06.2019 07:56 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.4 | 16.05.2019 16:24 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.3 | 15.03.2019 11:35 Mateusz Klimczak |
Biuro Administracyjne | 1.2 | 10.02.2019 20:34 Kinga Łuszczyńska |
Biuro Administracyjne | 1.1 | 08.02.2019 14:31 Kinga Łuszczyńska |
Biuro Administracyjne | 1.0 | 08.02.2019 14:14 Kinga Łuszczyńska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP